Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Blok vodního chlazení zesilovače

 o Navštíveno 4267x o
o 16.07.2012, 11:17 | jamie.thomas
Ahoj všichni, řešil už někdo vodní chlazení zesilovačů do auta? Potřeboval bych udělat na míru chladící blok na zesilovač, ale nemohu se reálně dobrat nějaké společnosti, která by mi to udělala. Má s tím někdo zkušenost nebo nevíte, kde by mi to udělali?

Prosím bez OT typu proč tam chci vodní chlazení a že je to blbost apod. Díky.


o 16.07.2012, 12:00 | jok3r
neslo by tam neco jako se dava do pc?
o 16.07.2012, 12:06 | jamie.thomas
Chci tam dát naprosto stejný systém, jen ten chladící blok potřebuju vyrobit na míru, jelikož nic tak velkého a vhodného, co se vyrábí na chlazení v PC se nevyrábí.
o 16.07.2012, 12:11 | pbjun
Jedine reseni je udelat to tak jak se do delavalo kdysi kdyz chlazeni do pc nebylo dostupne... Sezen si blok medi, zanes ho k nekomu kdo ma frezu, vyfrezuj do nej pozadovane "zebrovani" a hloubku + vyrezat zavity, pak si nech na miru vyrobit lepidlo, fitinky na hadice se daj koupit, pak plexi, vyrezat tvar + bych pocital s tesnenim nejakym lepsim - takze vyfrezovat tvar tesneni, dale navrtat diry, udelat zavity, pod fitinky koupit tesneni a nakonec to cele smontovat a sehnat specialni antikorozni tekutinu. Podtrzeno a shrnuto se to asi nevyplati...
o 16.07.2012, 12:11 | lukee_cz
kamos si predelaval sasi na vodni chlazeni na Braxy (nejake foto tady [ Link ] ). Kdybys neco spesl potreboval vedet, staci rict...asi teda zalezi na tom, jak moc profi to chces mit, respektive jestli resis jen funkcnost nebo i estetiku, pripadne jestli je to vazen nutne delat :))))
o 16.07.2012, 12:21 | jamie.thomas
Jasný, takže on tam jenom přivařil zboku ty bloky přímo na ten zesilovač. To je o.k. a vypadá to i dobře, ale bohužel hlavně díky samotný konstrukci zesilovačů. Tohle já udělat nemůžu, jedině oddělat pasivní chladič co je tam z výroby a kolem toho vyrobit novej chladič, kterym by už mohla protékat ta voda. Spíš bych ale potřeboval vyloženě jeden velkej blok, kterej bych přidělal na originální, pasivní chladič zespodu zesíku. Je to na zesilovač JBL BPx 2200.1.

A potřeba to bohužel je, jelikož bude zesilovač uzavřen v prostoru rezervy a nad ním bude deska, na které pak budou ozvučnice. A větráky nepřichází v úvahu, jelikož by museli být zespodu nebo z boku toho prostoru pro rezervu a to bych nezabránil průchodu vody a nečistot zespodu auta.
o 16.07.2012, 13:54 | swep
brax je masakr

jamie a uz jsi to zkousel? opravdu se ten zesik prehriva? jsou konstruovane na vysoke teploty a s umistenim do uzavreneho prostoru se pocita, takze to muze byt v pohode a nebude potreba to chladit navic

jinak kdyz to bude stejne ukryto v podlaze, tak vykuchej vnitrek a nech si svarit cele chassis i s pripravou pro vodni chlazeni a mas to
o 16.07.2012, 14:07 | jamie.thomas
To že se přehřívá mám od více lidí ověřený a vzhledem k tomu, že už jsem slysšel, že někomu začal i sám hořet, tak opravdu nechci nechat nic náhodě.
o 16.07.2012, 16:16 | trueno
No nevim jak moc by se měl zahřívat aby začal hořet , vždyt má tepelnou ochranu a k tomu já mám pbx 1100.1 taky uzavřený v prostoru rezervy bez aktivního chlazení a nikdy jsem se nesetkal se zvýšenou teplotou (spíš s podezřele nízkou :o)takže se mi taková obava zdá taky nereal
Ale na tohle ses neptal ... takže v tvym případu by se výměník místo chladiče dal vyřešit tak že by sis nechal vyřezat z tabule alu takovej labyrint kanálků kterej by jsi z obou stran uzavřel slabším alu plechem a nechal to dokola uzavřít svárem a navařit na obě strany osazení pro přívod kapaliny,na tohle by jsi pak našrouboval obvodovou desku zesilovače
o 16.07.2012, 17:23 | tappaja | Upraveno: 2012-07-16 17:24:18
Nebylo by lepsi osadit takovej zesik, kterej to zvladne aniz by zacal horet?
Popripade, nebylo by lepsi zvazit jeho umisteni, aby se uchladil? Myslim, ze tyhle dva ukoly bude hracka vyresit, nez se srat s nejakym vodnim chlazenim...
o 16.07.2012, 19:05 | Sleepz
sry za OT, ale já mám např Helix 1000.2 přidělanej místo rezervy a kolem je to zaházený lékárničkou, hadříkama na okno atd... a nikdy se nepřehřál ;-) A když ti schoří zesík tak má špatný ochrany, jak již bylo řečeno.

Jinak jestli tě to nevyjde zbytečně draho tak by dle mě nemusel být takovej problém nechat si vyfrézovat, nebo vyvrtat kus materiálu a přišroubovat ho na spodek a zapatlat to teplovodivou pastou. Jen si myslím že ten kus mědi/hliníku vyjde draho celkem.
o 16.07.2012, 19:06 | Midnite
dle mě je to zbytečné, jestli ti nepomohou 2,3 větráky z PC, tak bude problém v zesilovači
o 17.07.2012, 07:34 | jamie.thomas
Chtěl jsem se tomu vyhnout, ale rozepíši tedy proč nepřichází v úvahu jiná možnost.

Zesilovač rozhodně nehodlám kvůli tomu měnit a pořizovat jinej, kdy mi přesně výkonově sedí na zapojení 3ks SW, které jsou přesně k němu určené. Jiné umístění zesilovače také nepřipadá v úvahu, jelikož mám coupe, kde jsem za každou cenu chtěl zachovat sedačky, tudíž mám už dva navařené zesilovače v bocích auta, jeden místo předního kastlíku a do kufru vyrobeny ozvučnice tak, aby to přesně vyšlo, tudíž nemám, kam jinam monoblok dát tak, abych zachoval zadní sedačky. Přemýšlel jsem i o umístění na střechu, ale to už bych si do auta nemohl ani sednou, jelikož už teď mám mezi stropem a hlavou cca 5cm.

Osobně jsem ten zesilovač (ikdyž už ho mám přes 3 roky) neměl zapojenej a vycházim pouze z informací, které mi poskytli jiní a pokud nekomu začal při provozu hořet, tak opravdu nebudu nic riskovat a nechci, aby mi pak shořela celá aparatura v kufru nebo třeba celý auto. Raději ho budu chladit, ať je vše v pohodě.

Větráky určitě pomohou v případě, že je možná cirkulace vzduchu, pokud budu větráky v uzavřeném prostoru vířit teplý vzduch, těžko si pomůžu.
o 17.07.2012, 12:36 | pbjun
No hele a jeste takova silenost co me tedka napadla :D
Co normalne vykuchat nejakej chladic z PC co pouziva heatpipe a normalne to pridelat pres pastu primo na kastli? - jasny bude jich potreba vic, jasny ze presnos tepla na kastli nebude idealni a jasny ze zelezo neni idealni tepelny vodic, ale i tak mohlo by to pomoct ne?
o 17.07.2012, 12:54 | jamie.thomas
Tak možnost je to určitě taky, ale myslím si, že je to už i složitější a zbytečně pofidérní zásah. Lepší je asi přeci jen to klasické vodní chlazení.
o 17.07.2012, 15:06 | Ravo
Připadá mi to celé docela úchylné, ale vzhledem k tomu, že mám vodníka v PC tak držím palce a doufám že se taky pak ukážou nějáký fotky. Konečně by to mohlo být něco jinýho než pořád dokola přední dveře s 16kama repro.
Určitě to má smysl minimálně v "prošlapání" cestičky a otestování nové technologie v autě (vibrace apod.) a zjištění jeslti to není slepá ulička. Bez takových vizionářů by jsme pořád poslouchali OEM rádia z výroby.

Takže za mě palec nahoru minimálně za snahu a přemýšlení, pokud se to podaří dotáhnout do konce tak jen lépe.
o 17.07.2012, 19:27 | trueno
Základní nastínění metod chlazení zesíků v autě ti tady asi pár lidí poradí ale pokud vim tak u nás zesiky v autě nikdo vodou nechladí takže rady z praxe nečekej,firma která svý montáže často vybavuje vodnim chlazenim je tahle [ Link ] ale nenašel jsem nikde fotky z montáží abys viděl jak to dělaj ,jedině že by sis sehnal slovenský auto-hifi ....
takže ti asi nezbude nic jinýho než ten zesik rozebrat a zamyslet se ,,,,,,, třeba jsou tam výkonový tranzistory v řadách a stačilo by je přišroubovat na lištu kterou by procházela chladící kapalina ale počítej s tim že i nejlevnější provedení vodního chlazení bude dost drahý hlavně kůli tomu že si budeš muset spoustu věcí vyrobit na zakázku
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3103 sekund.