Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Zapojeni OCT

 o Navštíveno 17690x o
o 08.01.2012, 21:09 | crazyape
Mel bych dotaz na mistni ladice... jak spravne zapojit OCT se 3 vstupy? Na 2 vstupech bude odvetrani klikovky a vika. Prijde me zbytecne zapojovat posledni vstup zpet do saciho traktu... Nestaci tam hodit jen oddechovy filtrik a nechat motor at si vesele prska jen do oct?


o 09.01.2012, 10:31 | kucik
Já to tak mám a v poho.
o 09.01.2012, 17:37 | Rajdlos
co mas za typ?
o 09.01.2012, 19:31 | crazyape
Zatim je muj kandidat c.1 ze Speedpro s 3 vstupy
o 09.01.2012, 21:32 | Rajdlos
Mas foto? jde o to jestli je to vubec oil catch tank a ne fuel surge tank, sposuta lidi si to plete a prodejci take.

Jinak to co popisujes se takto zapojujeje, ja mam treba zapojeny OCT zpet do sani. Ale muzes nechat volne do atmosfery nebo dat filtr. Za predpokladu pouziti PVC ventilu, ketry tam bude urco z vyroby.
o 09.01.2012, 21:51 | Rajdlos
Tak na Speedpro jsem nasel jen jeden surge tank na benzin. Catch tank jen dva se dvema vyvody. Btw. Kdybys chtel poradny catch tanky, tak mame temer vsechny nami nabizene skladem :)

[ Link ]
o 09.01.2012, 23:51 | kucik
A jaký je mezi těma nádobkama vůbec rozdíl?
o 10.01.2012, 07:26 | Rajdlos
FST je vyrovnavaci nadobka na benzin, montuje se vetsinou mezi listu a palivovy cerpadlo, vyvody jsou vestinou 2-3 nahore a jeden vetsi dole. OCT musi mit vsechny v horni poloze.
o 10.01.2012, 07:36 | tappaja
OCC (OCT) by mel bejt snad vzdy zapojenej pres PCV (positive crankcase ventilation) ventil zpet do sani, jinak tam ta nucena ventilace nebude.
PCV je zavrenej pri volnobehu, aby tok plynu nenarusoval podtlak, otevira se az pri vyssich otackach.
Je tak?
o 10.01.2012, 08:27 | crazyape | Upraveno: 2012-01-10 08:27:51
Tady je ten SP [ Link ]

Rajdlos - aj k vam sem koukal, zvazuju vsechny moznosti :)

PCV? To je predpokladam ventil z klikovky(on je to spis takovej filtr s dratenkou).... z kteryho jde vedeni zpet do sani. Je to tak?

o 10.01.2012, 08:56 | tappaja
Ne, PCV ventil je takovej bazmek s pruzinkou uvnitr, ktera ho drzi uzavrenej, kdyz motor bezi na volnobeh.
o 10.01.2012, 09:08 | crazyape
neboli volnobezny ventil, chapu dobre?
o 10.01.2012, 09:23 | Lucni.konik
Ten ventil je to, co ti čumí na N7A motoru na víku vpravo a hadice od toho jde do sání.
o 10.01.2012, 09:49 | tappaja
To neni volnobezny ventil.

To je proste ventil, pres kterej se odsavaj plyny z bloku motoru do sani, a tam se nasledne spalej. A protoze cokoliv jinyho, co se nejaky vicemene nerizenym zpusobem spaluje (PCV, EGR...) je obcas nezadouci, tak se tohle da poresit tak, ze se bud montuje el. pumpa, ktera to odsava, nebo se to vyvede primo do vejfuku, kde proud spalin udela podtlak a vysaje to..

Proto jakejkoliv krasnej hribek na ventilovym viku je vicemene na okrasu.
o 10.01.2012, 09:59 | Lucni.konik
tohle u N7A motoru je ten ventil na odvětrání....

foto k příspěvku  od Lucni.konik

o 10.01.2012, 09:59 | crazyape | Upraveno: 2012-01-10 10:00:00
Aha, to jsem ani nevedel ze se to takhle jmenuje :) Cili idealni zapojeni je z kliky do OCT,z PCV do OCT a z OCT zpet do sani.. Tim padem potrebuju OCT s 3 vstupy... resp by se dalo i se 2 a dat Tcko
o 10.01.2012, 10:16 | tappaja
o 10.01.2012, 10:18 | tappaja
o 10.01.2012, 12:22 | kucik | Upraveno: 2012-01-10 12:25:15
Tak přesně podle toho článku to bylo ze serie zapojený i u mé mazdy. A poznatek: hadicí, která vedla od airboxu do ventil víka. se mi za váhu vzduchu vracela troška oleje ( ty drátky pak byly od oleje), která vedla k tomu, že auto cukalo při plném sešlápnutí plynu a přestalo to až nad 3000 otáček (furt se hledala závada). A druhou hadicí, která vedla do sání z ventil víka, si vlastně pouští člověk bordel s olejem do spalovacího prostoru, kde se díky tomu tvoří karbon. Pcv ventil je jednocestý ventil,který upouští přetlak (s bordelem) z víka do sání,ale nepouští ho ze sání do víka.Takže jsem si vyrobil oct se 3mi vývody, hodil do něj jak "přívodní" hadici, tak i "odvodní" hadici, pcv ventil jsem tam nechal a na 3. vývod oct jsem dal filtřík, díru v hadici od airboxu jsem zaslepil a je klid. Auto necuká (váha již nemůže být od oleje) a do motoru mi nejde žádný bordel na spálení, stejně tak jsem vyhodil i EGR ventil.
o 10.01.2012, 12:45 | crazyape
"Takže jsem si vyrobil oct se 3mi vývody, hodil do něj jak "přívodní" hadici, tak i "odvodní" hadici, pcv ventil jsem tam nechal a na 3. vývod oct jsem dal filtřík, díru v hadici od airboxu jsem zaslepil a je klid."

Tohle trosku nechapu, kam jsi dal tu odvodni hadici kdyz jsi diru v airboxu zaslepil a na oct hodil jen vystup z vika?

Jinak zapojeni je stejne jako chci udelat ja az na to ze jsem nevedel o PCV ventilu s tim ze ja uz to asi zpet do saciho traktu tahat nebudu, zaslepim prirubu na hadici a na oct dam tam jen filtrik.
o 10.01.2012, 13:41 | Rajdlos
crazyape: jo vidis ten jsem nenasel, je tedy udelany dost forove, uz jsme ho mel v ruce, kdyz ho prinesl jeden zakos, ale pro tyhle potreby v pohode postacuje :) U myho auta je treba PVC jen u odvetrani vika ventilu, ktere ma spad pred klapkou, takze staci dat filtr, od klikovky je to resene za klapkou a tam uz je pouzit PVC.

Jinak kucik nechal dovodni hadici zaslepnou, tudiz vse je svedeno do OCT a nasledne vyvedeno volne do atmosfery filtrikem, tedy nejde zpet do sani.
o 10.01.2012, 13:46 | Rajdlos
Otocil jsem to, PVC je samo u odvetrani klikovky :)
o 10.01.2012, 13:47 | kucik | Upraveno: 2012-01-10 13:48:02
Takto:

foto k příspěvku  od kucik

o 10.01.2012, 13:54 | tappaja
u kucika mi chybi zdoj toho podtlaku, kdyz to tam vse zaslepil.
o 10.01.2012, 14:05 | kucik
Na co podtlak?-pcv se otevře přetlakem ve víku.
o 10.01.2012, 14:24 | tappaja
Ten podtlak to vysava = nasava cerstvej vzduch pres filtr do bloku. Tim, ze to bude "dejchat" do atmosfery, tam nenastave ta "pozitivni" nucena ventilace. Pokud to mas takhle, zadnej PCV nepotrebujes. Ale ani nebudou pary odsavany z bloku.

Ten ventil je normalne zavrenej, jak nastartujes, vytvori se na volnobeh max podtlak a ventil se pritahne a ucpe se na druhy strane. Jak pridavas plyn, klesa podtlak a pruzina ho otvira a v tom "mezistavu" pres nej prave tecou ty pary z vnitrku motoru.
o 10.01.2012, 14:37 | kucik
No podtlak v sání ten ventil drží zavřený, jeho pokles a právě pak přetlak ve víku ho otevře a tím se splodiny naženou do sání.Ano zrušil jsem přisávání vzduchu do ventil. víka, ale jak jsem psal, má to jen pozitivní vliv - váha je bez oleje a klapka taky, protože mi přišlo, že přes ten pcv se to prostě nestíhalo odfoukntou a tak to šlo i přívodní hadicí. Teď to dýcha z atmosféry a pcv se to odfukuje do nádobky a nebo se to odfukuje tou hadicí bez pcv taky do nádobky - ještě jsem nezkoumal, kterou z nich to jde. Kdyby to šlo tou bez pcv, tak by se možná mohla taky zaslepit natvrdo (zrušit), zůstala by jedna hadice s pcv a tou by se to odfukovalo přetlakem.
o 10.01.2012, 14:50 | Tweety_xx
Jen se zeptám, a co když ten PCV zaslepím úpně, že jej zacpu. Jaký to má vliv?
o 10.01.2012, 14:57 | Lucni.konik
To bych nedělal.
o 10.01.2012, 14:58 | kucik
Jestli ucpeš všechny vývody z víka, tak ti ten přetlak vyleze přes nějaké těsnění.
o 10.01.2012, 15:00 | mr.brain
Takhle vypadá ten OCT ze SpeedPro o kterém tu někdo mluvil.

foto k příspěvku  od mr.brain

o 10.01.2012, 15:02 | tappaja
Prave OCC je jako "odlucovac" oleje, kdybys OCC zapojil do cesty, nesla by ti na vahu smes olejovejch sracek. Nevim, jestli to prave nebylo schvalne pred vahu, aby pocitala i ten vzduch, co sel z PCV. Fakt nevim.

Kdyz PCV ucpes, nebude mit kudy utikat pretlak vznikajici v motoru, takze pujde nekudy, kudy bude mit nejsnazsi cestu, mozna vyfoukne nejaky tesneni ;)
o 10.01.2012, 15:14 | Rajdlos
A nejsnazsi cesta jsou pistni krouzky :D
o 10.01.2012, 15:16 | radek.613
Není lepší a účinnější místo chytání oleje zgenerálkovat motor?
o 10.01.2012, 15:19 | Rajdlos
A jak chce resit pretlak kdyz ma motor kovany pisty a vetsi vule?
o 10.01.2012, 15:41 | radek.613
Větší vůle má kvůli čemu - kvůli podání výkonu/snížení třecích ztrát na okruhu jako to třeba mám u motoru B5? V tom případě to řeším kusem zahradní hadice a uřízlým plastovým kanystrem v podběhu, který po závodě vyleju.

Pokud se však bavíme o civilních povozech do běžného provozu, olej v sacím traktu je známkou opotřebení, bez ohledu na to, zda jsou písty lité či kované, válce litinové či nikasilové, ve všech případech je řešením situace oprava motoru, čili navrácení těsnosti písní skupiny (a ventilových vedení), nikoli instalace pixly na odchyt oleje :-D :-D :-D
o 10.01.2012, 17:12 | crazyape | Upraveno: 2012-01-10 17:22:35
Takze OCT ze speedpro je vicemene k nicemu?
Cili zapojeni zpet do saciho traktu je nutnost kvuli podtlaku a vysati? Koukam ze jsou tady trosku odlisne nazory :)Podle obrazku by to melo byt uz snad spravne? Predpokladam ze nevadi slouceni 2 odvetrani pomoci Tcka viz obr nebo je lepsi sehnat OCT s 3 vstupy?

foto k příspěvku  od crazyape

o 10.01.2012, 17:24 | crazyape
Nevim jak moc velky vliv ma treba zapojeni odvetrani kliky pred klapku kdyz je standartne za? Navic je pripojen dost malym prumerem (neco okolo 10mm) oproti vent. viku.
o 10.01.2012, 20:31 | radek.613
Jakýkoli OCT kromě profesionálních záchytných systémů pro vytrvalostní okruhové závody, kde se jimi snižuje riziko úniku oleje na trať je víceméně k ničemu, je to jen nablýskaná kravinka, pomocí níž lze z nestabilních jedinců elegantně tahat peníze vyhozené za takovou totální zbytečnost. Ale člověk už si zvykl, že zejména mladí tuneři považují fabrické motoráře za debily a dementy co své práci nerozumí a ihned po koupi svého vysněného přibližovadla mají nutkání zasáhnout a změnit co nejvíc konstrukčních skupin, protože to přeci umí líp než oni a web-shopy jsou nadité úžasnými blýskavými serepetičkami opatřenými tajemnými a drsnými názvy, z nichž večer u mekáče žádné kalhotky přítomných slečen nezůstanou suché.....

Jinak jisté předpisy EHK nám velí a nařizují, již od osmdesátých let minulého století, že odvětrací systém prostoru klikové hřídele nesmí být přímo otevřen do atmosféry, ale musí být vybaven cituji "účinnou recirkulací vzniklých par, které jsou bezpečně odváděny do sacího traktu a takto bezpečně spalovány, přičemž nesmí v protoru klikové skříně vznikat nežádoucí přetlak". Systémů je celá řada, od sofistikovaných systémů jímání par do nasycených fitrů a drátěnek promývaných proudem vzduchu sání přes solenoidové ventily a čidlo tlaku v karteru až po nejprimitivnější a nejčastější způsob přímého vedení zpět před klapku, nejčastěji do vzduchového filtru. Důvod je prostý, páry z klikové skříně obsahují těžké uhlovodíky, vzniklé převarem olejem, oxidací oleje, kondenzací vody při krátkých projížďkách, obsahují stopové prvky karbonu z netěsnící pístní skupiny a zbytky nespáleného paliva. Toto všechno, zejména u dízlových motorů, nejenže by při volném odchodu do atmosféry vytvářelo nelahodný odér kol dokol auta a často i v něm (z ventilace), ale též to solidně škodí životnímu prostředí. Toliko legislativa a ohleduplnost vůči okolí, pojmy tunerům tak málo známé či jimi akceptované.....

Pokud se motoru v sání hromadí nadměrné množství oleje nebo vznikají karbonové úsady, jedná se jednoduše o poruchu daného motoru a tu je třeba opravit, nikoli ji řešit tím, že ten humus ze sání bude člověk hromadit v nějaké pixle. Maje možná pro někoho smutnou zprávu, vězte že přítomnost rozumného množství mastných par va sacím traktu či klapce nemá na HP poskytované daným motorem vůbec žádný vliv, a instalace OCT opravdu žádné HP motoru nepřidá. Zato dokáže při nevhodném zapojení způsobit likvidační přetlak v klikové skříni, nebo rovnou jeho uvolnění nejlépe třeba vyběhnutím gufera na vačce či pod řemenicí kliky. A to je děsná bžunda, zejména v tahu v levým pruhu v kopci na dálnici :-D :-D :-D
o 10.01.2012, 21:34 | kucik
crazyape: jestli to chceš vracet do sání, tak musíš právě přes ten pcv ventil. Tou druhou cestou bys nikdy nedosáhl podtlaku v sání.
o 10.01.2012, 21:38 | Tweety_xx
No abych vysvětlil proč se ptám.
Zlobil mě motor u suzuki, trochu kolísání a haprování. Všichni na foru mi řekli at zaslepím takový ventilek, který mi bylo řečeno, že je to jen ekologická pitomina. Prý nemá žádný vliv na chod motoru. Tak sem to udělal a opravdu motor zase jede jak má a není žádný problém. Jezdím tak už dva roky a v pohodě.
Ale podel diskuze tady sem došel k závěru že se jedná o ten PCV ventil. Propojení bylo totiž následující, Hadice vedoucí z víka ventilů byla napojená do sání a měla odbočku na tento ventilek, který byl na těle sání (hliníková část motoru za vstřiky - přímo na motoru).

Proto mi jde o to, jestli to nějak řešit, nebo se na to vykašlat.
o 10.01.2012, 21:43 | Tweety_xx
Tady je foto, nevím, jestli to z toho bude jasné. Jeto foto toho ventilku, má jen ulomené napojení na hadici.

foto k příspěvku  od Tweety_xx

o 10.01.2012, 22:16 | Rajdlos
radek: muzes mi prosim Te poslat fotky toho Tveho profesionalniho zachytneho systemu? :DDDD To by me opravdu strasne zajimalo.
o 10.01.2012, 22:20 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-01-10 22:21:56
Vy toho nase*ete s jednou bandaskou :-DDD

Nádobka za 70,- a dvě hadice bratru za dvacku v metráži :-)



foto k příspěvku  od Tuner#2

o 10.01.2012, 22:28 | Tuner#2
Jinak můj poznatek. Jezdím to takhle už 3 roky a nádobka je pořád taková jako na fotce z letošního Mostu. Opravdu je to o těsnosti kroužků a mám to jen proto, aby se nazasíral karbec hlavně tou kondenzací při studených startech a nebo kdyby to olej časem začlo plivat. Co se týče konstrukce, tak co motor, to jinak řešený přetlak. Závodní motory mají blok ventilovaný nejenom víkem, ale i spodem na bloku motoru. U mého motoru je největší pulzace v oblasti těsně nad volnoběhem (to to pulsuje/funí nejvíc) pak se to usadí a v otáčkách už to prakticky nefouká. Z víka mám tu malou hadičku pod klapky karburátoru tak jako tomu bylo v sérii, protože ucpáním to mělo přesně opačný efekt jak popisuje Tweety xx a to, že motor začal mít nepravidelný volnoběh a nešlo to seřídit. navíc tahle malá hadička prý pomáhá s odsáváním při malých otáčkách/volnoběhu a skutečně po zapojení se chod motoru zklidnil. Jinak úplně správně by po odloučení oleje to mělo jít zpět do sání, ale kuchat KNko a nebo jeho uchycení se mě nechtělo :-/ a ani není důvod, takhle to funguje.
o 10.01.2012, 22:42 | Rajdlos
T2: ono nejidealnejsi je "vysavat" pretlak el. pumpou a nebo podtlakem z vyfuku, ale kdo by chtel, aby se mu palil olej ve vyfuku u auta se kterym lita po okrskach. Mel jsem v ruce nejakou sadu za ca 100USD s PCV ventilama, ktere se navarili na vyfuk a napojilo se na odvetrani, par lidi s tim jezdi a funguje to pry obstojne.
o 10.01.2012, 22:43 | radek.613
Rajdlosi, pošlu až budu měnit svíčky, což je jediná šance jak olejový separátor vidět či vyndat - po odmontování obou sání, všech svíčkových kabelů, obou VN traf a rozdělovače :-D a nebo Ti musí stačit malůvka z katalogu rozkresu motoru, vyber si :-D
o 10.01.2012, 23:09 | crazyape | Upraveno: 2012-01-10 23:19:19
kucik: takze pcv z vika nechat + opatrit jeste nekde jeden kterej hodim na hadici do sani jestli dobre chapu. Kde se to da sehnat?

Rajdlos: to v realu znamena co? PCV dat do rite, na hadice odvetrani dat el pumpu (naprd z nadrze?) a z pumpy do OCT kterej bude odvetranej do atmosfery?
o 11.01.2012, 08:23 | kucik
Druhý pcv ne. Ford to v serii nemá řešený, že to jde do sání přes pcv? Podle tvýho obrázku jde hadice z airboxu do pcv ventilu?-to je nesmysl, on odfukuje přetlak ven a nepuští vzduch dovnitř.
o 11.01.2012, 12:10 | crazyape
No prave, porad nevim jak to spravne zapojit aby to fungovalo. Tenhle motor ma PCV ventil zapichnutej ve viku ventilu a potom jde hadice do airboxu kde je v takovym domecku pod vzduchovym filtrem zasazenej molitanovej filtr kam jdou sragory z hlavy.

Klika je resena tak, ze primo v bloku je filtr (je v nem namotana jakoby dratenka) a z toho jde trubka s hadici do sani za klapku.

o 11.01.2012, 14:46 | kucik
Tak to potom nevim, vypadá, že je to úplně obráceně. Z pcv do airboxu?-to nechápu systém :-)
o 11.01.2012, 20:08 | crazyape
Tak tak, nevi nekdo jak v tomto pripade postupovat se zapojenim?
o 11.01.2012, 20:28 | dj.DEKL
Tohle je na odvětrání klikovky a jde přímo do sání ne?

foto k příspěvku  od dj.DEKL

o 12.01.2012, 07:25 | crazyape
na klice je trosku jinej ventil a prijde me ze uvnitr je jen jakasi dratenka... pootom to jde trubickou a hadickou cca 10mm prumer do sani.
o 12.01.2012, 07:39 | kucik
Pokud ti to jde vyndat z auta, tak bych do nich zkusil fouknout na jakou stranu jsou průchozí, podle toho by se dala zjistit cesta přetlaku a podtlaku a už by se to dalo přijít na to, jak zapojit.
o 12.01.2012, 08:02 | CervinVega
radek.613-nebudte tak prisny, pan ucitel, ona chteji jen trochu akce :-)
nevim jak je to u jinych motoru, ale treba Bmw ma dekl vacek i vanu pres podtlak ventil napojene do sani az za vahou, takze to jde primo zpatky do valcu, prinos tehle krabicek je tim padem 0...
o 12.01.2012, 20:45 | crazyape
Tak dneska jsem ty ventily na odfuku kliky a vika vyndal,prozkoumal podrobneji... nic tam neni, jen dratenka.. cili zadny PCV ventil.. Zapojene jsou jen do sani, klika za klapku a viko pred klapku.
Cili po napojeni OCT zpet do sani by to melo fungovat.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.355 sekund.