
Navštíveno 21294x

Ahoj,
mám dotaz, třeba si tu bude někdo vědět rady. Plánuju namontovat do auta tenhle odpojovač baterie a řeším co je lepší? Dát ho na + kabel co jde ke startéru a nebo ho dát na - kabel co jde na kostru?
Takže jak a případně proč? :)

Já ho mam na plus, co vede od baterky ke startéru, ale používam to čistě jako odpojovač baterie, pokud chceš, aby tím auto chcíplo, tak si kup 6ti pólový a musíš odpojit i zapalování.
JJ to vím, to jsme už řešili na virtu. Chci to čistě jako odpojovač, stejně instinktivně nejřív sáhnu po klíčku a až pak bych odpojil baterku tímhle, kdy byl třeba nějaký zkrat v elektice apod.
Bohužel + kabel mám tažený jinudy a moc se mě to nechce předělávat, tak mě zajímají negativa, když to bude na mínusu (všichni se kloní k plusu).

06.12.2014, 21:39 |
Jozzo Možná hlod jelikož nejsem uplně ready, ale do rána bych to zapomněl.
Cívky vyrábějí vysoké napětí které je odebíráno do svíček a přeměněno na jiskru=zátěž.
Když je cívka=trafo na kterém je na jedné straně x desítek závitů vs x tisíc , pod napětím tak by nemuselo vydržet odpojení potenciálu, přes který se to nemá kam vybít a trafo "jede na prázdno"

06.12.2014, 21:52 |
hawai mám to na jednom autě taky na ,, - ,, a vypínám tím baterku až ve chvíli, kdy auto stojí v garáži, je chcíplý a všechno vypnutý. mám to už pár let a žádný problém
auta co to mají od výroby,tak vždycky to měly na - .U mínusu nemusíš vymýšlet izolaci těch šroubů a oček.
Další výhoda je že mínusový kábl bývá tenčí,protože je krátký.Plus je silnější kvůli ztrátám na délce a tenší drát se líp montuje než nepoddajný kábl.
Jozzo: Já to nebudu rozepínat za běhu motoru kdy to kvůli nabození altíku stejně nechcíplo.
hawai, Timon.z: Super, tak to udělám tak jak jsem plánoval. Moc díky

16.12.2014, 15:56 |
Hráďa nazdar - jako píšou kluci nademnou - dělá se to na mínus - všechny bagry a kamiony to tak mají a že sem jich už udělal - a to přesně z toho důvodu - neřešís izolaci šroubů a velký přechodový odpor přes odpojovač
já sám to mam na trabíku v 6ti polovým provedení - ale mam to na + protože to používám jako klíček
mnemotechnická pomůcka - co sundaváš z baterky provní? a když na autě svařuješ co a proč sundáš? - aby nebyl uzavřenej obvod a neodpálil si diody v altíku
já teda z baterky nic při svařování nezdělávám :o)
Hrada: Jasny ze prvni minus a naopak pri zapojovani kostru az jako druhou ;)
Jura.j: Tak tim bych se teda rozhodne nechlubil...

17.12.2014, 19:22 |
Hráďa jen se směj - jednou poznáš až ti v tom lupne
to: Tuner#2
nezlob se,ale už aj u popelářů máme kraťák na baterky.
se divím,že ti to nedocvaklo :o)