Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Zapalovací systém - 100% Kontrola?

 o Navštíveno 9338x o
o 09.03.2012, 08:54 | M.a.R.i | Upraveno: 2012-03-09 08:55:09
Lexus LS400, rv 98, 209kW. LPG systém Magic (tuším Magic II, ten nejnovější)

Na podzim jsem si nechával předělávat auto na LPG, od té doby najeto 5000km.
Auto mi začalo pocukávat při udržování rychlosti a minimálně stlačeným plynu. Nejznatelnější to je při udržování rychlosti 80-90km/h (1600-1900ot/min). Cukání je minimální a spolujezdec to ani nepozná, ale cuká to a sere mě to. Přijde mi, že u studenýho motoru, když už motor valí na LPG je to cukání neznatelný a nebo tam vůbec není. Na benzín to nedělá.
Čas od času při zařazení rychlosti auto s sebou lehce škubne, záleží na intenzitě přidání plynu, rychlosti, stoupání atd.. (měl jsem podezření na automat, i když je po repasi), nakonec se ukázalo, že při jízdě na plyn ke škubnutí nedochází,takže škubne motor a ne automat.

Plynaři mi poradili vyměnit svíčky, to jsem udělal a jedinej rozdíl je, že mi přijde, že auto rychlejc reaguje na plyn, ale cukání nezmizelo.
Tak mi plynaři poradili vyměnit zapalovací kabely a svíčky, což není zrovna levná záležitost a nerad bych vyhodil 10k a víc zbytečně.

Jelikož LS400 není v každý stodole, tak těžko vyzkouším kabely a cívky z jinýho auta...


Je nějakej 100% způsob jak vyzkoušet zapalovací systém? Aby se vyloučila nepo potvrdila jeho špatná funkčnost?


o 09.03.2012, 09:12 | xenonman
diagnostika snadné řešení, pokud tam závadu bude měla by se objevit
o 09.03.2012, 09:31 | Nora
Xenonman: tohle snad nemyslíš úplně vážně?! Myslel jsem, že jsi na jiném levelu znalostí a oprav aut. Tohle dokáže kdejaké vemeno vyčíst chybové kódy z ECU, ale to mnohdy nic neřeší a nemusí vůbec nějaká závady být registrovaná. Pokud auto nedělá co má, tak je na řadu to dát skutečnému autodiagnostikovi co má vícekanálový osciloskop a umí s ním dělat. Jedině takový člověk by měl být schopný závadu najít a ne jouda s OBD kabelem.
o 09.03.2012, 09:39 | radek.613
Osciloskop, VN sondu, k tomu klasickou, a podívat se na hall otáček kliky, na hall vačky kvůli synchronizaci a nakonec na buzení zapalovacích cívek, potažmo se číhnout na průběhy VN na svíčkách. Cukání = vynechaný zážeh, z jakékoli příčiny. Tovární diagnostika ho prakticky neodhalí.
o 09.03.2012, 10:27 | M.a.R.i
Ještě aby to dávalo smysl:
Při jizdě na Benzín se auto chová zcela normálně, jenom při jízdě na plyn to pocukává. Jakmile trošku víc přidám plyn, tak pocukávání zmizí.
o 09.03.2012, 10:32 | radek.613
Korekce od čidla klepání? Korekce od měření ionizace na svíčkách? Předstih "za rohem" ? Vadné napětí z lambda sond? A tak dále.....
o 09.03.2012, 10:39 | M.a.R.i
takových odpovědí jsem se bál :D. Holt to hodím mechošovi, o kterým si myslím, že je nejschopnější z těch co znám. Ale jak znám mechaniky, tak tyhle závady nemají v lásce a většinou na to pečou.
o 09.03.2012, 11:30 | xenonman
muhee nora ty si mě opravdu pobavil :-)

znáš lexuse, víš jak tohle auto pracuje?
ja se nebavím o diganostice, ala čina, jinak sám jsem měl gs novější model, jaká koliv zaváda se zaznamela do jenotky a šla zpětně vyčíst.pokud je to elektronická část

lexus není felicie
o 09.03.2012, 11:36 | M.a.R.i
xenonman: Mám známýho v Toyotě, tak tam zkusím zajet. To bude asi nejjednodušší řešení. Pak nechám zkontrolovat věci viz Radek
o 09.03.2012, 11:41 | xenonman
osobně bych začal timto, pak další možnost sehnat někoho kdo má stejné auto a prohodit pár dílu, pokud by ses takhle mohl s ním domluvit
o 09.03.2012, 14:53 | Nismo.Power
Káble proměř normál..... najdi si kolik maj mít rozdíl Kohm a proměření je jednoduchý..... :) pak věci jako těsnost kroužků u vstřiků apod.... ten plyn to může trochu nahlodat....
o 09.03.2012, 18:23 | Máchal 80
Prej "diagnostika snadné řešení, pokud tam závadu bude měla by se objevit" no tak to mě poser na holý záda,jak tohle někdo ještě může napsat.
Mě to připadá, že lidi který tomu hovno hověj, si myslej,že diagnostika snad zaznamená "vadnej" vn kabel ke svíčce.
Proto to "ne" všude v servise vypadá tak,že kokot přijde k autu,napíchne,příkladově mu to napíše "cylinder1 misfire" a on jak tupec vymění integrovanou indukční cívku za bůro a hotovo.Chvíli to jede a pak zas konec,no a když tam je už člověk po třetí se stejným problémem a akorát do toho sere peníze a servis kroutí hlavou, jak je to možný, tak nakonec se přijde na to, že je přelámanej kabel k VN modulu, tak příkladově asi tak...
Diagnostika spíš slouží k přiblížení problému a tak nějak ušetří práci a přiblíží na co se zaměřit.Další věcí je "check engine" woko,to by pravděpodobně při chybě v ecu svítilo a o tom nikde zmínka není..
Já už se k tomu nebudu dál vyjadřovat.
Moje rada a zkušenost s japonskými auty následovně:1)jak se do toho začne cpát něco neorigo,téměř vždy se časem vyskytne nějakej problém.
2)Prošel bych elektrickou a mechanickou část instalovaného "plynu"
Jestli to dělá pouze při plynu(jestli jsem to dobře pochopil)zaměřil bych se na instalované vstřiky(těsnění) a připojení "přidané" kabeláže plynového zařízení.Hodně rádi někteří používaj prořezávací rychlospojky a pak se časem projeví oxidace ve spoji a z toho mohou nastat problémy díky přechodovému odporu na nějakém snímači.
3)Rozhodně bych nepřehazoval komponenty z jiného,to je až ta poslední možnost,už to má nějakej rok taky za sebou a nějaký tahání za konektory a kabely tomu zrovna nesvědčí.
o 12.03.2012, 09:36 | xenonman
muhéé, tak člověk tady napiše kde by začal hleda a jak a jestě dostanu vynadáno a budou se tady po mě nějací borci vozit? přistě už račí nic psat nebudu a mám svatej pokoj :-)))
o 12.03.2012, 14:35 | IT-master
to xenon: myslim, že vybodnout se na ně bude lepší;) kdo chtěl poradit, tak pokud to má v hlavě srovnáno, tak to ocení.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3579 sekund.