Zdravím, potřeboval bych pár rad a zhodnocení mých plánů instalace zatím pouze subwooferu do hondy CR-V 1gen. hlavní nevýhoda tohoto vozu je velmi malá baterie 45Ah a dát větší je těžko realizovatelné, teď tam mám zánovní Duracell klasickou Pb.
Hned ze začátku bych chtěl podotknout že se bude jednat o sestavu spíše levnější. Zesilovač už mám je to Hifonics BX750 (A/B- class mono) výkon je 750W na 1ohm což je zapojení které bych chtěl využít.
Chtěl bych určitě použít 15" subwoofer, do oka mi padl tento [ Link ] co si myslíte o tomto wooferu? plán by byl udělat cca 95L ozvučnici laděnou na řekněme 33-34Hz o portem 300cm2 ? Pár ozvučnic už jsem stavěl s tím by něměl být problém.
Moje hlavní dotazy jsou tedy co si myslíte o tomto wooferu jestli je to dobrá volba do začátku? a hlavně napájení zesilovače, od baterii bych táhl klidně 35mm2 ale tak nějak tuším že u toho analogu bude na 1ohm velmi vysoký odběr a nebude mi to dávat baterka, řešení je zřejmě nějaká malá AGM přímo k zesilvači.
Napětí samozřejmě budu sledovat 2mi voltmetry, jeden na přední baterku a druhý přímo na terminály zesilovače
Nemuzu k tomu subu najit zadny TS parametry, nebo aspon Fs, bez toho bych se ladeni na takovou frekvenci trochu bal. Zapojenim na 1 ohm bez pouziti kvalitnich komponentu a patricnych znalosti bych se obaval.
A hle, ts jsou na svete :-) nevypada to zle. Nebal bych se ladit na 30-31Hz.
Koukal jsem na zesilovac, DF do 4R ma 250, ale do 1R to bude o dost horsi, nehlede na prechodaky na terminalech a odpor ve vedeni. Ja osobne bych to zapojil jako dvoukanal do 2R, zachovas vykon, ktery tak nutne potrebujes a vnitrni odpor zesilovace bude tak mnohem nizsi nez v mustku.
nevím jak to myslíš jako dvoukanál ten BX750 je monoblok, přechoďáky můj plán by byl co jsem koukal ten sw má takové připojení ke kterému by šli přímo připájet vodiče a ty rovnou do zesilovače bez nějakých terminálů na bedně atd.
2 voltmetry jsou ti k ničemu, napětí by mělo být všude stejné. dopředu bych dal tuhle baterku [ Link ] případně menší [ Link ] a dozadu něco většího... zesík bude dost nenasytnej...
Hotdogu - jedinej kdo tady plácá játra jsi bohužel Ty. Až ti spadne hřebínek, tak se mrkni sem a pochopíš, jak správně vypadá rada - [ Link ] Nejsem profík. Ale rozhodně nebudu každýmu na potkání vykládat, jak musí mermomocí kupovat nové baterie a rvát všude kabeláž tlustou jak palec. Souhlasím, že baterie hollywood jsou fajn, ale to je tak vše. Na tenhle zesilovač ani náhodou nepotřebuje dvě baterie.
Napětí v zátěži nemusí být všude stejné, kdyby bylo, tak by lidstvo netrápil úbytek napětí na vedení. Vše závisí na vnitřnim odporu baterií, vedení a vnitřim odporu zesilovače, a to vše se měří při maximálním vybuzení. Ale je pravda že na dvou voltmetrech to vidět nepůjde - chce to lepší měřící techniku.
Nejsem tak bohaty abych kupoval hifo...predek nech co mas do tadu nejspus pridavna baterie mezi ne 10000%rele od predu k zadni staci 35 kabel a vzadu si delej co chces samo ze mezi baterkama pojistky
Díky za rady, s posílením - počítám, baterka-blok, baterka-kastle, + od altíku také posílím. Zesík má na sobě sice pouze 60A pojistku ale v návodu jsem se dočetl že tato hodnota platí pro zapojení na 4R, do 2-1R doporučují posílit o cca 50%, takže nějakých 100A. Plán mám to celé postavit zatím bez přídavné baterie a zapojit na 4R, poté zkusit na 1R, sledovat napětí a kdyžtak přidat druhou AGM do kufru, bude stačit 20Ah? Relé není problém na ebay nestojí moc. Kabel 35 zřejmě bych použil svářecí, je to měď a za dobrou cenu.
Jj svareci bude vynikajici....ale na svareni.... se ptas na kokotiny a delas si to podle sebe....pojistka se dava dle kabelu...jinak ty rele z ebaye taky vypadaji presne podle ceny-))
mcdodo: sice už jsem pár aut postavil za těch 12 let, ale neříkám že jsem profík. o kabelech jsem neřekl nikde ani slovo. a že hifo v A/B třídě na 1ohm bude žrát je fakt. vím jak je velká baterka v hondě a nikomu jsem nenutil nové baterky. Neznám tvojí práci a ty neznáš mojí tak se prosím hod do klidu a nenavážej se do mě.
Budeš mít vyřešené dobíjení, zlepší se ti kostra na kastly, díky které zase můžeš využít lépe u kostření zesíků v kufru. Díky tomu že použiješ rovnou 50qmm už na to nikdy nesáhneš.
2) Od přední baterky dozadu dej také rovnou 50qmm. Také už na to nikdy nesáhneš ať už budeš mít druhou baterku nebo ne.
Já na obou stranách použil 300A - obě baterky umí dát přes 300A tedy když nastane zkrat, stejně se prorazí.
4) Druhá beterie, nepřemýšlej nad tím a dej tam rovnou aspoň SPV20, cena malá a přínos má. Na jednu baterku vpředu jsem i tak tahal docela velké výkony, ale ta cena tý baterky je dnes fakt zanedbatelná.
5) Relé použij toto: [ Link ] Ať ti bude tvrdit kdo chce co chce, prostě ho tam dej.
6) Svářecí drát Mám také použitý na ukostření motoru z nouze, ale už je tam několik měsíců a měnit se mi nechce :). Cu je Cu akorát se s ním hodně špatně pracuje a napříč autem a pro rozvod v kufru bych ho nedával. Když ho pužiješ na Big 3 a pořádně ho upevníš, dáš do flexa, tak to bude OK.
7) Ukostření zadní baterky nebo zesíků dej na kostru, určitě se najde někdo kdo to bude rozporovat, ale nikdo to nikdy neměřil. Naopak důkaz že to stačí, nebo je to i lepší je zde:
pepe689 len ma zaujima, akymi objektivnymi faktami by si podporil tvoje tvrdenie o nevhodnosti pouzitia zvaracieho kabla na napajanie zosilnovacov v aute. V com je iny od "auto hifi" napajacieho kabla? .. Nemam v plane liat benzin do ohna, len ma to fakt zaujima, aby sa tu nezacala vasniva debata...
Mna nezaujimaju tvoje ksefty s ostatnymi zo SK, ja som len chcel normalnu debatu a nedockal som sa. Ja osobne mam teraz v aute napajanie 50mm2 zvaracim kablom, preto ma to zaujimalo. Jedina nevyhoda je tam mensia ohybnost toho kabla. Niekedy snad najdem cas na test - porovnanie s inym kablom/kablami aby som mal realne vysledky, nie dohady. A vtedy bud zistim, ze si mal pravdu alebo skor, ze to je v skutku jedno. Pre autora temy teda odkaz: kludne pouzi 35mm2 zvaraci kabel.
není kabel kabel jako kabel. můžeš koupit lepší nebo horší kabel jak pro autohifi tak pro sváření. velký rozdíl je v ohebnosti a v izolaci. svářecí kabely mívají většinou slabou izolaci, která by se mohla někde prodřít. prostě je to dělané pro jiné účely. to je jako když na crosovém kole jezdíš po silnici. taky to jde. jen se víc namakáš oproti silničnímu kolu.