
Navštíveno 6768x


10.10.2006, 18:04 |
Tuner#2 | Upraveno: 2006-10-10 18:04:47
Řeším teď pro jednoho kamaráda napájení do auta a chce s tím jezdit na EMMA soutěže.
Pokud má zesíky, který mají dohromady třeba 200A pojistky, tak díky výkonu RMS podle první tabulky stačí jedna 50mm2 kabel při délce kolem 4 metrů, ale na 50 jak jsem viděl v další tabulce nesmí být 200A pojistka, protože tam může být jen 160A. Zdá se mě to, nebo je to tak, takže bude muset tahat dva kabely?
nejde o pojistky na zesakach, ale o vykonu zesilovacu!

10.10.2006, 18:14 |
Smrada (M)
Pokud znas vykony, koukej do tabulky kabelu ve vykonovem rozmezi. Neni problem mit na kabelech slabsi pojistky nez na zesiku
Goldies: V pripade ze vykon neni znam, lze pouzit pro vymereni kabelu i soucet pojistek na zesiku
Vždyť píšu, že dle RMS stačí jedna 50mm2 na necelé 4 metry, ale na 50mm2 kabel nejde dát 200A pojistka jestli jsem to správně pochopil...

10.10.2006, 18:15 |
Smrada (M)
Ale to, ze ma pojistky 200 A v tomto pripade nehraje roli
Jde o vykon, pokud je znam, jakoze je
Smrada - fakt můžou být pojistky slabší než na zesíku? Podle pravidel?

10.10.2006, 18:17 |
Smrada (M)
Duvod je jasnej. Pojistka na kabelu jisti kabel, ne zesik
Pojistka na zesiku jisti zesik, ne kabel

10.10.2006, 18:32 |
Ricci poistkymozu byt vzdy slabsie,prax hovori,ze poistky na zosikoch su brutalne predimenzovane

10.10.2006, 18:52 |
Kapka (M)
2 Ricci: vis co bylo zajimave ted v Bernu,že rozhodci chtel vedet hodnotu vsech pojistek na zesiku...dokonce jsem mu ji musel vytahnout a ukazat....proc?

10.10.2006, 21:50 |
Ricci Asi neveril vykonom,ktore si mu udaval u zosikov,u mna taky problem rozhodcovia nemali...

10.10.2006, 21:52 |
Ricci A HLAVNE NEZABUDAT NA TU HLAVNU VEC : ISTITE KABEL, NIE ZOSIKY...

11.10.2006, 07:28 |
TUNER Tuner#2 : Jsi se měl zeptat co jsem tam měl za pojistku.
Dej tam 150 A a bude klid... ;-)
podla doporuceni vyrobcu ma byt na GZPA1.3000D poistka 300A no podla pravidiel na 50qmm moze byt len 150A a veris ci nie ta poistka este neprdla

11.10.2006, 09:00 |
JR taky si vemte, jaky by tam musel tect skutecny proud, aby to prdlo ..... takovej tam nikdy nepotece

11.10.2006, 09:01 |
Ricci To vies, bolo treba podporit predaj 300A poistiek,tak to hodili do manualu :-)))
To je mě jasný, že se jistí kabel a zesíky to mají na sobě předimenzované, ale
1. Zesíky mají 4 x 100W a 1 x 500W RMS (naměřeno 4 x 86 a 1 x 440W) což je dohromady 900W RMS při 4 Ohmech - EMMA neřeší zapojení do 2 Ohmů a nebo 1Ohmu, kde jsou proudy několikanásobně větší, alespoň na srazech řeší výkon při 4 Ohmech. Podle toho mě vychází, že kabel stačí na 900W při délce do 3,8 metru 50mm2
2. Ale pro 50mm2 je max. hodnota pojistky 130A (protože 160A je až pro 53mm2 což se pokud vím nedělá) a 130A pojistka se taky nedělá. Když tam bude tím pádem jen 100A pojistka, tak je otázka zda to vydrží. Zesíky mají 55A a 160A.
3. To proč by to nemusely vydržet - kamarád má dva zesíky s 2 x 80A pojistkama a 100A na kabelu mu hořela, takže musel dát 150A což je skoro součet pojistek na zesíku. je pravda, že je oba dva ždímá do 2 Ohmů, což je u nich maximum.
Ricci: Taky mě občas připadá, že pravidla dělají výrobci sami pro sebe aby se pořád prodávalo, viz. nesmysli v napájení z elektrikářského hlediska a nebo změna velikosti wooferů... už vidím jak sem zas někdo napíše, že to nemusíme dělat podle EMMY, ale pokud chci občas zažít atmosféru soutěží, tak nic jiného nezbývá.
tuner: vyjed za hranice a uvidis ze zmeny maji svuj smysl, hlavne v SQ
takhle treba vypada kategorie Rookie unlimited...

kral007: Rád bych, ale není na to čas. Lampový zesíky v autě, to je teda rachot :o) I když já lampy moc nemusím - zatím mě přesvědčilo v absolutnu jedině A třída klasický bipolární tranzistor.
Jak je to s tou 50mm2 a max. pojistkou? spadá do kategorie 130A a nebo 160A?
A nebo ještě jinak - je lepší na dva zmíněné zesíky táhnout jednu 50mm2 a tam to distribučním blokem rozbočit tak, že 4 ch bude na přímo a monoblok bude zapojený přes cap, kterej bude u něj co nejblíž.
A nebo táhnout dva kabely pro každý zesík zvlášť? Nevím ale jestli mu to tam proleze - už s 35mm2 jednou jsme tam zápasili, pokud mě pamět neklame.
no ja mam a budu mit tahanej kazdej zesak zvlast jak plus tak minus. Je to urcite lepsi... Min prechodovejch odporu na distribucnim bloku..
50 mm2 muzes do 160 A, tedy 150A pojistka v pohode
Johanik: je to na 100%, protože v manuálu je 53 mm2, což je detail, ale aby se toho pak někdo nechytil a kamarád mě bude buzerovat, že jsem mu špatně poradil :o)
jeste tady res ptakoviny jako 3mm :-)) Rekl bych, ze je to na 99,9% :-)

11.10.2006, 13:23 |
TUNER Tuner#2 : Haloooo,jseš hlucheeej....)))) dej tam 150 A a zbytek neřeš ju?
a za druhý ten zes nemá naměřeno 4*86 (to má ten silnější 4 kanál) ale počítam někde kolem 70 W a monoblok má naměřeno tušim 486 W.
Tak neřeš kraviny ;-)
TUNER:
1. Řešit to budu - co když pak někdo přijde, že 50mm2 spadá do kategorie 130A a Tyger mě potom sežere.
2. Tyger tam má podstatně jinou délku kabelů než Ty a je otázka, zda vůbec tam bude stačit ta jedna 50mm2 - ještě neví kolik přesně tam bude metrů a 50mm2 končí na 3,8 metrech.
Johanik: OK díky, kdyžtak Ti to 0,01% připomenu až mu to neprojde. Víš jak je to s řešením věcí pro někoho jiného... Kdybych to měl pro sebe, tak na to kašlu.
Proboha co resite tak tam deji 2x50mm a je to ne???
A nebo muzes i takhle :-D

Kleneex: Ale on to nemá na žádný nesmyslný soutěže ala db drag, kde v podstatě kromě zábavy při měření a pokecu na srazu nechápu smysl takové instalace...
A tahat z motoru dvě 50mm2 není kudy a dělat díru do kasle asi nechce jak ho znám.
No tak klidek pro nekoho to smyslel dava pro nekoho ne
ja zase nevidim moc velke vyznam ve SQ honit nekde nejake krivky ale poslouchat se to neda (malo bassu) :-P
kleenex: ver ze auta z pro a expert kategorii zahraji vse tak ze nebudes chapat...
no ale kdo na to krome firem ma na pro expert???
Kleneex: Já jsem v klidu, jen jsem vyjádřil svůj názor a raději si poslechnu SQ s "malým" objemem basů, než monstrum, co tlačí 150db na 65Hz, ale zbytek spektra nemá ani poloviční hlasitost a navíc je tam bedna za kterou by se styděl každý truhlář nehledě na bezpečnost instalací. Ale co člověk to názor :o)
kleenex: sedni si nekdy do auta co maji Baldy, kapka, blondynka, manuel, crxman a dalsi...

11.10.2006, 16:48 |
petis Tuner2: dB Drag je celosvětová soutěž, takže bych to nenazval nesmyslem. Taková instalace je kvuli síle, ne jen tak pronic zanic.
Kleneex to myslel ze srandy. a ne že to tak máš udělat.
To že taková aparature není nijak moc bezpečná je zjednoho duvodu. Třeba pojistky na napájecím kabelu dělaj 0,2dB, řekneš si že je to prd. Ano je ale když ti jde o rekord nebo o víteztví, tak je to sakra hodně.
Bedny vypadaj tak jak vypadaj protože to tak musí bejt. Možná bych ti přál abys sis zkusil postavit bednu aby to nějak slušně zatlačilo. Je to strašně těžký, stejně jako postavit auto na SQ ( to ti muže říct i spousta lidí od Emmy i od dB Dragu). S obojím mám zkušenost, takže vím očem píšu.
Taky mám v autě ve kterým jezdím radši SQ, ale dB Drag mě prostě baví.
petis: Do hifi dělám profesně už 8 let a před tím jsem se o to dobrých 6 let zajímal, takže "něco" o tom vím. dB drag je ale pořád dle mě jen soutěž pro pobavení a smysl jako takový nemá žádný - nebezpečné instalace, tlak jen na basech při určité frekvenci, která je proti zbytku vyhnaná do maxima (v podstatě i naladěním bedny) a pro poslech je taková instalace nanic. Je to ale můj názor, možná máte opačný. Jak říkám, je to zábava a sranda na srazu, ale smysl takové instalace mě uniká.

11.10.2006, 17:08 |
Smrada (M)
Tuner#2: Nema cenu se o tom bavit. Kazdy z nas ma na vec jiny nazor, je to jako kdybychom se hadali, ze fotbal je na prd, protoze se honej za necim co nemuzou snist a kdyz to dozenou tak to zase odkopnou. Je to o tom, ze je to "sport" Nic vic. Myslim, ze by muj nazor mohl ukoncit tuhle diskusi. Odpoved na kabely znas, takze myslim, ze nema cenu pokracovat ve flamewar
Jo seběhli jsem do OT - řešili jsem tady kabely a najednou kraviny, ale obojí je od K :o))
jasne ze jsem to myslel ze srandy je me jasne ze na SQ neni treba tolik kabelu ale kdyz uz delam auto na SQ tak bych tam dal klidne 50mm na kadzy zesak uskodit to tomu urcite nemuze.
I kdyz musis vrtat dalsi lochnu do kastle! A jestli to je na souteze tak proc ne? A tomu autu jedna dira navic neuskodi ;-)

11.10.2006, 20:43 |
petis Tuner2: Dalo by se říct že i SQ nemá žádnej smysl, Kčemu ti třeba je to že máš rvnou křivku, zato si nic nekoupíš. Děláš to ale třeba kvuli tý křivce. Je to stejný jako pro mě nebo Kleneexe že máme v autech 152dB.
A to že je to na jedný frekvenci mi vubec nevadí. Jde právě oto dostat stěch vooferu a zesíku maximum co umí a nebo ještě víc.
Pro poslech to opravdu není jenom woofery se mi poslouchat nechce to fakt ne. Jinak naprosto souhlasím se Smrádou je to sport jako každej jinej tak není třeba ho nějak zatracovat.
Tímto končím smím OT v tomhle příspěvku:-)
Ja tomu nerozumim. Delam do vcel a ty bodaj...........
Kleneex, Petis, Barthez: Já vás chápu, je to soutěž jako v podstatě každá jiná, jak jsem psal, je to sranda a zábava na srazu, sám mám mezi db drag šílencema spoustu přátel, ale prostě mě osobně uniká smysl, ale je to jen můj názor a vím, že Vy máte asi opačný. U SQ se to vše neodvíjí jen od křivky a třeba když jsem poslouchal muziku u CRXmana, tak to byl zážitek a rozhodně úplně rovnou křivku nemá, byť se velmi dobře umisťuje ve své kategorii.
Jinak díru majitel do auta asi dělat nebude, ale už jsem mu včera naznačil, že asi nejlepší bude tahat oba zesíky zvlášť, což jsem si myslel už na začátku, takže bude muset vymyslet kudy.
Tuner#2 :
Ja ale jezdim taky na EMMU :-)
a ja pojedu pristi sezonu ;-)
Barthez: Na SQ? Pokud vím, tak na SPL a je otázka kolik jsi měl bodů za instalaci... Mimochodem Ty máš tu "hrom bednu" alespoň potaženou a nějak to "vypadá" narozdíl od většiny aut z dB dragu. Ale co člověk to názor a já Vám to neberu :o)
Kleneex: Je pravda, že z EMMA SPL se příští rok může stát druhej db drag, když přijede někdo kdo má sice nebezpečnou a nevzhlednou instalaci, ale on těch - 25 bodů dožene tím, že 2 x natlačí třeba o 15 db víc než dobře a kvalitně udělané auto, kdy se majitel s instalací dělal celou zimu, zatímco druhý sklepnul bednu za odpoledne (byť jich musel sklepnout víc, aby zjistil, v které to tlačí nejvíc :o) Ale necháme se překvapit jak to bude.
Barthez: Teď jsem si ještě vzpoměl, když Tě mám na drátě a děláš do včel (JOKE), tak jsi mě neodpověděl na můj dotaz hned po Tvém příspěvku:
[ Link ]
zdravím Tunera :-) Jo jo,hudba = SQ a SPL je šou tečka
Každej ad dělá co ho daví a co se mu líbí...

13.10.2006, 10:55 |
Pagoš No ty woe, to je debata. Všechno má něco do sebe, ať si každej dělá co chce :-)
Take bych potreboval poradit s napajenim, jak ho poresit, kolik kabelu bych podle pravidel mel tahnout od baterky atd. V aute by byly tyto zesilovace:
1x GZ Nuclear GZNA 2800X - 2x 250rms 4ohmy
1x GZ Nuclear GZNA 4350X - 4x 150rms 4 ohmy
2x GZ Nuclear GZNA 1.2500D - 900 rms 4ohmy (zapojeni do 1 ohmu 1800rms) (x2)
Tuner#2: Hele za bezpecnost a vzhled je 50b, to by musel natlacit o 20-25 dB vic, coz je pekna blbost. A taky je blbost, ze dobre udelana install nemuze tlacit, treba scorpio xplus1 ma 49b a tlaci 160 dB
tak tak, radek má pravdu dokonce měl v Bernu přes 160 otevřenej. A zrovna v mojí kategorii :-( Škoda že jsem ho neslyšel hrát...
Jo a má tam "jen 2x 15"
hotdog, ale taky 6x exide maxxima 900DC v kufru :-)
Radek FM: Aha, tak pokud to bude za 50b, tak to je jiná. Myslel jsem, že zmizí hodnocení vzhledu auta a zbyde jen instalace za 25b. A netvrdím, že auto/instalace nemůže hezky vypadat, hrát a ještě přitom natlačit, ale to už jsme v jiné cenové třídě...
a hlavne v pristim roce jsou nova pravidla pro hodnoceni designu, melo by se hodnotit po designove strance jen instalace, auto uz muze byt jak chce otriskany, ale jeste to neni na 100%
Johanik: To jsem právě slyšel, ale nějak jsem si z toho špatně vybral to, že bude jen 25 b za instalaci. Takže by mělo být 25 b za bezpečnost montáže a 25 b za design instalace v autě. Tak potom beru zpět, že přijede auto z db dragu a bude vyhrávat... :o)
tak počkejte až budou nová pravidla oficiální a potom se dohadujte...

16.10.2006, 22:48 |
Kapka (M)
pokud vim,tak pravidla jsou už vydaná..zatím pouze v anglině...mam ty Pešovo doma...

16.10.2006, 22:52 |
aTTim Vydrzte ... zatim nebyl cas na preklad... nekdy po finale.
aTTim: Vždyť na Vás nikdo netlačí. My tady jen tak nezávazně diskutujeme a o tom fórum snad je :o) Nikde nezaznělo, že Vám ten překlad trvá dlouho a vím, že máte teď před víkendem fofr...

18.10.2006, 00:41 |
aTTim Vsak pohoda, chtel jsem tim naznacit, ze i v hodnoceni kabelaze budou nejake zmeny ... that's all folks ...
Tuner#2: Co si pamatuju, tak tam je 40b install a 10b vzhled
to zase bude předělávek.... už se těším :-)

20.10.2006, 16:31 |
m1tv vado tak šup sem s pravidlama at mam podle čeho stavět:)
vždyt jasně psali že až po finále MČR, dřív není čas...
Klenex:menia sa pravidla v EMME a ty budeš určite viťaz s najväčšim počtom bezbečne vedenych kablov cez auto.
laguna: To si pis ze jo :-D