
Navštíveno 9816x

Mám 6pístkové brzdiče s pístky 30,34,36. Umístěné jsou před kotoučem, ne za. Mohu prohodit levý-pravý. Jeví se mi jako lepší varianta mít malý pístek nahoře a velký dole. Co vy na to?

01.04.2012, 14:15 |
jok3r nechal bych maly dole,,, aspon pokud sem ted nevymyslel kravinu,,, kdyz jedes dopredu tak se ti deska na spodni strane dotkne kotouce driv nez na horni a bude mit opotrebovavana :D nebo to je uplna kravina ale na jizdnich kolech se ti taky pakny dotknou nejdriv vepredu

01.04.2012, 14:39 |
Nora měl by jsi vycházet z mechaniky, na horní straně by měl být s větším průměrem, dole s menším, při pohybu auta vpřed je náběžná strana nahoře a eliminuješ tím nerovnoměrné opotřebení desky
Divný je mi to, že v originálu to je právě obráceně. Velký pístek dole, malý nahoře.

01.04.2012, 15:27 |
Nora možná se pletu
nebo je tam jedno kterým koncem bude desky dříve v záběru, ale jaký pístek jakou silou působí. Větší pístek větší silou, malý menší a větším zdvihem.
mam za to, ze kotouc by mel bezet od nejmensiho k nejvetsimu.
malej pístek při stejným tlaku kapaliny působí vždy větší silou...to jen pro pořádek
osazení brzdiče od velkého po malý -neboli tak jak to je má za následek co se tče pohybu detsičky a silovýho rozzložení takovej klín se samosvorným efektem -tj účinek brždění se ještě zlepšuje...
ta opačná montáž by měla za následek přesně opačnej efekt...
Honza: možná Tě nechápu, ale dle mě malý pístek působí menší silou.
a menší chybička ve fyzice:)
p=F/S =>F=S*p... takže při stejným tlaku u většího pístku větší síla...:)

03.04.2012, 01:26 |
Jozzo Takže velký pístek nahoře a malý dolejo? Aby to vytvořilo ten "klínek"
no hele teoreticky se můžu nenápadě zeptat u kolegů v sesterský divizi, kteří dělaj přímo třmeny (dělám ve vývoji brzdovejch systémů..)jak to má správně bejt...

03.04.2012, 23:17 |
Eidy Jak řekl mycTD, kotouč běží od nejmenšího k největšímu. Je to kvůli resp. proti nerovnoměrnému opotřebení desek.

03.04.2012, 23:52 |
Eidy