
Navštíveno 10417x


21.03.2012, 12:59 |
Aegis Ahoj,
stojím před otázkou, zda renovovat lamelu u firmy Renovak
[ Link ] a dál neměnit nic (jen ložisko), nebo to chce vyměnit vše...
Šlo by o sportovnější obložení HDS57
Nějaké zkušenosti??
Najeto 117t
Příznaky: Zabírá až nahoře, 1 a 2 jde řadit hůře při studeném startu, používám mezi plyn, u 1 a 2 sem tam slyším jak jde železo na železo.
si děláš srandu že ti odešla po tak krátký době... já ji měnil ted ve 225tkm a to hlavně kvůli setrváku. ale tahal sem za tim hodně auta no.

21.03.2012, 13:57 |
Aegis C.W.O.K. : no ještě drží ale už mele z posledního. Jak jsi poznal, že musíš vyměnit setrvák, jde to, aniž by jsi kuchal? Zda se to nějak projevuje?
na sériovku budeš dělat zátěžovku ? ????? máš tam snad 180kw že potřebuješ ?? bude se ti s tim hůř rozjíždět ....
na 117 to neni nic neobvyklýho záleží na řidiči.....
to že jde z 1-2 hůř může bejt klidně načatá převodovka....
jinak samozřejmě je to nafta, vyměníš dvouhmotu protože bys jí dělal pak zanedlouho pokud neni mrtvá už teď, pokud zabírá nahoře a jezdíš s tim tak stejně bude modrej setrvák.... přítlačák se měnit musí stejně jak ložisko.....
resp. měnit celej set cokoli jinýho je prasárna maximálně se fakt nechává setrvák když je ok....
setrvák poznáš jednoduše.....cvaká..... třeba když nastartuješ nebo chcípneš a něco ti tam zacvaká v motoru nebo nedej bože zarachtá tak je to dvouhmota..... když jedeš a je auto bez tahu tak to de taky poznat....

21.03.2012, 14:19 |
Aegis OK, takže musím celej ten set :-(
Ale podle toho co píše Nismo, tak setrvačník je OK.
Jinak k tomu obložení mám toto vyjádření:
"HDS57 je organické obložení,které již používáme na všechny běžné
vozy,dodávky,nákladní vozy.Díky jeho větší teplotní odolnosti a přenosu je
lepší než běžné sériové obložení od výrobce,ale zachovává šetrnost k
ostatním dílům spojky a komfort jízdy.Tzn. lze ho použít i na lehce upravené
motory a sportovní jízdu."
když špatně řadíš a vyměniš jen lamelu tak už nezařadíš vubec takže cely set

21.03.2012, 20:19 |
Aegis neřekl bych, že špatně řadím
jde o to co to je za auto, jestli příčnej nebo podélnej motor a co to je za převodovku. A taky jestli to je ropák z bazaru, tak nemá 120k km.
Pokud to je 6kvalt, tak ty jsou docela chatrný a odchází někdy už v 150K km, takže to nemusí být spojkou, ale celou špajzkou.
Jinak je málokdy KO samotná lamela, takže se připrav na výměnu kompletu spojky. Už vzhledem k rozsahu a ceně práce je výhodnější tam dát všechno najednou, než to dělat po kouskách.
spojka s většim max krouťákem je prostě vždycky míň komfortní a víc se zakousne mezi přítlačákem a setrvákem prostě....takže rozjezdy by sis musel zvykat jinak vymačkávat spojku neb ten materiál má mnohem menší prokluz prostě....
jinak prostě nevyplatí se to dělat po částech ani náhodou....to že to prostě špatně řadí fakt může bejt skříň už...v těhle km bych se tomu vůbec nedivil pokud je originální natož pokud to je 6q což už 96tek bylo dosti... když vykupluješ přítlačák tak dál už spojka na převodovku nemá vliv tudíž domysli si sám kde je nejspíš chyba..... spojkovej set pokud máš teda ok dvouhmotu nevýjde draho tolik takže určitě celej, ale i tak počítej že třeba v půlce života týhle spojky maximálně tě potká ten setrvák a bude se to kuchat znova....... 6q převodovku sehnat dobrou je dneska taky už dosti problém...... nakonec zjistíš stejně že co si ušetřil na menší spotřebě teď doladíš servisem...
poznal jsem to že rachtala jako kráva a na volnoběh se celý auto klepalo jak traktor. ale lamela byla už taky v hajzlu, jelikož sem na ní už hobloval nejty :D

22.03.2012, 08:47 |
Aegis No je to Fábka 6q a ty kylimotry sedí... hold budu muset založit prasátko na spojku a doufat, že to neni nic vážnějšího :-/
mě vydržela v mrtvym stavu jezdit skoro 30tis. ale ke konci už tam nešla zpátečka a pak ani pořádně řadit. tak to byl správnej čas jí vyměnit :)