
Navštíveno 6392x

Chci se zeptat ,jak propojit autobaterii premistenou do kufru.V mot. prostoru + a - nacpat do distribucnich bloku a z kufru staci plus kabelem 35mm2 a minus kstli,ci nikoliv?A kam dat pojistky a kolik...?
Nedelam to kvuli napeti,ale vyvazeni..
Samozrejme do kufru za zadni napravou kvuli vyvazeni auta,ktere je tezke na predek.
Chranis kabel proti skratu, preto sa poistka dava co najblizsie ku baterke - najviac cca 30cm od baterky ale lepsie samozrejme aj blizsie, ak sa da. Kabel na PLUS pol: 35mm2 by aj mohol stacit ale aj tak by som dal radsej 50mm2, mensi pokles napatia pri startovanie na tej vacsej vzdialenostikabla. Aky motor: benzin / diesel ?
Je to benzin 2,5,ale predepsanou mam 52ah baterku,ktera dava cca 500A,ale v aute je 72ah se 720a,tak by to mohlo byt v pohode.Pojistu tam mam klasickou hifi 2x32A,to je asi malo,co?

10.10.2016, 12:42 |
Fonfy poistku 250A
Teoreticky, ak tahas kabel cez cele auto, uplne podla pravidiel by to malo byt istene do 30cm za altikom, a max 30cm pred baterkou - prud ti generuje aj altik, ak dojde k preseknutiu kabla, tak aj prud od altika ti dokaze sposobit skrat a poziar ... K 35qmm mozes kludne dat 150-200A, malo by to byt menej ako je max kapacita kabla... A minus mozes v kufri na kostru, ale o rovnaky prierez odporucam posilnit prepojenie kostra-altik v motorovom priestore...
Ty jezdíš závody? Že řešíš 15kg baterii? To že je auto těžké na předek je možné, ale ta beterie už to fakt nevytrhne. Jaký má význam vyvažování auta baterií? A další věc... Podle toho co píšeš, tak ani nepočítáš s hudbou. Pak nechápu na co všichni cpete 50kové kabely, kde je to zbytečné...
mcdodo: možná proto, že i startér si něco vezme. a je rozdíl jestli je 1m od baterky nebo 5m.
to bych tam raději dal něco podobného
[ Link ] pokud jezdíš závody a jsi na poloviční váze.
No, zřejmě jsi chytřejší než já :-)
Zesik v kufru SQ,zadne extra vykony.Baterie ma 18 kg a kdyz je vemes zepredu,pred predni napravou a das daleko za zadni napravu,tak to ma sakra vliv na vyvazeni auta.To uz je vyzkouseny,nad tim nema cenu diskutovat
Zesik v kufru SQ,zadne extra vykony.Baterie ma 18 kg a kdyz je vemes zepredu,pred predni napravou a das daleko za zadni napravu,tak to ma sakra vliv na vyvazeni auta.To uz je vyzkouseny,nad tim nema cenu diskutovat
Zesik v kufru SQ,zadne extra vykony.Baterie ma 18 kg a kdyz je vemes zepredu,pred predni napravou a das daleko za zadni napravu,tak to ma sakra vliv na vyvazeni auta.To uz je vyzkouseny,nad tim nema cenu diskutovat
Zesik v kufru SQ,zadne extra vykony.Baterie ma 18 kg a kdyz je vemes zepredu,pred predni napravou a das daleko za zadni napravu,tak to ma sakra vliv na vyvazeni auta.To uz je vyzkouseny,nad tim nema cenu diskutovat
Na zavody to neni,ale rad se svezu rychle.Je to nejsnazsi cesta,jak zlepsit jizdni vlastnosti auta...
Máš pravdu, chtěl jsi radu k zapojení. Nemá cenu diskutovat o tom, proč stěhovat baterii po autě. :-) Výrobce s ní v motorovém prostoru vůbec nepočítal...

11.10.2016, 00:19 |
Tuner#2 | Upraveno: 2016-10-11 00:19:45
mcdodo: Taky jsem přesouval v autě baterii a ostatně vše co šlo pro změnu dopředu a mělo to značný vliv na ochotu auta jít za volantem a zlepšilo to i brzdnou dráhu. Ono si řekneš pár kilo, ale když je přesuneš přes celé auto, tak to udělá fakt hodně.
Jinak mám kabel 35mm2 v délce cca. 3m a celý v černé plastové chráničce. Kostru mám taženou přes odpojovač pro případ odpojení v případě nehody.
mcdodo: to vis,nekdo kupuje spoilery a poradne siroky kola,nejmene 18ky...to jen ja blb jezdim na origo 16kach a resim takovy hlouposti jako je geometrie,vyvazeni auta,tlak v pneu a tak.. :D
mcdodo: to vis,nekdo kupuje spoilery a poradne siroky kola,nejmene 18ky... Sice nevím, jestli to byla narážka na mě. Ale nevadí. Je fajn, že máš svoje auto rád.