
Navštíveno 4613x


16.09.2008, 12:32 |
RudyV Zdravím všechny. Možná to sem nepatří,ale nevím kde se optat. Jezdím na 95-ku,ale auto je do kopců trochu línější. Mám Scénika 1.6 a ještě starý 8 ventil. Nechci závodit,ale jaký bude rozdíl když začnu používat natural-98 ? Zlepší se výkon a hod motoru? Nebo to nemá smysl. Díky za rady.

16.09.2008, 13:05 |
Hrabi Nalej tam Carrera 100 na OMW a uvidis(podle me z vicoktanovejch benzinu ten nej)...znat to urcite bude.Necekej narust vykonu o 50%,ale poznas to.

16.09.2008, 13:10 |
Smrada (M)
Osobne si myslim, ze to bude pouze Placebo efekt. Navic se muze neco v motoru uvolnit (nejakej bordel) a vysledek bude mozna jeste horsi
naprosto jako david. ja dal mondeu taky dve 100 oktanovy carrery nebo ceho a krom toho ze me nadrz stala o petikilo nebo kolik vic jak normalne sem nepocitil teda nic...
oktanové číslo neznamená, že to má víc voltů - grády, ale označuje odolnost směsi vůči samozápalu. Čím vyšší oktanové číslo, tím vyšší odolnost vůči samozápalu. Paliva s vyšším oktanovým číslem se zpravidla využívají v motorech s vysokou kompresí. Takže lejt do starýho osmiventilu 98ku nebo 100ku, aby to líp jelo je hovězina.

16.09.2008, 15:20 |
Hrabi Nevim co do toho teda davaj,ale kdyz sem se ja informoval jestli to muzu lejt do 14 let staryho golfaIII (1,6 8V 75ps) bylo mi receno ze to muze poskodit motor pouze v pripade, ze je tesne pred smrti a odesel by tak jako tak...takze jednou za casek tanknu carreru a prijde mi ze jde lip do otacek a celkove tak nejak lip jede...i kdyz ne o moc. a z tech "fajnovejsich benzinu" jako je V power racing, Verva a pod. mi prijde nej u OMW...muj nazor
Může to být aditivama, že to je třebas méně hlučné atd, ale oktanové číslo neznamená lepší tah.
mi se třeba zdá, že mi auto jede líp se shell v-power (95oktanů) než na 100 oktanovej v-power racing...
ten motor má akorát klidnější chod ale to je tak asi vše.

16.09.2008, 18:26 |
dddd naprostý souhlas s Lucnim kobylou, kvůli vysokému kompresnímu poměru, na seriovy motor to nebude mit asi vliv
no občas natankuju carreru pro dobrej pocit, ale na vykon jsem to nikdy nepoznal, jen klidnější chod motoru a o něco monší spotřeba! (jinak ve feldě 1,3)

16.09.2008, 18:47 |
Kamil na idnes dělali test nafty a zítra budou výsledky
ja mel do staryho osmiventilu BA98 predepsany v technicaku, takze vekem ani ventilama to zrejme nebude;-)
P.S. a oproti 95 to bylo znat kurevsky
Tak jsi měl vysoký kompresní poměr.....nic víc....je jedno, jestli je to 16,8 nebo 20V, prostě když má vyšší kompresní poměr, tak je třeba palivo s větším oktanovým číslem, aby ti to netrpělo samozápalama - pro blbější, aby ti směs díky vysokému tlaku a teplotě se nevznítila samovolně dřív než je zažehnuta svíčkou. Vždyt to je učivo sedmé třídy základní školy!
L.K. nejsem blbější, jen me prudi ta obecna moudra jako v tvem prvnim prispevku.

16.09.2008, 20:34 |
mourl já jsem o tom něco četl..jestli kecám tak po mě něco hoďte.. Pokud to auto nemá čidlo klepání aby se podle něj mohl nastavit předstih, tak si myslím že 98mička a víc je uplně zbytečná.Ten motor to bez toho čidla nevyužije,prej.
Jinak občas se snažím nabrat aspoň Shell-V Power 95 a podle mně tak na 2-3 nádrže je to o malinko živější.Ale pořád je to 95tka jenom s aditivama.
Scenic 1,6 8V je zkrátka starší, obyčejný motor se "standartním" kompresním poměrem. Mluvil jsem o tomto motoru. Né obecně o 8ventilech.
mourl:zhruba tak. jde o schopnost motormanagmentu se prizpusobit
je to přesně jak napsal moulr, palivo s vyšším octanovým číslem má smysl jedině tehdy,když bude docházet ke změně předzápalu na základě knock senzoru. (nebo při ručním posunutí předzápalu,což přináší u přeplnovaných motorů poměrně velká rizika),případně ke změně plnícího tlaku u přeplnovaných motorů na detonační limity dříve použivaného paliva, jinak toto palivo nemá ŽÁDNÝ význam, nedojde k žádnému nárustu výkonu, jsou to jen vsugerované myšlenky,nebo je venku prostě chladněji..

16.09.2008, 22:42 |
koren podle me to bude kus od kusu. nevim ktera verze VW VR6 ale rozdil 9? vs 95+ zvyseni vykonu cca o 10 kobyl,kroutak taky o neco,pokud me pamet neklame...
Už poměrně dlouho tankuji jen Carera 100 a od té doby co ho tankuji, tak mi klesla spotřeba zhruba tak o 1 litr, možná o něco méně, zátah je takovej čistej, před tím to bylo takové že když se seplo turbo, tak to jakoby trhlo, teď je to plynulé.
Že by to jelo lépe, nebo to mělo lepší zátah to ani ne, ale je to vše takové čisté.
Oproti Natural 95 to aspoň v mém případě de znát.
Jinak jedná se o koktu RS.

17.09.2008, 01:51 |
Syrup Ja do 330i tankuju dlouhodobe V-Power a oproti normalni 95tce je to fakt sakra znat...
tak ja parkrat natankoval Carreru 100 a zjistil jsem, ze mi to jede hur. Ted tankuju Carreru 95 a mam klidek a i lip to jede

17.09.2008, 08:49 |
wekky | Upraveno: 2008-09-17 08:50:55
Použití vyskooktanových paliv do motorů, které na to nejsou stavěné (nemají tak vysokou kompresi), aby to využili, je zcela zbytečné. Dokonce v extrémním případě může být i škodlivé, neboť mají i vyšší výhřevnost a pomaleji hoří (proto taky dřívější předstih, aby špička tlaků začínala optimálně na začátku pracovního zdvihu) a tak může ještě dohořívat i při zdvihu výfukovém, což nedobře snáší výfukové ventyly...

17.09.2008, 09:37 |
Alííí Mám předepsaný pro motor palivo 98 oktanů. Takže tankuju V-Power 100, a jsem spokojenej. Totéž do motorky.
znovu..octanové číslo nemá vliv na výkon bez posunutí předstihu a nebo změny plnícího tlaku. Třeba octavia tuším umí posouvat předstih 1,8T.. To co může může mít vliv na výkon je složení paliva a ne octanové číslo.
No když už jsme tak u toho, tak třeba já mam na víčku od nádrže psáno 98/95 což znamená že výrobce doporučuje tankovat spíše 98, z jakého tedy důvodu ?

17.09.2008, 11:48 |
swep s kamosem sme pred rokem natankovali do jeho stopetadvacky ten stooktanovy natural od OMV a jeste aditivum do oleje takove s tim brousenym titanem a skodovka skoro umrela :D
Fridom: toto tam bude z důvodu předzápalu, výrobce udává výkon pro 98oct. palivo, to znamená,že s 95oct., bude výkon nižší. Co máš za vůz?
píše to tam jako alternativu,pokud ti dojde 98oct palivo,můžeš tankovat 95 ale pojedeš s nižším výkonem
Mam Škoda Octavia combi RS 1,8 20V Turbo serie 132 KW
o pár řádků výš sem psal,že zrovna 1,8T co je v octavia umí posouvat ten předstih, pak máš 132kw pro 98oct palivo. při natankování 95 bude mít výkon nižší
jj četl jsem, to jsem ani netušil, no konečně když se někdo zeptá proč Carera 100 tak mu to mohu pořádně odůvodnit, díky :)

17.09.2008, 19:40 |
JB já sám mám VW GOLF 1.4 TSI a rozdíl si myslím tam je. Mám předepsaný 95 okt benzín a jezdím poslední dobou na 100 okt v power. Je to jakoby klidnější, výkonový nárůst je trošku znát odspodu. Jinak někde na youtube jsem viděl video, kde tomu mému 140 koňovému motoru naměřili na v power 100 snad 148 nebo 149 koňů... Z druhé strany, když jsem tankoval v power 100 několikrát po sobě do obyčejné 12 let staré ibizy 1.4, tak rozdíl byl opravdu znatelný a při normální jízdě jsem najel na nádrž o cca 100 km víc.

18.09.2008, 11:08 |
RudyV No tak já nejdřív vyzkouším tu carreru 95 a uvidím co to s rendlikem provede.V-power nemám kde tankovat a ltat kvůli němu několik kilometrů se mi nevyplatí. Carreru mám u nosu,tak vyzkouším. Díky za názory.

18.09.2008, 17:37 |
Rudi vyzkoušej a uvidíš sám
Mno tak o tomdle byl na Discovery velmi pěkněj pořad.. takový co tu normálně jezdí.. a nacpou tam shell W power racing.. tak ti to neuděla nic.. jen tě to bude stát víc.. měřili to tam na motorové brzě a se vším všudy.. pak šel na řadu VW Golf takový to GT nebo jak.. a tam byl nárůst cca 10% možná to je moc.. a pak přišlo na řadu Subaru Impreza WRX... mno a to se člově divil.. takovejch 30% nahoru.. Takže bych se na to vyprd... :-D zlaty Discovery.. jináč to je ten Placebo efekt již zinovaný :-D :-D
to si právě myslim taky. projeví se to možná na našláplým motoru, ale ne na ničem slabým
nejde o našláplý motor .. prostě jen o motor, kde umí ECU na základě detonačního limitu hlidaného knock senzorem posouvat předstih do agresivnějších hodnot...což právě umožní to víceoctanové palivo oproti stávajícímu..
dobře, ale asi to poznáš víc u motoru kterej to umí a má 300koní než u motoru co to umí a má 100koní
nejsem si jistý jak to vůbec poznáš.. já si na autě posunul předstih sám ručně pro 100oct palivo a nepoznal sem to nijak..a to sem ho posunul tak,že sem upálil díru do výbrusové plochy bloku motoru,čemuž sem se divil,protože bych spíš tipoval KO píst..ale detonace sou svině :-))
jen pro ty co natankovali a nic se nedělo, tak V-power 95ka je znát až po třech nádržích, bylo to v testech a říkali mi to i na pumpě...jinak jsem viděl test na motorkách, nejlíp dopadl právě V-power 95 a ty 100 oktanový benzíny i výkon snižovali...takže lejte tam co máte předepsaný;-)