
Navštíveno 29576x


13.02.2012, 15:12 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-13 15:13:21
Ještě zapoměli na mýtus s oleji long-life a je to komplet...
NJ auta se dnes dělají na 5let, leasing a zahodit :-/ Z toho se mě chce zvracet a popravdě nevím do čeho půjdu až dostavím a dojezdí Fávo, které si servisuju s nákladama ve stovkách korun ročně sám...

13.02.2012, 15:19 |
clown njn ... Skoda penez .. mrdat se zakazniky :(

13.02.2012, 15:23 |
assassin | Upraveno: 2012-02-13 15:24:01
tuner: ja myslim ze to neni tak zly, taky mam radeji stary auta, ale prestoze ty novy jsou delany s jinym pristupem tak diky materialum a technologiim jsou kvalitnejsi.. tady se resi ze se nakej dil meni po 120 nebo 150 nebo 180ti tis.. coz treba u tech favoritu byla obvykle konecna, jasne najdou se kousky nadsencu co jim venovali cas atd, ale kdyz je nekdo pouzival zpusobem jakym se auta pouzivaj dnes tak byly radi kdyz najely 100tis...
my meli zigula asi 15 let a pohoda, ale najel tak tech 100tis, to nekteri najedou za dva roky dneska...
T#2: mám TDi (kód motoru AGR), najeto 285K km. Na jaře proběhne pravidelný servis a ještě tak 100 až 150K km od toho očekávám a pak to dám do rodiny, pokud to nerozbiju nebo někdo mě. Náklady jsou proti Fav/Fel vyšší (protože větší kola, syntetika olej atd), ale zase to najezdí na ty díly dost km.
Kamarád na Multivanu s R5 (TDi) najeto 400 a taky si z toho hlavu nedělá.
Takže aut je dost, neboj :-D

13.02.2012, 15:24 |
Link Tuner#2 - co si myslel s tím mýtem o tom oleji ?
link: nejspis to ze tim ze je ten olej za litr litr neni zarucene ze opravdu vydrzi dobre mazat 50tis km :)
no tak i Fáčko je nesmrtelný, táta když rušil služebák tak měl najeto 330K km a v pohodě se prodal. Ještě u známých "postavil" jeden barák a po 4 letech ho dali do šrotu. Veškeré opravy byly kromě spotřebáku jedno těsnění motoru (v 50K km) a plechařina

13.02.2012, 15:39 |
Link assassin aha díky za objasnění :)
Diskuze je taky obcas plodna.
Ja osobne si myslim, ze pokud se k autu chovas trochu slusne a dodrzujes servisni intervaly, tak se ti to odvdeci bezproblemovym provozem. A nevidim duvod menit rozvodak driv, nez to predepsal vyrobce.
K long life olejum, moje auto to melo z vyroby, nastesti to v ET zrusili a jezdej po 15tis. Nechtel bych to ve svym aute, to je presne zraly na to, ze 3-5 let to auto vydrzi a pak se odporouci motor.
Ze cely long-life olej je picovina. měnit do 15tkm a je klid

13.02.2012, 16:08 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-13 16:11:13
clown: NJ ale to je bohužel vidět u každé automobilky...
assassin: Nesouhlasím, nesouhlasím, nesouhlasím... Nejsem zahleděný ve starých škopcích, ale rozhodně nesouhlasím, že dnešní auta jsou z kvalitnějších dílů... Ano jsou bezpečnější jak v aktivní (i když tam už se pohybujem na hranici a někdy i za ní kde pak "šampón" v novém autě neví co s tím, když najednou zjistí, že elektronika od Bosche šla spát a fyzika platí pro všechny :))), tak pasivní stránce věci, jsou možná úspornější, možná plní lepší emisní limity když jsou nová apod. Ale takové Fávo/Felda bez problému najede půl mega a rozhodně si nemyslím, že nějaké materiály má horší než dnešní pixly, kde přeskakují rozvody při startu, podpalujou se ventily, praskají hlavy a kvůli tomu musí udělat hlavu + svody na turbo jako celek (to bude zas jeden velkej průser) aby se to chladilo, atd. atd. atd. zasvědcení vědí...
tommas: To vím že aut je dost, ale když vidím ty problémy a ceny sevisů, tak jdu vždy do kolen... Na Fávu není problém 300+ na Feldě měl známej přes půl mega což je defakto to samý. Jen se udělá plechařina, vymění tlumiče a jede se dál. Fávo mám 4 roky prakticky v denním provozu + teď zápřah stavba a stálo mě zatím přední kotouče, desky (dohromady za 1200,- vše), jeden díl výfuku za 1000,- a teď oba dva pístky v brzdičích po 250,- Olej jezdí kvalitní Q8 15W40 za 300,- filtr MANN za 80,- a výměnu dělám sám doma po 10tkm. Který nový auto mě takhle bude sloužit???
Link: Viz. kluci. LL je tak max. pro obchoďáka co najezdí 30tkm za 4 - 5 měsíců, tak tam dejme tomu, ale pro běžný provoz rozhodně běžný olej a měnit s ohledem na období 10-15tkm a nebo 1 rok.
tunner: hele pro cloveka co dokaze neco na aute udelat sam jsou stary kary urcite fajn, ale vetsina soucasnejch ridicu by s tim favem jela na olej do servisu, na brzdy, na vsechno.. stejne jako s tim novym autem.... takze tam zas zasadni rozdil nevidim. Z beznejch spotrebaku ma treba soused ceeda, asi 2 roky, za tu dobu kolem 100tis km a chvali si to ze se tam nic nesere atd... takze to ze se novy auto nutne musi sypat si taky nemyslim. ja uz mel stary auto co jezdilo 2 roky bez niceho (golf1) i stary auto co se do nej za 2 roky nasypala 4x porizovaci cena (p 205).. takze ja uz nejak na ty jednoznacny soudy nejsem...

13.02.2012, 17:35 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-13 17:37:51
assassin: Však jsem taky psal, že nevím co si pak koupím já a ne většina současných řidičů ;)) a ceny dílů do Feldy a po Feldě dál jsou diametrálně jiné to snad ví každý kdo se v automotive trochu pohybuje... Ceed není špatné auto, ovšem taky jen do doby než dojde na díly. Pokud víš co na to stojí třeba desky či kotouče, tak asi tušíš, že s Feldou to nejde srovnat ani náhodou. Jinak soudy nedělám a je jasné, že to nejde paušalizovat protože je to i o přístupu uživatele, ale zároveň netvrdím, že dnešní auta/díly jsou kvalitnější... Nejsou...

13.02.2012, 18:06 |
Alííí Podle mě hezky napsaný, to o těch olejích tam opravdu chybí, a každej si může udělat obrázek sám. Je to minimálně k zamyšlení.
Nevim jestli budu jedinej divnej, ale Felda, potazmo Favo pro me fakt etalon nesmrtelnosti neni. Nevzpominam si na nikoho, kdo by mel tohle auto s pul milionem, aniz by vymenil motor, prevodovku a zaroven to nebyl uplnej srot. Spusta aut tohle ujede bez generalky a jsou porad pouzitelny na denni jezdeni i pro delsi streky.

15.02.2012, 09:24 |
xenonman | Upraveno: 2012-02-15 09:25:16
Escudo chtěl říct normální americký auta :-)
za na druhou stranu felda motor koupíš za 3tis, převodovku za 1tis a zase jezdiš dál a přehodit motor zvladne člověk i bez heveru na silnici když na to přijde:-)
můj nazor je olej long life ano, ale výměna 10-15tis km max jak zde padlo, pokud člověk dává čočku autu, které je studené logicky to autu snižije životnost

15.02.2012, 09:39 |
assassin | Upraveno: 2012-02-15 09:41:03
tuner: jo ja se taky budu snazit drzet pri zivote nakej stroj z devadesatejch let...

15.02.2012, 10:19 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-15 10:19:32
Escudo: Kde píšu, že je to etalon nesmrtelnosti :-O Píšu, že je to etalon nejlevnějšího povozu u nás a za tím si stojím a pokud nejseš zaslepen jen do amerik, tak to snad i sám uznáš...
assassin: JJ ;-)
moje auto najezdilo na longlifu 250tis a pořád jezdí. pravda je, že jsem po 5tis km musel 0,5l dolejt, takže se možná trochu ředil...

15.02.2012, 11:28 |
Kapka (M)
[ Link ] ...nekde na jeho strankach byl jeste jeden članek o longlife olejech..ale uz ho nejak nemuzu najit

15.02.2012, 11:52 |
Zdenek (A)
Známej článek:
[ Link ] Kupovat drahej LL olej a dolejvat každých 5tkm půl litru se fakt vyplatí... Když to pak sečteš, tak je to dražší než měnit klasiku tak jak se má a dávat vždy kvalitní nový filr např. MANN. Navíc to motoru jen prospěje...
takže když bych přestal lejt LL tak to automaticky přestane ten olej žrát? spotřeba oleje je u 77kW PD poměrně známám věc.
upřímně, mě je vcelku fuk kolik bych ušetřil na oleji, ale při mým nájezdu bych byl v servisu na výměnách 3x-5x ročně což je časovej úlet, takže kde je úspora?

15.02.2012, 13:01 |
Zdenek (A)
L288: Usporu vidim v servisovani poskozeneho motoru...

15.02.2012, 13:49 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-15 13:50:59
Hehe to je ale přesně ono, proč 3 - 5x v servisu, když to jde udělat doma a pořádně? Ono story o tom, že olej se mění jen tak, že povolí filtr, drobet toho vyteče, dají novej filtr, dolejou a tradá vyučtováno 5l LL oleje je doma nejsou jen vymyšlené báchorky...
Chápu někdo tu možnost nemá a třeba firmy a jejich kravaťák se přece nebudou 5 min. válet pod autem sami, navíc teď u těch novejch sráčů se ještě musí smazat/nastavit servis v jednotce = to vše nahrává tomu zaběhlému koloběhu, kterého se nebudu účastnit jak jen to půjde...
Co se týče úspory, tak to bylo myšleno tak, zda je lepší jednou za 25 - 30tkm podle jak si auto "řekne" měnit drahý LL + ještě připočítat dalš 3l které doleju, než těch 30tkm najedu a nebo měnit po 10 - 15tkm dle učití auta a kupovat olej levnější... Ta vyšší cena LL bohatě vykompenzuje ten jeden olejový filtr navíc ;-))

15.02.2012, 13:57 |
Luke_288 | Upraveno: 2012-02-15 14:00:36
ale ty pořád nějak odmítáš přijmout, že existujou i lidi, co si prostě sami olej nevymění, sami si přes diagnostiku doma nevypnou upozornění na výměnu oleje co pořád bliká, lidi co si sami nedaj razítko do servisky, že bylo provedený to co mělo bejt, lidi co si kupujou auta nový takže chtějí čerpat plnou záruku. lidi co nemají stacionární způsob zaměstnání (jinými slovy já nesedím na prdeli v kanceláři, ale neustále pendluju po republice jak je třeba). v případě, že najedu 20tis km/rok, pak nic neřeším, ale jakmile se hejbu přes 60tis km/rok?
Zdeněk: to auto má najeto 250tis km a motor OK, přítelkyně s ním stále jezdí takže stále nevidím tu konkrétní úsporu v mým případě. naopak vidím mnohonásobně víc času v servisu, řešení náhradních aut apod.
Luke_288: Četl jsi druhý odstavec?
a četl jsi to o čem píšu já? čas? náhradní auta? já tam prostě tu úsporu nevidím a koukám se na to ve všech návazných věcech. ušetřím 2tis na oleji, ale promrhám x hodin servisem a vším s tím souvisejícím. tvůj druhej odstavec píše pohrdavě o kravaťákách a mezi řádky tam cítím v podstatě nemehla, kravaťák nejsem, ruce levý nemám, ale prostě jsou věci, který si sám dělat odmítám.

15.02.2012, 14:29 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-15 14:30:37
Luke_288: Však píšu, že někdo tu možnost nemá a nebo nechce, pak se ale nesmí divit, že mu motor podá ruku. Známej na O2 TDI ojnice z bloku ven v 90tkm ježděno jen do servisu Škoda a na LL. Víc zakarbovanej motor snad nebyl ani u 120cky na starý a dnes nevyhovující olej M6AD :-/ Ale jak říkám, kdo chce, ať na to jezdí, třeba bude mít štěstí jako Ty.
Mimochodem pokud jsi četl mé posty celé, tak tady 13.02.2012, 16:08 na konci se všimni co píšu. Pokud tam ten olej vydrží 4 - 5 měsíců a pravidelně se dolejvá, tak u tak rychlého náběhu proč ne, ale mít LL olej a mít ho tam dva roky jak doporučuje VW že vlastně protáhli jak nájezd, tak roky = hotová smrt pro motor díky degradaci a zvodnatění oleje.

15.02.2012, 14:50 |
Nora Ona záměna olejů dnes již není tak jednoduchá jako tomu bylo dříve. Spousta lidí vůbec nebere v potaz normy ACEA a pak se diví, že po pár tis. mají motor KO. Rovněž DPF vyžaduje určité oleje, které vytvářejí nízké procento tvorby sazí. Úspora na oleji se může projevit výměnou DPF a tady veškerá úspora padá.
Tím nechci říct, že LL podporuju. Nikdy bych to v autě nenechal 30 nebo 50 tis. Moje nájezdy taky atakují 80tis ročně a co? Každých 15 ven. U soukromého každých 10. A argumentovat ztrátou času v servisu při výměně oleje? Kolik to zabere? 30-60 min?

15.02.2012, 15:01 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-15 15:01:50
Nora: NJ jiné honování válců, DPF a další chujoviny napříč VW motory to je kapitola sama pro sebe ;)) Jinak souhlas a máš můj obdiv, že jezdíš tak pravidelně s takovým nájezdem.
Nora: 30-60minut? tam kam jezdím já nechám auto ráno a odpoledne si ho vyzvedávám, nemaj časovej harmonogram po hodinách. rozhodně nemám chuť spolíhat na to, že přesně v 13:30 budou mít čas zrovna na moje auto a za hodinu to bude hotový.
tuner: hele ty 2roky by snad nemely tolik vadit... voda se odpari po prvnich ohrati.. samo kdyz ji neni tolik aby udelala emulzi. ja teda v motorce taky nechavam olej klido 2 roky, kdyz ted najizdim tak tech 1-2tis km za rok.. zatim furt funguje:) spis prejizdet km mi prijde blby, tzn ty LL intervaly se mi taky nezdaj.
jo jinak vymena oleje u stroju co nemaj vypustak a tahaj se horem nejakou pumpou bude samodomo taky luxus, to sem rikal kamosovi ze bych mu snad tu E92 za svoji E36 ani nevymenil :)

15.02.2012, 15:18 |
Nora Tuner#2: včera jsem byl svědkem jak sousedův Golf VI 1.6tdi cr po nájezdu 70 tis se rozhodl, že má plný filtr. Kluk s tím jezdí celkem pilu, žádný klobouk, delší cesty. Auto do nouzáku, barevná hudba všemožných kontrolek. Pomohla regenerace přes diag, ale otázkou je na jak dlouho. Každopádně po větší sérii problémů při tak malém proběhu říkal, že to je jeho poslední koncernové auto.
Luke_288: tak v takovém servisu bych byl jen jednou. Minulý týden jsem okolo 10hod zavolal do servisu, že potřebuju vyměnit desky, dohodli jsme se na 13.00 a i s nějakou kávou a vybavováním ohledně dalšího většího servisu jsem před 14 hod odjížděl.
njn, tak já holt jezdím do vytíženějšího servisu, kde nečekaj jenom na mě

15.02.2012, 15:36 |
Nora Luke_288: na mě taky nečekají, ale je to o přístupu. Pokud je přijímací technik s mozkem v hlavě, tak dokáže zhodnotit, kdo má auto na práci a kdo na zábavu a vždy je to o dohodě. Nechápu, že jsi ochotný jim nechat auto na olej celý den. K tomu není důvod.
A k tomu olej a časové přímce. Olej degraduje na vzduchu i bez používání, není to jen o absorbování vody, ale i o degradaci aditiv.
Nora: no a slo by nejak tu degradaci prirovnat k tomu kdy je olej pouzivan na mazani motoru... tzn ze treba kdyz olej rok "lezi" na vzduchu, degraduje jako najezdem - placnu - 10tis km? ja myslim ze to nebude prilis vyznamne, navic ten olej tak uplne "na vzduchu" neni...

15.02.2012, 15:46 |
Luke_288 | Upraveno: 2012-02-15 15:47:30
kupujeme už asi 15let výhradně od Porche ČB, takže auta jezdí jen tam. krom nás tam servisuje mraky jinejch firem svoje vozový parky, takže tam moc prostoru na nějaký vyhodnocování není. a pro mě je daleko pohodlnější tam auto ráno odvézt, vzít si náhradní a odpoledne si vyzvednout svoje. i přes značně nadstandardní vztahy a uzavřenou servisní smlouvu to prostě není tak, že tam přijedu, všichni přeruší rozdělanou práci a jdou na moje auto.
ad degradace: odbočím- olej v motorce- nenajel jsem toho loni moc, takže jsem neměnil, nicméně je teda lepší ho vyměnit i při překročení nějakýho času a nečekat na km?

15.02.2012, 15:55 |
Nora assassin: šlo by to, ale záleží na výrobci, kvalitě aditiv nebo tzv. aditivačního balíčku. Jen v Německu je třeba přes 200 výrobců motorových olejů a je registrováno 112 olejů splňujících normu 507.00, ale i v tomto je příliš mnoho kvalitativních úrovní. Motor na vzduchu je, každý motor má odvzdušnění a i kolísáním teplot okolního prostředí vzniká proudění vzduchu do motoru a ven. A i objem vzduchu v motoru dostačuje ke vzdušné oxidaci síry, fosforu a dalších složek aditiv. Výrobce vozidla udává časovou výměnu, bývalo to rok, nyní je to 2 roky, které říkají, že po této době výrobce nezaručuje již kvalitativní vlastnosti náplně.

15.02.2012, 15:58 |
Nora Luke_288: tak pokud máte smlouvu, tak máte i náhradní auto zdarma, ne? Tak potom nevidím důvod se vymlouvat na časovou náročnost servisu.
Ano, je daná podmínka km nebo čas dle toho co nastane dříve.
Nora: jasny, ale tak odvetrani je treba trubka prumer 15mm kdovijak dlouha do airboxu, to ze se ve vzduchu v motoru "vycerpa" kyslik na oxidaci oleje, tak zas neni nutne duvodem k tomu aby se ten vzduch pres tu hadici komplet vymenil.. nerikam ze se nevymeni nic, ale nemuselo by to byt nic extremniho, vyrobce se dost mozna jen chrani, ostatne ja vyrabet oleje tak napisu ze je po nem za pul roku a prodam ho 2x tolik :) ne to si delam legraci.
Luke: podle vyrobce motorky bejva doporucena vymena po xx kilometrech (obvykle 6tis km) nebo po roce.. podle vyrobce oleje taky ten rok evidentne plati. tzn spravne je vymenit ikdyz si nic nenajel. ja ho tam nechavam i 2roky kdyz nenajedu nic.. ale tak samo nebylo by ode me rozumne to doporucovat dalsim kdyz to jde proti tomu co rika vyrobce... tzn v tomhle je to tvuj boj :)
Nora: někdo do toho servisu musí dojet, sepsat to apod. Každej nemá čas to dělat x krát ročně, taky jedu do servisu, vemu auto a večer si pro něj dojedu, strávit "půl" dne tím, že budu lítat jen kolem výměny oleje v autě na to taky spousta lidí dneska nemá čas
Nora: trávím tejden v Č.B./Praze podle potřeby práce. servis je v ČB, dost často musím vystřelit po celý republice, nemám smlouvu se servisama po celý ČR. takže pro mě je už takhle poměrně složitý najít den, kdy se mi sejde práce v ČB (a ano, chci jezdit jen do toho jedinýho servisu) a můžu bejt přes den v kanclu. tady vůbec nejde o nějaký náhradní auto zadarmo nebo za peníze, ale o ten čas kterej musim dost plánovat. nechápu potřebu mi podsouvat tvůj model, co ti funguje, protože u mě prostě nefunguje. bejt 4x ročně v servisu, tak se stávám otrokem auta a to rozhodně nebudu.
assasin: OK, dík, nějak se tím probojuju :) a asi ho vyměnim
Tuner: kde to píšeš? Podle mě tady:
"Ale takové Fávo/Felda bez problému najede půl mega a rozhodně si nemyslím, že nějaké materiály má horší než dnešní pixly"
a na to jsem reagoval
Jestli se budeme bavit o ceně náhradních dílů, tak tam se nehádám. Tam je to zase pro někoho, kdo má čas na to se hrabat pravidelně v autě a má práci dejme tomu vedle ve vsi.
:))


15.02.2012, 21:09 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-15 21:10:50
Odkaz ROFL :-DDD
Escudo: ??? co na tom není pravda? To auto má celohliníkový motor, není na něm problém najet běžně 300+ (jak jsem psal jsou případy i půl mega) bez jakéhokoliv servisu a pokud už nějaký servis je, tak to nestojí dvě vejplaty, ale směšnou cenu. Díly na Feldu jsou ještě pořád k sehnání Boleslavské, takže kvalita opravdu na stejné úrovni jako u nových a navíc u toho auta ještě i někdo přemýšlel. Když potřebuješ silentblok, vyměníš na rameni jen ten, nemusíš kupovat celé rameno, jako na spostu nový aut se silentblokem v kuse a tak bych mohl pokračovat do nekonečna v čem jsou ty dnešní pekáče jen a jen horší...
Tuner: to mam jako zopakovat to, co jsem uz napsal? Proste neznam nikoho, kdo by s tim najel pul mega bez vymeny bud motoru, prevodovky a nebo neudelal generalku a to treba opakovane. No a nebo je to uplnej srot jak jsem psal

15.02.2012, 22:04 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-15 22:07:42
NJ tak to je s Tebou těžký, když seš zahleděný do Ameriky, tak logicky Tě znalosti v tomto segmentu unikají...
Jak píšu, motor není problém a převodovka? Těch všude leží za pár kaček a kdo je šikovný, koupí ložiska, synchrony, hřídele, prostě vše na co si vzpomene a nevím o tom, že by to by někomu klekla při slušném zacházení... Narozdíl od slavných nových aut. Tu příhodu se 7q automatem co po záruce přestal napřed řadit blbě kvalty až dořadil úplně jsem tu už psal ne? Oprava v autorizáku 180tKč výměnou za novou. Tak se začal uhánět známej v ZF (ještě že tu ZF máme na Borech) Ti řekli, že je to známá slabina té řady, rozebrat, z německa simerink za litr a neskutečně babračka s půlením šíleně složité převodovky.
Kde je ta slavná výdrž nových aut/věcí a hlavně proč ku*va servis neopravuje, ale pouze vyměňuje celek? NJ ovce to zaplatí... Takových případů mám mraky, soused má autodílnu, švagr se v tom pohybuje, mám hodně kamarádů v autorizákách napříč značkama v Plzni, stačí naslouchat co se děje...
Tuner#2: Na to jsou dvě jednoduché odpovědi: 1)Ze školy lezou idioti a ne mechanici,natož aby tomu někdo rozuměl. A za 2) a to je hlavní důvod: Nejvíc a nejlíp se vydělává na lidské blbosti.
Kde jsem co napsal o amerikach? Ja ti reknu proc to tak je, protoze z toho jsou prachy. Ja se novejch aut nezastavam, napsal jsem jen svuj nazor na Favorita / Felicii a "najezd v pohode pul mega", protoze to v pohode znamena pomerne zasadni servis. O penezich jsem nenapsal ani slovo, pokud to budeme brat tak, ze jsou spolehlivy vsechny auta, na ktery se vsude daji sehnat motory a prevodovky, tak v tom pripade rikam ano, jsou to asi nejspolehlivejsi auta u nas. V Rusku to pak bude Lada a v Bulharsku Dacia
Tuner#2 ano, neopravuje se, ale vyměňuje. Vítej v realitě konzumní společnosti. Vše jsme se naučili mít okamžitě, rychle, ihned.
Dodneška mám na paměti, jak jsem na Superbovi opravoval snímače (potenciometry) na climatronicu. Stačilo je jen vydělat, prostříknout a udělat základní nastavení pomocí diag. Práce na 2 hodinky a "zadarmo". Hrozně moc lidí mě tenkrát na škoda-fóru odsoudilo, že je to pitomost, a že se to začne srát a že jedině nový a že proč šetřím když sem měl Supa.
Hm, auto se kámošovi prodal, jezdí s ním víc jak rok a půl ... a climatronic? 0 chyb :)
Tož tak ...
Když už je to tu takový OT... Pokud mám chuť, tak se snažím cokoli opravit - pokud to má smysl a vyplatí se to. Bohužel v servisech tohle nikdo nedělá - proč taky, chceš to opravit, tak vyměníme díl a další, přesně jak psal Milhauzz, všechno hned a okamžitě. No a bohužel to spočívá v tom, že se mění složité komponenty celkově.
Escudo: Ten známej jak jsem psal měl 540tkm na původním motoru a převodovce. Měněno jen tlumiče/brzdy plechařina původní, byl to rok 97 zbavoval se toho 2006/7 tak nějak a auto prej jezdí dodnes...
walish, Milhauzz: JJ je to tak pánové, otázka zda je to dobře a kam to spěje je více než k zamyšlení. Tolik odmítnutejch smluv na satelit jako bylo letos jsme snad nikdy neměli a to jen proto, že ovečky nechtěli čekat na lepší počasí a mysleli si, že bude někdo v -15°C přes den montovat na stožár parabolu. Lidem nedochází naprosto běžné a logické věci, je to smutné...

16.02.2012, 07:20 |
xenonman | Upraveno: 2012-02-16 07:22:13
tož lidi se tu hlavně nepoperte, velké ot musí se dát za pravdu escudovi, že GM a jejích slavné v6 a v8 jsou top na světě a dělají se dodnes což má asi taky velkou váhu - spolehlivost
moje verze je to záměr výrobce dělat výrobky na funkčnost max 2-3 roky a potom prostě platit těžký penize, osobně jsem sám byl ve fabrice, kde se dělejí světla, nebyla to málá továrnička :-), požadavky výrobce jsou jasné, výrobek musí fungovat 2 max 3roky a více nás už pak nazajímá a důležitá je pro nás výrobní cena více než kvalita,
na rozdil VW koncern a renomovaných značek, je za chvilku převálcuje KIA pač jejich politika 7 let záruka na vše je hodně dobrej nápad a podle toho dělají i dily,ale stejně si každej řekne jasně KIA a AUDI to nejde porovnávat, ale uvidíme za pár let jak to bude :-)
7 let na vše? Přečti si pořádně záruční podmínky, pokud se nezměnilo nic od doby co bratránek koupil Ceeda, tak tam mají takovej kliček, že když dojde na lámání chleba, tak nemusí uznat skoro nic. Mimo jiné to znamená 7 let autorizák což se "vyplatí" a kdo nekouká na cenu dílů, tak tady pak brečí, že kotouče a desky stoji 20tKč :))
Ale já jsem o americe fakt neřekl ani slovo :o))) asi už to mám vytetovaný na čele co... No asi takhle, když mi někdo řekne slovo spolehlivý, tak si vybavim jedno z prvních aut - Mazdu 626 wagon z roku 88, motor 2.0 81kW, najeto 670tis když se prodávala - všechno v elektrice a všechno plně funkční, motor běžel jako novej, nemluvě o tom, že byl výbornej a vlastnosti odpovídali výkonu o 20kW vyšším. Převodovka skvělá, krátký dráhy, všechno jak po másle. Kamarád měl stejnou ale 2.0D, zbořil jí asi při 580 tis. do tý doby vše původní. Trpěly jen na vejfuky, ale to je u starejch japonců všude.
Ale když už si mě spojujete s amerikama a zároveň tu vzlykáte nad tím, že na místo oprav se tu měněj díly a hlavně stojej neskutečný peníze - to je důvod, proč jsem postupně obměnil všechny auta za US produkci, tedy mimo jednoho a to to čeká letos. V americe tohle ještě donedavna neplatilo, výrobci žili hlavně z prodeje aut a ne z jejich servisu, v Evropě je tomu naopak. Výnos z prodeje je odhadem tak polovina z celku, zbytek je servis a neskutečně předražený díly. Když si vezmu, kolik jsem platil za některý pí***iny na A3 a kolik by mě to samý stálo na Corvette, tak si řikám co to tady s těma lidma sakra je :o) I za předpokladu, že si koupim míň spolehlivý auto, který se dá servisovat dílama z US, pořád na tom budu docela dobře. A to berte, že se ke všemu připočítává drahá pošta a 23% CLO + DPH. Elektrikář odpálil budíky u Trailblazera, komplet i jednotku - vše KO, koupě ofiko repasovaných = cca 4000Kč, z toho pošta a CLO bylo 1500Kč. Vše plug & play. Docela by mě zajímalo, kolik bych tohle platil na 6 let starý ML nebo X5. Ano líběj se mi ameriky a mám to jako koníčka, ale nejsem žádnej fanatik, že bych o tom mluvil jako o nej na světě a nic lepšího neni. Mě se to prostě vyplatí a tím pádem plně vyhovuje.
A k záruce 7 let bych taky něco měl - nejprve mi to přišlo suepr, ale když jsem potom slyšel, kolik vycházejí pravidelný prohlídky, zjistil jsem, že to je dražší než údržba průměrně spolehlivýho auta z bazaru :o(

16.02.2012, 08:48 |
MaxxT za vsechno si lidi muzou sami.. :-) resi kazdou korunu, hadaji se i 50kc i nekolik hodin, tak se pak nesmi divit, co maji naservirovano.
Escudo: Však ano s tím co píšeš souhlasím, je to Tvůj názor a neberu Tě ho, ale stejně tak já znám Feldy co proběhli půl mega bez velkého servisu. Co se týče amerik, tak ano mám to u Tebe zafixováno, stačí se tady nějaký pátek pohybovat ;-)
moje zkušenosti:
- favorit, rok 90, koupen od firmy, kde dělala mamča (dlouholetý kamarádi), měl cca 180k najeto, udělán spotřebák, jediný, co jsem musel řešit mimo spotřebák byla koroze a startér, prodán kamarádovi cca po 8letech u nás kdy měl najeto cca 350k, aktuálně má necelých 700k a původní motor se špajzem, jinak auto udržuje kamarád sám, u nás tomu bylo stejně.
Můj dělník - R21 Nevada 2.2i, motor je aktuálně v druhý kastli, kromě těsnění pod hlavou původní, akorát dělanej spotřebák (rozvody, altík, startér, olej, filtry, olej do převodovky...), aktuální stav nevím přesně, ale 1,1 možná 1,3mega naskákanejch, původní kastle byla shnilá tak, že se nevyplatilo vyvařovat :-)
Tuner#2: Honzo většinou s tebou souhlasím, ale teď to nejde. V Hrádku má kluk OII od r. 2005 má na ni najeto jen na LL 300tkm a jezdí jen na výměny oleje, s tím autem jezdí z 90% jen Hrádek-RO-PL. Ten člověk je čistě uživatel, auto ho vůbec nezajímá a pořád to funguje. Ono auto je jako člověk, některý marodí, některý ne, někdo se dožije 90let a jiný 50let. To auto se prostě povede a nebo ne. Já třeba na té černé OII nedolil od výměny do výměny ani 1dcl a na červené to má to samé, výměnu dělám po dvou letech, to mám tak 20000km a nic to nesežere. Ono taky ještě když chceš mít třeba záruku mobility, tak prostě na servis musíš jezdit do autorizáku, to nejde dělat prostě servis doma. Zatím jde že jim dám svůj olej ne za jejich v servisu 900,- Kč za litr a fitry také dávam své.
Když prostě ta automobilka ten olej doporučí (LL) tak to mají asi vyzkoušené a nemůže to vydržet 100000km a pak ten motor vyhodit, když to vydrží 200tkm, tak za jak dlouho je ty najedeš(myslím na svém autě), neberu nějaké služebáky.

19.02.2012, 13:58 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-02-19 13:59:58
Dragster: NJ, některé motor díky jinému honování válců jiný olej s jinou výkonostní třídou ani nesmí jezdit i když je to napříč koncernovýma motorama k smíchu a jeden velký chaos bez souvislostí. Nějak výrazně jsem v tom neležel, ale např. některé V6 a V10tky - prostě jak se kdo vyspal a otázka je zda je to pravda a nebo dohoda s výrobci olejů ;)) BTW: Jak na takových trasách může mít za 6 let 300tkm??? To je tak na nájezd 10 - 15tkm ročně pokud jezdí do práce, nákup apod. autem.