
Navštíveno 16245x


20.04.2012, 15:04 |
Augi Vím, že pro mnohé to nebude novinkou, ale spousta lidí to stále nechápe. Našel jsem odkaz na tento článek, kde odbrzdili rozdíl 5 koní mezi lehkými (20,4kg) a těžšími koly (24,9kg).

Z jednoho měření, se nedá nic usuzovat... By bylo třeba to měření udělat opakovaně se stejným autem nebo lépe s více druhy aut a pak je nějak setřídit podle výkonu. Vzhledem k rozdílům co tam jsou... 259,31 WHP oproti 260,1 a 260,91 na jednom měření je průkaznost nula :)

20.04.2012, 15:11 |
Augi mr.brain: Tak se na to panáčku ještě jednou podívej a líp si to přečti ;-) Rozdíl 5 koní.

20.04.2012, 15:17 |
M.a.R.i | Upraveno: 2012-04-20 15:20:11
Možná jsem blbej, ale chceš poukázat, že se tím potvrdilo, že váha kol má velký vliv na výkon auta a nebo ne?
Přijde mi, že když rozdíl v hmotnosti je 22%, tak rozdíl ve výkonu o 2% je hodně málo (porovnával jsem 260,91WHP oproti 255,91WHP).
výkon přenášenej na silnici to ano... jakýmkoliv odlehčením rotačních částí hnací skupiny (tj setrvačník, spojka, kola v převodovcy, poloosy, lehkoběžný ložiska, lehčí kotouče, kola, pneu) redukuješ moment setrvačnosti, kterej ti žere výkon.. tím ,že odlehčíš zvyšuješ mechanickou účinost a tím ti z výkonu motoru na kola přeleze víc..proto se tomu výsledku nelze divit.. kolo je vlastně pěknej příklad setrvačníku - spočítej si moment setrvačnosti a vyjde ti že nejlepší kolo třeba v rozměru 15" je plecháč:) kterej ten moment má nejmenší..
(to že odlehčíš písty, klikovku, ojnice, ti výkon přidá ve vysokejch rychlostech -pístovejch, obovovejch..ale o5 se bavíme o jednotkách kW... )

20.04.2012, 15:33 |
Augi M.a.R.i: Ano, přesně tak. Ale zde se bavíme jen o výkonu. Nebavíme se o tom, že to roztočený kolo musíš třeba taky před zatáčkou ubrzdit, že? A tlumení nerovností jakbysmet ;-)
A proto mám tyhle kola ;))


20.04.2012, 15:44 |
M.a.R.i | Upraveno: 2012-04-20 15:45:25
Honza, Augi: Tak to potom jo. Myslel jsem, že řešíte jenom výkon. Nebo neřešíte? To je jedno, už jsem se do toho nějak zapletl :D
a já tyhle BBS 8x17 váha 7,9kg :-)

Mohl by mi někdo vysvětlit jak válcová brzda vyhodnotí jaký je výkon na motoru a jaký na kolech? A jak tyto dva údaje ovlivní váha rotačních hmot?
Vasekkch: Po akceleraci vyšlápneš spojku a měří se čas doběhu válců a od toho se odvodí odpor na který má vliv právě i rotační hmota. Čím těžší kola, tím větší doba doběhu. Přesný proces a veličiny taky neznám, co vím z doslechu je i to, že tam musíš správně zadat vstupní data jinak z toho taky můžou vypadnout nesmysly.

20.04.2012, 15:56 |
nome no výkon na motoru neovlyvní nijak
ten se měří "kabelem"
ovlivní pouze výkon na kolech kde díky nižším ztrátám daných menší hmotností kol přenese více výkonu
dle mého selského rozumu

20.04.2012, 15:56 |
mr.brain | Upraveno: 2012-04-20 15:59:09
Augi: vycházím z hodnot které jsou tam k porovnání, tedy WHP - asi wheel horse power? I kdyby to bylo třeba 10 koní, stejně to z jednoho měří nemůže být průkazné, aby z toho šlo udělat obecné tvrzení ;) A ať koukám jak koukám hodnoty tam jsou - základ (259,31 WHP), Volk GT-F (260,1 WHP) a Enkei GTC01 (260,91 WHP), ty rozdíly jsou tam v průběhu výkonu, nikdy ne stejné... Takže nelze říct, že lehčí kolo = lepší. Lepší ano (podle tohohle testu), ale při úplně jiných provozních podmínkách.
Subjektivním hodnocením to vliv má, objektivní hodnocení očividně nikdo neprovedl, protože udělat 3x měření a z nich něco odvozovat je naprostá blbost. Tím chcí říct,že potvrzovat hypotézu nižší hmotnost kol = větší výkon na kolech na základě pouhých třech měření, je postavený na hlavu. Např. vzal bych Tunera2, tebe a sebe a na základě příjmů nás třech bych řekl, že vzhledem k věku existuje odlišnost toho, kdo bere víc peněz + bych z toho stanovil průměrnou mzdu. Všichni budeme vědět, že je to nesmysl, ale pravda je to jen pro ten konkrétní případ a nelze to zobecnit.

20.04.2012, 16:45 |
Eidy | Upraveno: 2012-04-20 16:48:02
To je zase pěknej nesmysl. Jakýkoliv kola nemůžou mít nic společnýho s výkonem motoru. Jsou to zcela oddělené součásti. Je to lež až na půdu.
Že auto s lehčími koly lépe akceleruje, dřív dosáhne určité rychlosti, o tom není pochyb. Ale výkon motoru to neovlivní ani omylem.
To, že křivka výkonu se mění dle hmotnosti (a především momentu setrvačnosti) je dáno pouze tím, že místní borci neumí meřit a pěkne se prokecli. Ano, křivka zrychlení bude hovořit pro nejlehčí kola, ale ta se musí poté upravit podle doby doběhu kol (viz. Tuner2). A když se křivka upraví špatně, výsledky jsou jako v tomto článku. Měří se totiž výkon motoru, resp. na kolech, a nikoliv jen samotné zrychlení.
Navíc "vítězná" kola Enkei jsou o palec užší než zbývající.

20.04.2012, 19:05 |
Augi Eidy: nikdo ty woe nerekl, ze to zvysi vykon motoru ;-)
A co z toho vyplývá? Pořiďte si auto, kde deset dvacet koní neřešíte a máte klid :-)

20.04.2012, 19:15 |
Augi Sestikule: Dalsi chytrak, ze? Vaha kol neni jen o zrychleni ;-) Psal jsem to uz o kousek vyse.
ale prd, vím, jak to myslíš viz smajlík, jen dle mě pro drtivou většinu běžných šoféru nemá cenu řešit, jestli kolo váží tolik nebo tolik. Samo, když jsem stavěl Abartha, tak tam se na takový věci hledět musí. Ale pro běžný provoz?

20.04.2012, 19:41 |
LadaF Volk Racing TE37c 17x7.5 cca 7,4kg, nemám to přesně zváženo, ale oproti předchozím AEZtká jsem si váhově polepšil a celkově je to hodně znát na řízení :)


20.04.2012, 20:09 |
Augi Jako LadaF, je to sakra znat na kazdym kilometru ;-)
2 Tuner#2: a aký rozmer na tú váhu? To je tak trochu dôležity detail :-)))

20.04.2012, 23:55 |
Eidy Augi: Vždyť hned v prvním příspěvku je napsáno, že odbrzdili vyšší výkon. A i křivky průběhu výkonu motoru jsou různý.
Asi bych to moc neřešil. Nejdřív vyházet introš a pak by se vidělo :-D Takováhle změna bude poznat hodně, ale jen kola asi nepozná...hm...skoro nikdo. Jinak Octu máš pěknou a dal bych kdyžtak něco líbivýho.
pokud obuju místo 20kg monster 15kg tak to poznám rozhodně víc než 100kg z interiéru...přecijen to ej rotační hmota -setrvačník..
mam pěknej výpočet na porovnání když odlehčím setrvačním na určitým poloměru o X kg kolik se to rovná kg z nerotačních hmot v autě...
blbý 3kg na "středním" průměru setrvačníku dělaj v případě mýho tipa, nebo coupe na 1čku 100kg, 2jka 65kg, 3jka 46kg, 4rka 35kg, 5tka 27kg.. a tyto čísla jdou ovlivnit ještě jednotlivým zpřevodováním, nebo stálým převodem..kratší stálej převod o 10% to je jakoby dalších 18kg...
jelikož toto je u setrvačníku, podobně to funguje u kol, akorát že tady do toho nevstupuje vliv převodů, takže ty čísla nejsou tolik zajímavý
je to jednoduchá mechanika/fyzika z průmyslovky...

21.04.2012, 08:28 |
Augi Eidy a radaman: cituji sám sebe z prvního příspěvku: "Vím, že pro mnohé to nebude novinkou, ale spousta lidí to stále nechápe."
A vy jste toho důkazem... :-) Niz ve zlým.
Honza2.016v to uvedl na krásným příkladu setrvačníku.

21.04.2012, 10:21 |
Eidy Augi: Naopak, já to zcela chápu, ale je hloupost tvrdit, že s lehčími koly lze odbrzdit větší výkon. Zrychlení? To bez pochyby. Ale výkon nikdy.
to eidy: jakoze vetsinou k takovym hadkam nepisu ale ses debil nebo spatne vidis???? celou dobu se tady vsichni bavi o vykonu na kolech to je to WHP v tom obrazku nahore a videl jsi nekdy graf z brzdy?? a kdyz das lehci kola tak proste odbrzdis vetsi vykon na kolech
jako na tohle uz fakt neslo zareagovat ;)

21.04.2012, 13:40 |
Eidy Fox_cali: Nee, odbrzdíš větší zrychlení, ale výkon nikdy. Copak jinýma kolama zasáhneš do konstrukce motoru? Nebo do ŘJ? Pokud myslíš, že ano, tak pánbůh s tebou.
ty vole vis jaky je rozdil mezi HP a WHP???? az to zjistis tak dej vedet ;)

21.04.2012, 14:15 |
Eidy Bohužel pro tebe vím. A taky vím, že lze měřit dvěma způsoby. Akcelerační metodou, který byla použita zde a pak v konkrétních otáčkových bodech. Pokud budeš měřit druhým způsobem, rozdíl ve výkonu nezjistíš. Ten článek nahoře je špatná interpretace správných údajů.
A vynech laskavě ta invektiva. Husy jsem s tebou nepásl.
dynamický měření výkonu - ano jak už si psal, něco (příbytek/úbytek) zjistíš v celým rozsahu
statický měření - zjistíš kulový.. statický je spíš dobrý na odlaďování jednotlivejch breakpointů v řj než měření výkonu..
aha takze tvrdis ze to co napsal honza v poslednim prispevku je blbost j?
znamena to teda, ze tatra s piskem vyjede na lehcich kolech prudsi kopec?
muSlim: Rozměr klasických 7Jx15" co jezdí řada sportovních aut...
Jinak nechápu co tady proti Eidymu řešíte? Má pravdu, rozdíl bude ve zrychlení a následném doběhu brzdy, ale výkon motoru to nijak neovlivní.
A co se týče vybrakovaného interiéru, rozhodně platí to co napsal Honza2,016v. Rotační hmota je prostě znát daleko víc než vyndaná sedačka.
No ja len že v tom rozmere som ani nečakal veľkú váhu :-)
Pokud odlehčím setrvák tak kuli reakci (tocivosti) motoru, kola se odlehcujou kuli tomu, aby to tlumič měl lehčí. Pokud si dobře vzpomínám tak na závodní 306ky se dávaly tlumiče obráceně, aby zbytečně netlumily ještě svojí hmotu.
Honza2.016v: hoď sem ten výpočet, třeba budu chyhtřejší
muSlim: A co jsi jako čekal? V tomhle rozměru je běžná váha 8 - 10kg, např. kolo z Octavie 5ti parsek má 9,5kg a to je navíc jen 6,5"...

21.04.2012, 21:34 |
muSlim | Upraveno: 2012-04-21 21:35:02
2 Tuner#2: úprimne som čakal 7.5-8kg. Hlíny z Octavie sem nie je potreba ťahať :-)

24.04.2012, 06:41 |
Bingi to Tuner: už jsem si tě našel i tady. Na ty Dotzy jsem se nedávno díval v autosalonu. Vypadají zajímavě a přemýšlel jsem kolik tak asi váží, že by se mi líbili na Mx5tce. V jakém to máš rozměru?

24.04.2012, 08:08 |
muSlim | Upraveno: 2012-04-24 08:09:49
2 Bing: Tuner má podľa mňa ATS-ka...

24.04.2012, 10:17 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-04-24 10:18:48
muslim: 9-10kg váží většina produkčních kol pro automobilky v tomto rozměru.
Bingi: Mám dvě sady kol. Tyhle z horního obrázku jsou ATS DTC superlight a druhá seda ty černo/brozový jsou Fondmetal a ty váží 7,5kg. Obě sady jsou 7Jx15" a ET kolem 35mm.
2 Tuner#2: tak sa stretávam len s lepšími, lebo tak ťažké kolesá som ešte v tom rozmere nevidel (9-10kg) :-)
Tuner#2: v tomhle rozmeru tam je opravdu jeste vahova rezerva
[ Link ]
shamania: Však já taky netvrdím že ne, ale z dostupných kol v ČR a zaplatitelných za sadu to byla nejlepší volba. O něco níž je ještě OZ a tím to tady končí. Vozit ze států SSR na které jsem měl zálusk mě přešlo po zjištění cen...
muSlim: Co jsem to teď projížděla tak pravda spíš se to pohybuje 8 - 9kg u běžné produkce viz. list ke stažení:
[ Link ]