
Navštíveno 14204x

dávám pískovat nápravy na e30a vubec celý spodek.. Jakou mám zvolit konečnou úpravu? Jedu si pro to a bude to holý železo. Doma to nastříkám základem a potom? Nebo mám dát komaxit? Má s tím někdo zkušenosti?
díky za názory
Komaxit? To má nějaká firma tak velkou pec? :-D
Já bych jednoznačně dal nástřik barvou, ale ne jen tak obyč, ale dvousložkovou epoxidovku jak základní a pak i jako vrchní barvu pokud to chceš mít lakované. Pokud chceš černidlo, tak na tu dvousložkovou základovku starý dobrý Tlumex plast (Body nebrat to dost často praská).
chtěl bych to mít lakované... takže to dám do základu, plnič, a dvousložku vrchní, bude to tak stačit??? uvidim podle pískování jestli dám plnič nebo ne.. přeci jen když už, tak už..
a komaxit, já ani nevim co to je takže v uvozovkách :)
Komaxit je ochodní název jednoho z výrobců práškových vypalovacích barev. Prášek se "stříká" elektrostaticky a pak vypaluje při větší teplotě v boxu.
Nechápu proč plnič? To je na spodku blbost nepotřebuješ to brousit do roviny jako kasli, takže hlavně pořádný základ dvousložkou (klidně dva nástřiky podle naředění) a na to rovnou vrch ideálně taky dvousložka.

14.12.2011, 19:22 |
Thomas987 | Upraveno: 2011-12-14 19:23:27
Tuner#2: mám dotaz, máš zkušenost s nějakou tou dvousložkovou barvou a základem? Nějakou značku, typ apod...? Taky budu dávat nápravy a stabiky na E21 na pískování a rozmýšlím co potom na to hodit aby to vypadalo a vydrželo...
Pár informací jsem o tom psal zde:
[ Link ] [ Link ] Osobně bych nápravy dělal tou dvoušložkou základ + vrchní barvu a klidně štětcem. Dobře se to nanáší a je to možné kdykoliv bez rozeznání opravit. Stabík, pružiny a nějaké drobnosti mám v koaxitu (chce to ten venkovní a ideálně dvě vrstvy aby to něco vydrželo).
tohle bych osobně určitě dávatl do prášku. Dle mého názoru mnohem lepší vlastnosti (pro tyto účely) než jakákoliv jiná mokrá barva.
btw: zde v ČB je několik lakoven s boxem cca 6x3x4m takže no problemo

14.12.2011, 22:30 |
Kesam Já mám přímo na kov alkyton 2 vrstvy nebo 3 lakované a drží to dodnes ted auto rozebírám a zatím to drží :-)Zase sním ale tolik nejezdím 6 let nejelo v soli a na sněhu :-)

14.12.2011, 22:40 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-12-14 22:40:42
Dudu_481: Na nápravy nesmysl, lepší vlastnosti to nemá, kor pokud v práškovce nemáš známé aby tam dali opravdu. Navíc to nejde už nikdy opravit, odštípneš při montáži a už se to veze, mokrou odřeš, tak pak vezmeš štětec a dotřeš to.
Pokud to chcete mít jóó super, tak galvanický zinek s chomátem, na to základ na lehké kovy a vrchní barvu a ty nápravy to auto přežijou...

15.12.2011, 07:54 |
yethy T2: Komaxit nebo obecne praskova barva jde taky opravit, proste odrene misto zaretusujes mokrou barvou, uz to nebude komaxit, ale na podvozku to asi nikdo zkoumat nebude...
Jinak k tomu Tlumexu, taky pouzivam, ale taky se mi stava, ze po case zacne praskat... Pokud praska i bodycko, tak pak uz nevim co jineho na to napatlat?
yethy: Problém u komaxitu je ten, že když se naruší (třeba kamenem což u náprav není tak často jako u prahů třeba) ta jinak tvrdá a dobrá barva, tak jsi na čistém kovu, začne působit vzdušná vlhkost a od toho místa se to podfoukne a pokud to nepodchytíš včas, tak je konečná... U tlumexu se mě to ještě nestalo, ale nátěr by se měl zároveň oživovat po ideálně 2 letech běžného provozu na leštěnce třeba o něco déle. Já třeba zatírám místa za kolama a celý takový pruh v šířce pneu podél prahu, protože semislicky ten spodek v těchdle místech docela dobře "pískujou" ale nápravy drží a drží tam se kamínek dostane málokdy.

15.12.2011, 10:44 |
r0mik | Upraveno: 2011-12-15 10:45:38
Ja nechal napravnici+ramena opiskovat. Mensi dily cistim rucne/strojne. Natiram dvouslozkama (tahy stetcem se krasne slevaji)
Zde jsou opiskovane dily
[ Link ] Cisteno kartacem na vrtacce + odrezovac + kartac
[ Link ] [ Link ] Zde je to uz v zakladu (dvouslozkovy epoxidovy zaklad)
[ Link ] [ Link ] Detaily dodavaji punc (narychlo vylesteny hlinik)
[ Link ] Vrchni barva (dvouslozkova polyuretanova)
[ Link ]
me dela komaxit Simunek
[ Link ] a urcite by s napravnici nemel problem.
Já se teda se zkušenostma některých nechcu rovnat, ale jen tolik, že odlupování komaxitu je taková urban legend. Ono se totiž všechno odvíjí na postupu, přípravě podkladu a použití typu prášku. Ono jich je totiž víc druhů, přes polyuretany, epoxidy a já nevím, co ještě. Každý chce samo za levno, proto se to omrdává a vznikaj tyhle JPP. I když se pořádně udělá levnější technologie práškování, je dost problém to z toho předmětu dostat, rozhodně se to neloupe jak vajíčko a je reálné to opravovat barvama, že se okolí poškození zbrousí, nazákladuje a naemajluje :-) Můžu poskytnout kontakt na firmu, která to udělá fakt za nic bez dokladu (a taky to tak vypadá), pak na firmu, co si za to řekne něco víc, ale je to trochu někde jinde, a nakonec firmu, co to dělá pro díly podvozku sněžných roleb apod.
mám možnost na to hned po opískování dát studený zinek a potom bych dal dvosložku barvu... můž být? samozřejmě pod to základ na lehké kovy nebo něco takovýho...
crestik: To ale platí i o mokrých barvách ;-) Jinak já mám s komaxitem celkem bohaté zkušenosti, třeba kola jsem měl v bílém komaxitu hned čerstvě po papaírech a i když to bylo opískované, tak to nevydrželo nic moc. Kamarád později šel do zinku a na to "napatlal" mokrou barvu a na denním provozu to vydrželo mnohem víc. Taky tu v Plzni máme různě kvalitní praškovky, např. kluci si stěžovali na popraskání barvy na pružinách co jsem nechal dělat (v pérovně mají přímo i ráškovou lakovnu) a přitom já mám na autě z jiné firmy a drží to na pružinách a stabíku nádherně (chtěl jsem to mít v RALu jako mám na autě proto jsem to bral z pérovny bez barvy). Loupající komaxit, respektive odprýsknutý od kamínků už jsem viděl několkrát, měl jsem tak kdysi dávno i rám na kole a prostě od toho místa to pak jelo dál a dál.
jardajuzik: Co to je a jak se to aplikuje? Doufám, že nevezmou takový ty zinkový spreje zinkosil apod. a nebudou to vydávat za povrchovou úpravu spodku :-DD
nene slyšel jsem ze to delaj tam jak si to budu nechávat pískovat. výhoda je v tom že se plechy prý nepokroutí nebo co ;) až zjistím přesnější info dám vědět :)
A proč by se měl plech pokroutit? Já od začátku píšu o galvanickém pozinku a ne žárovém ;-)