
Navštíveno 17349x


08.02.2012, 09:56 |
Boďa Kluci,
kámoš mi donesl kola, že chce zvětšit středovou díru (z 58 na 60mm) Jakou toleranci? +0,1mm
Ví někdo, jak je to u originálu?
Sám mám kola, co mají díru mnohem větší a středí se pouze za šrouby...
Ale tady bych to mohl udělat "tak jak to má bejt".
Dík
JJ tolerance je +0,1mm mám to tak udělané na podložkách co jsem někde vyčetl.

08.02.2012, 10:08 |
Lufas zmeril bych naboj na kterej to prijde a podle toho udelal asi nejjednodusi...
Boďa ale ty srouy to nevystredej naporad tam se davaji edukcni krouzky ktere ja taky nemam -))

08.02.2012, 20:10 |
PlusOne | Upraveno: 2012-02-08 20:13:55
Lufas:
Jasně, ale když naměříš 60, nemůžeš udělat díru 60, protože to do sebe nezapadne :) Díra se dělá s plusovou tolerancí, čep (v tomto případě náboj) s mínusovou, aby bylo jisté, že to do sebe hladce půjde. Na tu toleranci se Boďa ptal.
Myslím, že se dělá 60,1 (Renault?), VW má náboj 57 a středovka se dělá 57,1. Jo, a nezapomeň mu srazit hranku po obvodě, bude se mu to líp nasazovat ;-)

08.02.2012, 21:27 |
Boďa Díky.
PlusOne, hezky si mu to vysvětlil ;-)
Já mám na kole myslím Fordích 63,3 a podložka se dělala 63,2mm. Jak jsem psal, 0,1mm a není co zkazit ;-)
kdyz uz to ma bejt uplne spravne tak by ta tolerance mela bejt ohranicena dvema cislama od do... tzn treba 60 +0,1 +0,2 ja myslim ze kolo se stejne nestredi za tu diru ne? takze to muze byt klido volnejsi...

09.02.2012, 08:39 |
Lufas PlusOne: Dekuju za vysvetleni,ale to co si napsal vim moc dobre prece jenom strojarinu par let delam... ja to bral jako pokracovani Tunera aby to proste radsi zmeril a udelal o desetinku vetsi;-)
assassin:no prave ze je nutne to mit presne a stredit na diru kolo,sroubama uz jen prichycujes....
Lufas:
OK, tobě se omlouvám, ostatní si to rádi připomenou ;)
assassin:
a přes co se to středí, když ne přes tu díru? :)

09.02.2012, 11:49 |
Lufas | Upraveno: 2012-02-09 11:49:56
v poho vid to nemuzes vedet:-)
ale tak srouby ktery dotahujes tak maj na sobe kuzel ne? ty by to meli taky stredit, samo ze ne uz tak presne.

09.02.2012, 13:04 |
Boďa Je pravda, že jsem to ze strojařského hlediska nenapsal správně. Jak to podotkl assassin, měl by tam být vršek i spodek té tolerance...
Náboj ukazuje na posuvce 59,99 - 60,00mm, nevím jestli tam je nějaký "h", ale do plusu to s největší pravděpodobností nebude. Ale mám jen jeden náboj a nevím kolik mají ostatní...
Takže kola mají mít třeba 60,1 H 7 a ví se, že to tam půjde vždy...
Kluci výše mě zřejmě pochopili i bez tohohle slohu :-)

09.02.2012, 14:25 |
Lufas :-)

pavel528/PO: aha tak to jo, ja myslel ze se to stredi tema sroubama.. tim ze je ta hlava i sedlo pro ni kuzelova/kulova

09.02.2012, 20:22 |
Boďa Hele mně se to pouze za díry - matky středí už 5 let :-)
Kola si měním sám a dotahuju ručně a nikdy žádnej problém.
No vidíš Lufas, pokud teda bude náboj 60h7 a kolo 60,1H7 tak max. možná vůle bude 0,16mm.

10.02.2012, 06:33 |
Lufas Boďa ta tabulka je pro toleranci der a ne hridelu:-) tak ze kdyby si na tom kole mel mit toleranci 60H7 tak je to 0; +0,03...
tohle je nesmrtelny tema, jsou konstrukce naprav, kde mensi "nevystredenost" nedela citelny problem, u presnejsiho vedeni kol je to citit VZDY, s rostouci rychlosti a hmotnosti kol je to jen horsi...
pokud nekomu na vlecne naprave s R13 na 4 sroubech v 110ti vse prijde ok, nemusi to byt pripad viceramenneho McP s R18 ve 140ti...

10.02.2012, 13:13 |
Boďa Lufas, to vidím :-) Pokud si přečteš tu poslední větu, tak je to jasný... Velká a malá písmenka mám správně ;-)
Ale když to udělám na spodek té tol. a náboj bude na vršek tol. tak to tam přes šrouby nacpe, ale na podzim to nesundá :-)
Cervin, jo souhlasím. Pak jedině dovyvážit kolo na autě. To by to mělo odstranit, ne? Myslím, že se tu na to taky někdo ptal. Že vyvažovačka je OK, ale vibrujou...
Proto jsem se ptal jak je to u origo kol. správně...
Náboj má jmenovitý rozměr - JR 60 (neznám tol. tipuju "h7" jde do mínusu 0,03) ale jak kolo? JR 60 nebo 60,1 a zase musí mít nějakou tol. + - může tam být třeba 60G7 +0,01; +0,04 ale stejnej JR a h/H tam nebude, si myslím :-)
Nevím. Proto jsem se ptal na origo, zajímalo mě jestli to někdo neví.
CervinVega napsal, že jinde to může být bez problémů a jinde ne... ;-)
Udělám to +0,05 až 0,1 a fertik :-)

11.02.2012, 09:10 |
Hráďa přesně - všude se uvádí opel 56 a kolo 56,1, koncern 57 a kolo 57,1 rencek 60 a kolo 60,1 a takhle bych moh pokračovat - a pak kola s podstatně větší dírou a řeší to středící plastový kroužky řekněme cenny cca 200 - 400 Kč v každém lepším pneuservise