
Navštíveno 25639x

Přátelé, dá se převrtat rozteč 5x120 na 5x115??? Jde o to, že je možnost na cadillac koupit levně nádherné kola, ale mají rozteč 5x120 (cadillac od rv. 2008 nahoru) ale já mám na STSku 5x115 :o(
Lze to převrtat? Prodávající tvrdí, že to lze a je tam na to místo, ale já tomu nějak nevěřím :o(
Viz foto:

nestačí na to ty matice nebo šrouby s plovoucí hlavou?
no to určitě nestačí, plovoucí šrouby jsou max do 2mm rozteče, tady máš 5mm
absolutne si nedovedu predstavit,ze to pujde prevrtat...vzdyt je to na pul diry
zjisti ET a když jo tak podložky, STS má dost velký ET takže pokud by měly ty new verze třeba 25-30 tak by to asi šlo

12.04.2012, 00:03 |
Nismo.Power | Upraveno: 2012-04-12 00:07:03
beru zpět, novej má taky velký et....
jinak převrtat to radši ne.... zaprvý to jsou kovaný kola a zadruhý by tam nezbylo maso a bál bych se na tom jezdit...
Co podložky se změnou rozteče?

12.04.2012, 08:09 |
fica Ahoj,já to jednou řešil převrtáním nábojky,hold musíš převrtat i kotouč,jinak podložky a změna z matek na števty,ale min tl.14-takže kola ven

12.04.2012, 08:11 |
TROY 14mm
15 je minimum ;)
Jinak tohle by teoreticky šlo - vyvložkovat a převrtat

12.04.2012, 09:53 |
assassin | Upraveno: 2012-04-12 10:04:33
prevrtat by to asi slo, viz obrazek...
co se tyka pevnosti tak by to nemuselo byt tak zle, ale nevypadalo by to moc dobre, krom ty mezery co by byla kolem sroubu smerem od stredu tak by to v tomto pripade nejspis zasahlo i do poklicky...
vzdalenost mezi stredama der(puvodni a nove) je cca 4mm
jinak teda ta puvodni fotka je autenticka? mi prijde ze jestli sedi ta roztec tak ty diry na srouby jsou tak prumer 25mm ne?
a na co vyjdou nove naboje?
assasin: proc myslis, ze by to zasahlo do poklicky? Rozdil na polomeru je 2mm, tak si myslim, ze by to bylo tip top, ale poklicky by se to nedotklo :-)
Nebyla by reseni ta podlozka? 15mm je myslim v pohode, origo kola jsou vzdy zelezle, ne?
Thullo: můžeš poslat foto kol? Kdyby si je nakonec nevzal, tak bych měl možná zájem. Já mám rozteč 5x114,3 a mám i plovoucí matky
Mari: ale ty kola maji 5x120! ;)
assassin: kde mas ty 4 mm? 120 - 115 mi da na polomeru 2.5 mm, milimetr pobere plovouci sroub, takze mi staci posunout diru o 1,5 mm, nebo ne?
a v idealnim pripade by se resil jen ten vnitrek, bo me ty diry prijdou velke, jako krava. takze by mozna stalo za pokus zkusit to rovnou s tema plovoucima sroubama.

12.04.2012, 10:55 |
Olda | Upraveno: 2012-04-12 10:59:11
Já převrtával pro známého tyto kola z audiny (obrázek ilustrační). On to měl na bugynu a potřeboval 5x120. převrtání problém není, ale musí na to být plac. Což u těch origo kol byl, ale u tvých nic moc jako! Leda jak tu padla možnost tak vyvložnovat a znova vyvrtat. Další možnost je převrtat náboj s kotoučem a to je asi nejjednodušší a nejbezpečnější řešení. Převrtával jsem feldu na 4x108 a pohoda :) Místa bylo sice u kraje málo, ale majitel to tak chtěl.

.mycTD: jo mas pravdu, ja sem si neuvedomil ze je to roztecna a udelal sem 115mm mezi dirama... pak sem to opravil v obrazku ale uz sem to zapomel upravit v textu...
Obrázek je to autentický - tady je inzerát. Jako za ty prašule mi to příjde jako ZADARA!
[ Link ] Proto nad tím zvažuju... Ale nemám představu, jak moc by se to muselo právě vrtat atd. No zabít se jistě nechci...
Uměl by někdo prosím udělat nějaký VT obrázek, jak by vypadaly nové díry na těchto starých dírách? Kdyby se to jako vyfrézovalo??? (Myslím ne přímo na obrázku těch kol, ale obrázek třeba co je postnutý od assassina)
Jo a kdyby náhodou, podložky na změnu rozteče dělá někdo z vás? Fakt se mi ty kola zamlouvají svinsky a za ty prachy kované kola - no zadara :o)
prevrtat naboj bude urcite lepsi reseni...

12.04.2012, 13:52 |
.mycTD | Upraveno: 2012-04-12 13:54:45
thullo> k tomu bude myslim dulezite znat jeste prumery tech der + rozmer sroubu a pak to doplnit do toho assassinova vykresu*
cervin> pak je prave otazka, jestli naboj uz rovnou nevymenit, ale beztak bude mit jeste zimaky v puvodni rozteci, takze jeste dalsi sada disku...
tak to je vtipna cena no :-)
podlozky na zmenu jen 15mm nevim to ke malo.... ja mel 22myslim a et na kolech sem mel asi 35 a stejne to lezlo ven.....orig et bylo asi 56, tyhle 18ky by mely mit 51......

12.04.2012, 15:02 |
fredh já sám osobně jsem na autě podobně upravený kola ( obrázek od assaina ) měl a nikdy nebyl sebemenší problém. Vůbec bych se toho nebál. Pojistil bych to jenom středovkou, ta by měla být jen pro jistotu na tak těžkým autě.
ve výsledku se ti to frézování pohne jen o malinkej kousek blíž středu
tady je to asi nejlíp vidět

thullo: ten muj vykres je v meritku, diry jsou tam ale prumer 12mm a zahloubeni 24mm - evidentne je to ale min nez na tech kolech... tzn kdyz dodas naky rozmery tak ti podle toho upravim ten model... klidne az do podoby celeho kola :)
nismo: kolik to je ET? nema 5x120 bawo? :) mno 18ky uz jsou stejne na e36 moc velky na muj vkus :)
2 assassin:
Aha, tak to není zase taková hrůza - no ale jiné rozměry nemám, musel bych ty kola koupit za 8.000,- + 1.000,- doprava a pak naměřit na to, abych zjistil, že to je k ničemu třeba :o) hihi a to už by tak LEVNE zase nebylo :o) kurňa... No pokusím se poprosit prodávajícího, aby mi s tím poradil :o)

12.04.2012, 16:01 |
TROY kamarád převrtaný kola už asi 2 sezony a pohoda
;)
Takže ty díry na štefty jsou 14mm (štefty klasika 12mm) středová díra 74,1 ale jak jsou velké ty otvory na klíč, to nevím. Dle prodávajícího ale hodně velké - takže se dá vyfrézovat jen ta díra skrz, aniž by se frézovala ona díra na klíč (či jak to popsat). A teď otázka, je tu někdo takový, kdo by to dokázal zrealizovat??? Případně za kolik? Díky moc za info ;o)
[ Link ] zadej si je sem:
[ Link ] super pristup, dobra cena, perfektni kvalita
myslim ze to komplikujes, vrtat do kola a nevim co jeste, jinak ty kola kup rychle, jinak si je za ty prachy snad vezmu ja, cena fakt vysmech :O)
tehla kola převrtat pujdou -vyvrtáš původní díry a vyvložkuješ ocelovou vložkou... přesazovta do míst kde je ateriálu víc to byhc nedělal z důvodu pevnosti... mnoho mejhc spolupracovníků dělalo v Ronalu ve vývoji a tak sem pár mouder vysondoval co s es kolama může a nemůže.. tohle převložkování by neměl bejt problém.. jen už potom nebudou tak hezký
Thullo:
máš myslím podstatné info v emailu....
Thullo: nebudu kurva, tak ti je nevyfouknu, ale kdyby si nakonec neměl zájem, tak dej prosím vědět do mejlu.
2 Street Fighter:
Děkuju - viz mail.
2 M.a.R.i:
Vzal jsem je, ale když to bude nereálně to předělat, pošlu je dál ;o)
Thullo: Není za co ;)
nakonec osobní předání? Jsi si mohl sakra stavit na kafe, jel jsi určitě do 100m ode mne ;)
2 StreetFigter:
EE, riskl jsem to (navzdory varování) a poslal mu zálohu na dopravu 1.000,- až to příjde, uvidím co s tím - když tak to půjde na nějaké báwo :o) tak jako tak - za ty prasule je to zadarmo ;o)
Poradí někdo pro změnu mně :)?
Mám kola Lorinsen s originálníma cca 1cm průchozíma podložkama. Rozteč 5x112 a 5x114,3. Auto má štefty a rozeč 5x114,3. Pokud vyndám podložky, tak překáží třmen, takže podložky musí zůstat. Rozteč by taky problém nebyla, mám plovoucí matky... Ale velkej problém je, že jsou krátky štefty a kolo matkou nechytnu viz téma dole
[ Link ]
a co chces slyset? podlozky zrusit nemuzes, takze zbyva vymenit stefty. pripadne muzes misto pruchozich pouzit podlozky se zavitem pro sroub, ale tam ti budou zase prekazet ty stefty (takze stejne vymena), a navic budes muset jit na vetsi sirku podlozek.

12.07.2012, 15:00 |
M.a.R.i | Upraveno: 2012-07-12 15:04:42
.mycTD: nejsem imbecil, téma jsem si přečetl. Jde mi to, jestli má někdo zkušenost s úpravou dosedací plochy pro matku na kolech.

12.07.2012, 15:27 |
fredh Co sem koukal v druhým vlákně, tak tam na těch kolech není moc masa na braní. Nebo se pletu. Změř kolik mm zbejvá od spodku dosedací plochy šroubu k dosedací ploše kola na náboj.
tak nejidealnejsi by bylo udelat fotku na aute :-) aby bylo videt jak moc ty stefty "schazi"
heh, na to jsem línej :). Nejdřív se k tomu dostanu příští týden, ale origo matka je trošku speciální, jelikož i na origo kolech štefty moc nekoukaj. Tak mě napadlo zvětšit díru pro šteft kvůli rozteči a matce a změnit dosedací plochu z kuželu na rovnou. Ale stejně by to chtělo ubrat alespoň nějaký maso,aby matka šla hloubějc do kola. Průchozí podložky jsou přišroubovaný na kolech malýma imbusama, tak jsem myslel, že by to trošku pevnosti pomohlo :).
Dneska aspoň blejsknu tu matku.

hmmm koukam stejne blba matka jako ma stare Mini :-)))
jako predelat to z kuzelu urcite pujde a pokud se dostanes na uroven, kde konci kuzel, tak to nebude mit na nic vliv... a bude to fungovat jako to funguje u kuzelu
Take se hlasim s anglanem k teto (z)matce :o))
Btw. na stejny problem jako mas Mari jsem taky narazil, ale ja jsem vymeknul a disky prodal dal... Resil jsem to tady:
[ Link ]
Minimike: Mám ještě plovoucí neorigo matky s kuželem a pak jedny menší matky (asi M14) taky s kuželem a i tak šteft nechytnou :/. Ten závit na šteftu fakt nekouká ani kousek. Tak mě napadlo použit ty origo matky, který si dopomůžou tím, že se zapustí do díry pro šteft.
Musím to nějak vyřešit, nehce se mi dávat podložky se změnou rozteče, protože bych musel uřezat origo štefty. A nebo pokud by šel jednoduše náboj převrtat, tak by to nemuselo bejt špatný řešení.
Lukasino: Díky, zkusím pročíst.
Lukasino: a presne takhle by to mohl resit i Mari... jen se nesmi dostat pod konec soucasneho konusu...
takhle to myslim... vlevo aktualni stav... vpravo jak to upravit

MiniMike: presne tak jsem to myslel, soucasny stav je takovy, ze zavit na steftu nekouka vubec, takze by se dira urcite musela prohloubit. Treba se delaji nejaky specialni matky, ktery zalezou jeste vic do diry.
Jestli nenajdu nekoho schopnyho, ktery posoudi jestli je bezpecny kola upravit, tak asi druha nejsnazsi varianta je, ze bych vymenil trmen za jiny.
Nevite kolik otoceni matkou je "bezpecny" utahnuti?
Jinak budu urcite moc rad za kazdy kontakt na nekoho kdo to dokaze nebo s tim ma zkusenost. Zitra zajdu jeste za jednou chytrou pani z tuningshopu, co ma zkusenosti s upravama na zavodnich autech, tak treba pomuze. Zkousel jsem i thulla, ale nezveda tel....

12.07.2012, 20:28 |
fredh já si to asi před 3-4ma rokama dělal v práci na CNC sám- na tajňačku. Měl jsem tam asi 30mm masa a bral jsem myslím 10mm. Jezdil jsem na tom tak 2roky úplně bez problému, ale auto vážilo cca 900kg a kola byly 13". A na spodku děr jsem udělal kužel na dosednutí šroubů.
Na bezpečný utáhnutí bych dal minimálně 8 závitů, ale samozřejmě záleží na průměru šroubu, kola, váze auta atd.
Tak mi to nedalo a šel jsem na autě kola zkusit. Originální kola jsou utáhlá na 23 otočení. Pokud by se dosedací plocha srovnala a rozteč se upravila na 5x114,3, tak by se matka otočila cca 13-14x, což si myslím, že by mělo bohatě stačit. Pokud by se z matek vyrvala podložka, tak by se získalo dalších pár otočení matky navíc. A pokud by se ubralo maso o disku třeba o 2mm, tak zase by se něco získalo :).
Na originálních kolech čumí šteft cca 1-1,05cm ven. Na lorinser kolech cca 0,4-0,5cm ven, ale závit začíná přesně tam kde končí dosedací plocha. Závit není až do konce šteftu.
Další problém je s tím, že matky budou nejspíš moc vysoký, takže by byla potřeba je z vrchu uříznout. Myslíte si, že to bude problém? Vlastně by se z matky udělala matka průchozí.

takhle čumí šteft na lorinser kolech

Blbá rozteč :/

Takhle čumí na origo kolech

no kdyz to udelas tak jak jsem ti poslal, tak si myslim, ze na bezpecnosti nic neuberes a bude to fungovat ... a uriznutim matky nic nezkazis, jen to nebude "pekny" :-)
Proč nechceš dát delší štefty? S plovoucí matkou by to fungovalo ne? Pod zimáky můžeš dát podložky, pokud by tam už vadila ta délka.
Vasekkch: predpokladam, ze nechce rozebirat / shanet jiny stefty
no nevim, přijde mi to jednodušší jak upravovat kola a i bezpečnější. I pro následný prodej kol to není nic moc.
No nevím, možná mám mechanika, kterému se do toho moc nechce. Tvrdil mi, že výměna šteftů není zas taková sranda. Prý záleží jakou má náboj konstrukci, pak jsou nějaký upevňovací segmenty na štefty či co, navíc možná by se museli kupovat nový ložiska, atd...
Já myslim, že štěfty stačí nalisovat nové.
Mari: montaz steftu bych asi moc nedramatizoval :-) u me stacilo jen kladivo :-))))
a podle toho co poslal Vasekkch si myslim, ze je to u vsech aut stejny :-)

13.07.2012, 14:52 |
xSam Určitě dej delší štefty, je to nejjednodušší, nejlevnější a hlavně nejbezpečnější..

13.07.2012, 15:29 |
fredh výměna šteftů není zase taková sranda. Záleží, jak to máš na autě dělaný. Pokud máš v zadu náboj s ložiskem, tak tam to půjde lehce- sundat náboj a štefty pouze vyklepneš ven a naklepneš jiný. Ale na předku to budeš muset rozlisovávat. A jak to rozlisuješ, tak budeš muset možná měnit i ložiska. Záleží na vůlích.
Co tak koukám na ty fotky, tak řešení bych viděl v profrézování děr na drážky (místa tam máš podle fotek dost), abys měl potřebnou rozteč 114,3 jak je obrázek od assasina (v tomto vlákně). Zároveň třeba o ty 2-3mm zahloubit. Ale potom určitě kola zapolohovat na autě za středovou díru.
fredh: Přesně to co si popsal je v plánu, možná nebude ani potřeba zahlubovat díru. Teoreticky po srovnání dosedací plochy by se matka měla otočit 13x. Pak je ještě prostor ve vyndání podložky na matce (nevím jak je to bezpečné) a případně i tu díru prohloubit. Ale myslím, že 13otočení stačí.
A ve finále teda seříznout matku aby nepřekážela pokličkám, to snad na pevnost vliv taky nemá. Ale rozumím tomu jak koza petrželi :D
Jo a hlavně sehnat někoho kdo to zfoukne :), zatím nikoho nemám. Kdyžtak pošlete kontakt na někoho z jížních čech, stačí do mejlu. Díkes
Co jsem četl lexus fora tak by ta výměna měla být naprosto v klidu
[ Link ]

13.07.2012, 18:02 |
fredh samotný vyndání šteftu z náboje je v klidu, ale ten náboj se musí většinou dostat z auta, pak rozlisovat atd.

13.07.2012, 18:05 |
fredh Mari: stačí si vybrat, počítej ofiko cena na cnc fréze od cca 600kč/hod. Tohle hoďku určitě zabere, spíš počítej 2.
[ Link ]
ale jak vidno u lexe se nic rozlisovávat nemusí
Vasekkch:
Promiň, nejsem technicky zdatnej a neumím si představit výměnu šteftu, když jsem tvůj odkaz ukazoval mechanikovi, tak moc z toho nebyl moudrej a prý by se muselo ložisko vylisovat a nejspíš by nevydrželo. Pak říkal, že není taková sranda nechat si vyrobit štefty, že musím vědět spoustů údajů.
Pokud to dobře chápu, tak stačí sundat třmen a kotouč, a nasadit utáhovák který z druhý strany vytlačí šteft? Není potřeba sundavat náboj?
Pak by stačilo objednat štefty z odkazu co si sem dával, ale vyšlo by to docela na raketu, počítám tak 2500Kč + práce mechanika.
Pak bych použil plovoucí matky, jenže stáli docela raketu (3500Kč) a musel bych je seříznout, neboť by vadily origo pokličce, což se mi moc nechce :/.
Díky moc za ochotu pomoct.
fredh: Myslíš, že opravdu to vyjde jenom na 1200Kč za všechny kola? Jsem čekal cenu mnohonásobně vyšší.
Nakonec jsem se domluvil s chlápkem co mi bude komplet kola leštit. Za leštění chce 6000 a říkal, že s úpravou kol se vejdu do 8000Kč, tak se mi to zdála docela slušná nabídka

14.07.2012, 08:03 |
fredh Tak 1200Kč byl můj odhad. Záleží na tom kolik má kdo tu hodinovou sazbu a jak by to (dlouho) dělal. Když jsem dělal ty svoje kola, tak mi to trvalo cca hodinu, ale tam jsem dělal jen hlubší zahloubení. Za 2000kč je to taky slušný. Určitě to ten leštič někomu dá udělat jako fušku, tak tam připočteš cca 500kč bokem a jseš u 2K.
Za to bych to bral.
Nebylo by teda lepší předelat tu 5x120 rozteč na 5x114? Pochybuju, že si tyhle kola někdo dá na BMW, ale spíš na mercedesy, tak aby to pořád mělo 5x112:)
Vasekkch: super napad. Diky! Pokud to bude technickynmozne, tak to necham udelat