
Navštíveno 20506x

Dobrý den potřeboval bych radu jakým způsobem se dají v domácích podmínkách přelakovat alu disky. Starý lak už se začíná na některých místech odlupovat a korodovat. Jde nějak lak kompletně sundat třeba odlakovačem starých nátěrů ? Nebo bude stačit obrousit třeba 400 šmirglem pod vodou a pak pro zjemnění 1200 pod vodou. Dále asi plnič,barva a final bezbarvý lak???Nebo by jste něco udělali jinak? Děkuji za komenty :D
radši to někam dej, pokud s tím nemáš zkušenosti, výsledek bude fiasko

24.03.2012, 18:23 |
gizmi opiskovat, nalakovat.. nic vic nevymyslis..;) rozhodne to nevybrousis tak jako opiskovanim a za rok muzes znovu..
Tak jsem se do toho pustil byl jsem připravený i na to že to nedopadne dobře. Přes zimu je nechám opískovat a nalakovat pořádně.Udělal jsem na zkoušku jen jedno kolo sem tam nějaká vizuální chybka ale z jednoho metru už nic nepoznáte.
to je stříklé sprejem na kola že?

24.03.2012, 21:16 |
Kesam No vida když se chce tak to jde ted jak dlouho to vydrží :-)

24.03.2012, 21:17 |
Kesam mishan mrkni na FB mám tam new fotos RH z máši :-)
ano je to stříkané sprejem na alu disky je to dobrý nebo ne

24.03.2012, 21:50 |
mishan | Upraveno: 2012-03-24 21:51:58
no je to dobrý v momentu, kdy to nastříkáš :-D pak už se nech překvapit :-)
Kesam: fajnééé :-)
No tak dá se předpokládat že se to omlátí časem od kamínků. Snad to vydrží do zimi

25.03.2012, 11:19 |
Skury By mě zajímalo, co s těma diskama děláš, že jsou tak odrbaný na středu... Že člověk chytne obrubník, to chápu, ale ty šlicy kolem středu nechápu...
Chodím s kladívkem když nemám co dělat a vždycky do toho majznu.

25.03.2012, 17:02 |
Kesam To je jak to nazouvaj prasata tak od nástrčáku :-)
taky se přidám s dotazem jakou barvu a hlavně jaký vrchní lak použít?
loni jsem platil lakýru a nebylo to zrovna nejlevnější a kola jsou po loňské sezoně KO, tak jsem se rozhodl, že si je "sprasím" sám ...

19.04.2012, 10:06 |
gizmi kdyz pominu to, ze to stalo mraky casu, prace a navic nejake penizky a je to knicemu pac to nevydrzi, tak by me zajimalo, co asi rika ta pneumatika na tu chemii kterou jsi pouzil :o) ...
kazdopadne jako DJDekl - v zime zout, srovnat, opiskovat, nalakovat, nazout, vyvazit a ve finale zjistis, ze jsi v tom za vic nez kdyz by jsi koupil trebas od mistniho clena lepsi kola :) Bohuzel realita (a neber to spatne - ja nechaval na svych PLW 18tkach delat pres zimu srovnani od chlapa co tu dela kola na zavody a nakonec jsem je striknul (slizl mi i limce) jen bezbarvakem a jelikoz mam GIVko, tak jsem je polepil jako stickerbomb a na zimu sezenu nova kola - piskovani a lak + 4 pneu = vic penez nez sezenu nova..

19.04.2012, 14:47 |
erix7 (K)
nic ve zlem, ale nbylo lepsi gumy zout a udelat to komplet ?

19.04.2012, 14:54 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-04-19 14:56:09
Petura: Já použil klasiku namíchanou metlu z lakovny a k tomu i od nich doporučený vrchní lak. Už to zažilo 2 x autodrom Most a barva drží, neloupe se, nepraská, prostě pohoda proti "komaxitu". Jen zadní kola mají asi na 2 paprskách zásek od kamínku, ale to je tím jak mají lomené papsky ven - je to na ráně :-/ Jako základ byl "komaxit", ale to asi víš když jsi sledoval renovaci:
[ Link ]
T#2: no dělali jsme loni kola skoro nastejno, taky mám práškový základ a z pohledové strany perleťová metalíza s lakem. Jenže jak říkáš pár záseků od kamínků, navíc přední kola jsou ďubkatá od zataveného bordelu z destiček. Na podzim mi ještě začala z brzdiče sáknout kapalina, takže jedno kolo je total i zevnitř. Ta kapalina ten práškový základ narušila a v té bílé barvě jsou fleky od černoty z destiček a kapaliny. Vydrhnul jsem to čističem na maximum a mám v plánu to lehce zbrousit a znovu celý zalít barvou a lakem. Jen si nejsem jistý tím, jestli to má cenu stříkat i zevnitř a ty fleky zamaskovat.
Na kombika jsem koupil stejnou sadu, ale kola už přede mnou někdo lakoval, takže je už taky brousím a chci je znovu jen polít barvou a lakem.
Mám obroušeno 320, stříknuto plničem (sprejem), o víkendu je snad vezmu pod vodou. Vrchní lak mám v plánu dát opět sprej od Motipu (asi klasika stříbrná) a na to bezbarvý lak taky od Motipu a opět sprej, protože nemám pistoli ani kompresor. Nečekám od toho žádný extra výstavní vzhled, ale z metru by ta kola mohla být jako nová.
Jedno kolo bylo hodně moc ožvejkaný, takže jsem ho brousil nahrubo 120 a 150 pak 320, některý místa až na kov, pak jsem to vzal plničem, který se mi místy povedlo pod vodou probrousit. Mám ty probroušený místa znovu stříknout plničem, nebo to ničemu nevadí?

Asi bych to raději fouknul a jemně přebrousil.

23.04.2012, 10:01 |
Petura | Upraveno: 2012-04-23 10:06:14
asi radši jo, ale bude to docela práce to olepit abych nezastříkal už vybroušený místa ...
ty jemné tečky kontrolní barvy nejsou na omak vůbec cítit (ani nehtem), zaleje to barva nebo se to ještě víc zvýrazní? už jem to nechtěl víc brousit abych to taky neprobrousil ...
a probroušený plnič na původní barvu snad taky ničemu nevadí ne?

Pod lakem toho vyleze strašně, lepší probrousit trochu víc než tyhle viditelný tečky. Ta hrana tečky by měla úplně zmizet aby to nevystouplo z barvy.
hmm, takže ještě jedna vrstva plniče na celý kolo :o)
dnes další kolo vybroušeno, ale zjistil jsem, že jsem nemehlo a dopustil jsem se chyby, která mi akorát přidělala práci :o(
svojí neznalostí jsem zaměnil stříkací kyt a plnič, takže "nahrubo" obroušená kola jsem vzal rovnou plničem, místo toho abych je nejdřív stříknul stříkačákem, zbrousil a teprve potom plničem :o)
no co, chybama se člověk učí, takže kola v plniči zbrousím, koupím stříkací kyt a budu brousit znovu :o)
Tak jsem se pustil do druhého kola a použil jsem jinou metodu odstranovač starých nátěrů asi 5 vrstev než to úplně slezlo a pak plnič barva a lak.

nehotová strana

hotová strana

no na tu bídu, pěkný výsledek :o)
co je to za barvu? jaký vrchní lak si použil?