Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Odpojovač baterie OPM

 o Navštíveno 21292x o
o 06.12.2014, 21:09 | Tuner#2
Ahoj,

mám dotaz, třeba si tu bude někdo vědět rady. Plánuju namontovat do auta tenhle odpojovač baterie a řeším co je lepší? Dát ho na + kabel co jde ke startéru a nebo ho dát na - kabel co jde na kostru?

Takže jak a případně proč? :)

foto k příspěvku  od Tuner#2



o 06.12.2014, 21:23 | P.E.T.R
Já ho mam na plus, co vede od baterky ke startéru, ale používam to čistě jako odpojovač baterie, pokud chceš, aby tím auto chcíplo, tak si kup 6ti pólový a musíš odpojit i zapalování.
o 06.12.2014, 21:27 | Tuner#2
JJ to vím, to jsme už řešili na virtu. Chci to čistě jako odpojovač, stejně instinktivně nejřív sáhnu po klíčku a až pak bych odpojil baterku tímhle, kdy byl třeba nějaký zkrat v elektice apod.

Bohužel + kabel mám tažený jinudy a moc se mě to nechce předělávat, tak mě zajímají negativa, když to bude na mínusu (všichni se kloní k plusu).
o 06.12.2014, 21:39 | Jozzo
Možná hlod jelikož nejsem uplně ready, ale do rána bych to zapomněl.

Cívky vyrábějí vysoké napětí které je odebíráno do svíček a přeměněno na jiskru=zátěž.
Když je cívka=trafo na kterém je na jedné straně x desítek závitů vs x tisíc , pod napětím tak by nemuselo vydržet odpojení potenciálu, přes který se to nemá kam vybít a trafo "jede na prázdno"
o 06.12.2014, 21:52 | hawai
mám to na jednom autě taky na ,, - ,, a vypínám tím baterku až ve chvíli, kdy auto stojí v garáži, je chcíplý a všechno vypnutý. mám to už pár let a žádný problém
o 07.12.2014, 12:30 | Timon.z
auta co to mají od výroby,tak vždycky to měly na - .U mínusu nemusíš vymýšlet izolaci těch šroubů a oček.
Další výhoda je že mínusový kábl bývá tenčí,protože je krátký.Plus je silnější kvůli ztrátám na délce a tenší drát se líp montuje než nepoddajný kábl.
o 07.12.2014, 21:02 | Tuner#2
Jozzo: Já to nebudu rozepínat za běhu motoru kdy to kvůli nabození altíku stejně nechcíplo.

hawai, Timon.z: Super, tak to udělám tak jak jsem plánoval. Moc díky
o 16.12.2014, 15:56 | Hráďa
nazdar - jako píšou kluci nademnou - dělá se to na mínus - všechny bagry a kamiony to tak mají a že sem jich už udělal - a to přesně z toho důvodu - neřešís izolaci šroubů a velký přechodový odpor přes odpojovač
já sám to mam na trabíku v 6ti polovým provedení - ale mam to na + protože to používám jako klíček
mnemotechnická pomůcka - co sundaváš z baterky provní? a když na autě svařuješ co a proč sundáš? - aby nebyl uzavřenej obvod a neodpálil si diody v altíku
o 17.12.2014, 09:25 | jura.j
já teda z baterky nic při svařování nezdělávám :o)
o 17.12.2014, 19:21 | Tuner#2
Hrada: Jasny ze prvni minus a naopak pri zapojovani kostru az jako druhou ;)

Jura.j: Tak tim bych se teda rozhodne nechlubil...
o 17.12.2014, 19:22 | Hráďa
jen se směj - jednou poznáš až ti v tom lupne
o 17.12.2014, 22:33 | jura.j
to: Tuner#2
nezlob se,ale už aj u popelářů máme kraťák na baterky.
se divím,že ti to nedocvaklo :o)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3387 sekund.