
Navštíveno 34032x


14.01.2012, 11:19 |
MH13 | Upraveno: 2012-01-14 11:22:05
Budu pořizovat stavitelný podvozek jen výškový na Focuse. Moje otázka je, někde jsem četl, že nastavit výšku auta doma není až taková legrace. Je to pravda? Jaká je praxe od lidí, kteří to mají a dělali. Myslím to, aby všechny čtyři tlumiče byli stejně výškově a je vůbec reálné si auto např před zimou zvednout a na jaře přitáhnout k zemi? A nebo budu rád, že to tak nějak jednou nastavím a bude to taková robota, že už na to nikdy nebudu chtít šáhnout natož s tím hýbat před zimou? A poslední věc jak se to nastavení dělá? Dokáže to člověk jen v domácích podmínkách, tak že sundá kola a za pomoci heveru si to dokáže seštelovat a nebo je to úkol poměrně složitější? Díky
moje praxe je takova.... mam stelovak predek zadek a kdykoli potrebuju si to muzu nastavit jak potrebuju napriklad na jizdu to mam nahore a na srazu tomam dole je to otazka 5minut kolo mam tam udelanou znacku kterou jsem si pred monatazi kol nameril šeplerou aby to bylo prece jen aspon trochu presne. jenze nejde jen oto snizit nebo zvednout auto zaroven stim se meni i odklon kol(geometrie) je ele pravda ze ne blbem sjeti pneu to teda vubec nepozoruju. takto to mam ja... ale kdyz stavotelnej podvozek tak uz chci i s nastveni tuhosti a proto na jare jdu do spaxe od jr kterej otom jeste nevi :-)
Ideální je podvozek nastavit na váhách... Nezřídka kdy se totiž stává, že jedna strana auta je třeba níž když se to nastaví na prach sprostou vzdálenost na šupleru...
nastavil sem od oka a pohoda :)

14.01.2012, 12:47 |
Katy metr, oko, stočiš to rukama a s pomoci kliče k podvozku, zatahneš a jedeš :)

14.01.2012, 14:51 |
MH13 Rozumím tomu dobře, že auto dám na hever, sundám kolo, potom už se rukou dá dostat k závitu na tlumiči, klíčem našteluju potřebnou výšku auta a nasadím kolo shodím z heveru a tradá můžu jet??? Tak jsem si to představoval, ale bál jsem se, že realita bude jiná:-(
S tou šuplerou nebo metrem jsem to také tak myslel a udělat si nějakou rizku na zimní nastavení a letní nastavení...
JJ rozumíš tomu naprosto srpávně. Otázka 10 minut. Fakt Easy - zvládnu to i Já :D
GL.

14.01.2012, 18:11 |
r0mik | Upraveno: 2012-01-14 18:13:57
Vpredu sundas kolo a nastavis. Pokud mas hydraulicky pojizdny hever tak zadek zvednes za stred napravnice, podlozis. Vlezes pod auto s racnou, imbus nadstavcem a sroubujes. Vzadu jsou pruziny mimo tlumic a nastavuji se miskami v spodnich ramenech. Prace na par minut, pokud mas ciste zavity a neožvejkany klic/matice. Takto to na svem focusu resim ja. Za prahy to vzadu uz nezvedam, jelikoz tam hydrauliku nenacpu a ten sroubovy se uz nejednou otiskl do prahu. A najizdenim na desky se mi to resit nechce :)
Pokud to nekdo mysli s nastavenim podvozku opravdu vazne, tak za par mesicu bude v Praze geometrie pro zavodni podvozky, ktera je schopna simulovat chovani auta pri zatezi, sam jsem zvedavej kolik to bude stat. Ma byt jedina v CR.

14.01.2012, 19:29 |
JR Jak uz psali kluci, nastaveni vejsky je prace tak na 20 minut (podle auta)
Petr: to mam blbou zpravu, ze Spax tenhle tejden zdrazil. Ale neco vymyslime ;)
Mám D2 Racing nastavil jsem to na max. snížení a max. tuhost. V zimě s tím stejně nejezdím tak s tím nehýbu.
Jr...tak to je skoda vim ze byl v cene -3000,- nebo tak nejak ale nechtel jsem ho kupvat na podzim aby me lezel 0,5 roku doma ladem.

14.01.2012, 22:39 |
JR Pisu mejla
měl jsem auto na stavitelným podvozku taky. Nebyl takovej problém to nastavit ani přenastavit, ale já jse ms tím v zimě nejezdil, takže jsem se na to nakonec vyprdnul, nastavil jsem jedu vejšku na leto abych všude projel a potom se mi nechtělo už se s tím crcat...;-)
nechces tohle ?
[ Link ] vim jeste o jednom

20.01.2012, 23:44 |
MH13 To Newman: Pošli mi více info o tom podvozku na maila hesiklukas@seznam.cz

21.01.2012, 11:26 |
cila podvozok KW Varianta 2 Inox. Skusenosti predok parada par minut s nastavenim bez zlozenia kolesa dole. Zadok problem nakolko sa "cierna matica" so zavitom otaca spolu s fialovym stelovakom pri pouziti kluca ako v zatazenom stave tak aj po nadvihnuti zadku na zdvihak. Bez toho aby sa "nejako" uchytila cierna matica nejde zadok nastelovat. Spekulujem do ciernej matice navrtat dierku alebo drazku aby som to mohol klucom nato prisposobenym udrzat. Miesta tam vela nie je a nerad by som to hasakom zodral. Trocha ma to prekvapuje lebo nie raz som pisla do KW ako nato, odpoved ziadna :-(
Vase postrehy s KW2 a zadne stelovanie ?
Vozidlo Leon 1P Cupra R ...

nepatri nahodou ta matice dolu? aspon ja to tak mam a drzi to pomoci velke podlozky a sroubu zkrs napravu aby se to prave netocilo spolecne

22.01.2012, 22:19 |
Katy taky si myslim ze to ma byt dole ... btw: nevite jestli se ta matice da koupit samostatne ? na muj podvozek se to proste nedela ac je to stejny system jak na obrazku (zvlast pruzina a tlumic) :-/
a jak byste to pak chteli stelovat?

22.01.2012, 23:11 |
JR Katy: koupit se to da, ale cena jednoho kusu je asi 3k
100% se to kupit da bud jako nahradni dil treba od fk nebo se stav do J+B Autodil v Brne na Taborske borec umi sehnat spoustu veci
Nechci být za chytrého, ale při změně výšky( pokud tedy nejde o nějakou marginální změnu), je na přední nápravě určitě třeba znovu seřídit sbíhavost. Pokud se zamyslíte nad kinematikou nápravy, kdy kolo vůči pevnému bodu - řízení jde s čepem při snížení jakoby nahoru a pomyslně se zkracuje axiální táhlo, tak to dává docela smysl, ne?

23.01.2012, 21:17 |
fonz to musi byt jasne kazdemu, ze se na predku zmeni geometrie rizeni.. ale nekdo to treba neresi :D