
Navštíveno 16789x

Tak jsem vcera upgrejdoval nove brzdy na pasovce. Mam za sebou cca 80km a seda si to, ale uz ted mohu rici, ze to brzdi o dosl lepe. Jen na tu moji nafoukanou 1.9 je to az az moc velkej luxus....

a jeste s winter kolama. skoda jen, ze musim mit min 18ky no....

při plný brzdě uděláš přemet dopředu ne?
No jeste jsem to nezkousel. Ono to neni zase tak jako ze by to zastavilo na miste. Jen je proste brzdneho ucinku dostatek...

29.11.2011, 11:46 |
Rustapha-659 | Upraveno: 2011-11-29 11:47:51
Sednou si obyčejně kolem 200km+
-jinak moc hezký :o) cenovka lidová? (jestli se můžu zeptat):o)

29.11.2011, 12:10 |
Skury Rusty, to se ti na fabii nevejde. ;) :-D
jen tak pro info, co ze mas za passata? a upravy ze rves takovehle brzdy? jakej mas prumer kotoucu? taky neco planuju tak abych byl chytrejsi..:)
Thepyroman :
Mam pasovce 3C v kombajnu. Motor 1.9ku. Brzdy maji 350mm a kazdej brzdic 6 pistku. Zadne upravy nemam. Jen standard... Prio slo o lepsi brzdny ucinek pro strejcka prihodu a vedlejsi dle me dobrej je vzhled. 18ka kolo je fakt plne brzdy...
rustapha-659 :
jj cena lidova... Rika se, ze si sedaj po 200km, tak uvidim. Kazdopadne uz ted to nedela paseku co to delalo na zacatku a jsou krasne obrousene ( jsem je po ceste zahrejval :-) )

29.11.2011, 14:48 |
Lukasino | Upraveno: 2011-11-29 14:49:25
Jo tyhle "lakovany" jsou brut :-D taky jsem cumel co to dela prvnich nekolik metru :-D :-D
Btw. zajimavy ze na takovy "hovado" jsou jen 350mm kotouce :-o
Ja mam 345mm kotouce, 4 pistkovy brzdice a vejdou se mi 17" v pohode :)
EDIT: Lakovany myslim kotouce :o)

29.11.2011, 15:05 |
Kesam Pěkný Barthez
Předpokládám, že to je klasika brzdy z SUV s logem Porsche už podle tvaru :-) Nedávno jsem je měl v ruce a ta váha kotouče, to mě neváží kotouč + kolo tolik :-D
BTW K čemu technicky slouží ta dvojice válečků vždy na konci desky?

29.11.2011, 18:23 |
Nora válečky zabraňují vibracím desky

29.11.2011, 18:26 |
Nora jinak u takových průměrů už setrvačná síla hraje nemalou roli, o neodpružené hmotě ani nemluvě. Tady se už vyplácí investovat do Zimmermann Formula Z
Nora: pokud by se vyráběly ;)
Nora: A jak, jakým principem? Na to je tam přece ten přítlačnej plech ne?
Předpokládám, že to je kotouč klasika vw 345x30. Přijde mi, že jsi je neupiloval aby více zapadly ke středu kola. Bude se ti dělat držka v destičce a můžou časem pískat. Chtělo to koutouč z MB500 352x32, ten padne jak prdel na hrnec, je to rozměr co k těm brzdičum patří a dokonce je levnější.
jj kotouce to jsou od zimmermana...
Může mě někdo objasnit ty válečky? O nic se to neopírá tak fakt netuším význam/funkci

30.11.2011, 17:47 |
Nora hmotnostní utlumení - díky hmotnosti válečků nedovolí deskám vysokofrekvenční kmitání. Obdobně jako závažíčka na konci řidítek u moto.

30.11.2011, 18:06 |
petis Barthez: seš blázen:-)) Ale fandím, ted ještě 400Hp motor a bude to ono:-)
Nora: Aha zajímavé, díky moc za rozšíření obzoru.
Petis :
presne. Na mejch 100kw to je parada, ale strasne jsem je chtel a na druhou stranu jak bylo receno. Co neubrzdis, tak to neukecas. Kdyz by mi to melo zachranit jen jednou zadek, tak proc ne. Lidi si lepej na auta spoilery, kridla a vzducholode, tak ja si delam tohle no :-)

01.12.2011, 08:02 |
petis přesně tak co neubrzdíš to neokecáš. Ale tohle fakt musí bejt strašný. Kyž si vzpomenu na 4písty s 328x30 kotoučema co dával brácha na S4 a při testu než jsem zapnul pás to brácha zadup a já se složil na palubovku. Tohle si fakt nedovedu představit jak moc to brzdí, no asi hodně:-)) Tohle fakt obdivuju a chválím.

01.12.2011, 08:41 |
Nora ty kjááávo....hmotnostní rozdíl na jednom kotouči je 5kg proti původnímu
Stejný kotouče jezdí leon cupra, audi S3, R32, atd, atd. Zase tak horký bych to neviděl, sám je mám a že by to byl takový rozdíl nepociťuju. Dvoudílný kotouče bych na denní ježdění nechtěl ani omylem, takže moc alternativ není, max ty Formula-Z, ale ty se v tomto rozměru nedělají.
Podobný setup.. kotouč 345x30 VW, monoblok 4píst porsche 996, zakázkové adaptéry

Vasekkch : muzes rozvest, proc ne dvoudilny na denni pouziti a pripadne jen ty F-Z?
Diky

01.12.2011, 10:32 |
Nora každopádně roztáčet 10 kg na nápravě navíc nebude neznatelné
Klasika dvoudílný kotouč má třeba duralový střed, který je přišroubován po obvodu šroubky. které jsou utažené navolno, takže pokud je kotouč studený (jízda po městě) tak chrastí. Po zahřátí se rozepne a vymezí vůli šroubků => nedochází ke zvlnění a přestává chrastit. Tento problém se řeší různými pérky pod šroubky, ale stejně mi to moc nefungovalo.
F-Z vychází z principu Audi a VW.. podobná konstrukce je třeba na GIV R32 nebo RS6. Kotouč je se středem spojen jakoby uprostřed na pevno, ale toto spojení nebrání kotouči v roztažení

Vasekkch: Třeba 130LR měla kotouč na duralovém unašeči připevněný imbusama bez pérek na pevno a funguje to... Pravda unašeč byl nařezaný aby právě kotouč mohl lehce dilatovat.
Vim jak to funguje teoreticky (stejne jako u motorek, kde s tim problem neni), ale v praxi jsem s tim nikdy nejel ... nemuze byt hlucnost problem jen nekterych vyrobcu? Pokud vim, vule je jen v axialnim smeru a mela by byt i po zahrati. Radialni vuli bych povazoval za chybu.
Možná jsem měl nějaký sráče, ale co jsem se bavil s člověkem, co hodně kšeftuje s porsche brzdama, tak mi říkal, že je tento jev celkem běžný i u značek jako porsche, apod.
ja na svem MINI mam take upgrade porsche a nemuzu si vynachvalit... brzdi jako prase!!

Vasekkch: U plovoucích kotoučů je větší hlučnost zcela normální, ale zajímá mě proč výrobci to spojení neřeší na pevno?
Teď jsem na to koukal a ona to jezdila i Áčková Felda a fungovalo to už od dob 130L/A. Jediné co mě napadá je malá hloubka dnešních "klobouků" tam by se to dělalo obtížněji...
Takhle vypadá ten Áčkovej unašeč.

A spojí se to jen imbusem a hotovo.

tuner: to cos dal na foto moc plovouci neni, to je spis lehci reseni a to zas u OEM nema moc vyznam kdyz to prinese drazsi vyrobu. ten unasec je narezenej spis aby se to nekroutilo nez pro to ze by na tom mel kotouc plavat.
u aplikaci kde na neodpruzenejch hmotach a momentu setrvacnosti rotujicich casti zalezi vic zas asi nikoho netrapi naky drnceni na dlazbe:)
assassin: plovoucí kotouč je podle tebe co? Hlavní důvod je odlehčení a zabránění kroucení.

01.12.2011, 18:03 |
assassin | Upraveno: 2011-12-01 18:11:51
ja mel vzdy za to ze plovouci kotouc ma plavat axialne.. ale je fakt ze mam zkusenosti prevazne z motorek. v tom uchyceni na fotkach to moc neplave, spis to odstrani nejaky deformace v dusledku teplotni roztaznosti.
co sem prochazel naky fotky tak sem nasel i axialne plovouci kotouce jako na moto, ale ve vetsine pripadu je to plovouci v tom radialnim smeru, tak ted nevim :)

01.12.2011, 18:05 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-12-01 18:07:52
assassin: Mnohdy s Tebou souhlasím, ale teď nemůžu. Tady u toho řešení je právě to plavání/dilatace a vlnění řešeno přes to rozfrézování duralového unašeče. Nikdo se tady nebaví o OEM konstrukci, ta vždy bude kotouč v celku, protože je to x-krát levnější řešení a funkční a dostatečné pro "masu". Bavíme se tady o lepších brzdách kde se šetří kila na klobouku a řeší se vlnění a roztažnost kotouče. A to právě ty Áčkový brzdy měli už kdysi a marně jsem pátral k čemu tam teď řeší ty plíšky apod, když to jde i takto, ale klobouk musí být takhle hlubší aby to tak fungovalo (ta pružnost/roztažnost) což je dnes vidět málo.

01.12.2011, 18:14 |
assassin | Upraveno: 2011-12-01 18:23:57
tuner: viz muj prispevek vyse..respektive editoval sem ho nez si psal.. u motorek to plave axialne, hlavne kvuli stredeni kotouce, tady zda se se resi spis ta roztaznost/deformace.
ten duralovej unasec cos daval ty vs ty v jednom smeru posuvny kameny.. jak rikas asi jde o tu sirku.. ale mozna i o unavovou pevnost...
tak jsem jeste lehce badal a neco precetl a ta montaz ale fotka toho brembo kotouce muze mit i axialni vuli-ten kamen ma drazsku sirsi nez je unasec - pouziva se to a to z podobnyho duvodu jako u moto, ale prej staci velmi maly vule v radu desetin mm takze to z fotky jaksi videt neni - to by vysvetlovalo i to perko - potlaceni chrasteni
par veci od tehle znacky a i jinych uz jsem v ruce mel :) jediny co mne ale opravdu dostalo byl 12-pistek or taroxu, hlavne velkosti a vahou, to je neuveritelny

Co jsem se kdysi docetl ja, tak jsou plovouci kotouce v kombinaci s pevnym trmenem kvuli potlaceni vibraci pri extremnim brzdeni, kdy se kotouc hodne zahriva a deformuje.
Jinak u te fotky, co jsem posilal, je videt mala vule v axialnim smeru mezi cepem a temi ocelovymi vlozkami (ze strany pruzin).
Super debata :-). Spustu věcí se dozvídám.... Díky.
lukaash: tak to sme studovali stejny materialy:) AP ma zajimave reseny ty plovouci kotouce na tech pruznejch pascich..
Barthez: povlak na těch kotoučích je zinek? Je to origo, nebo dodělávané? Ale počítám, že origo.
jj je to origo. Nechtel jsem se s tim patlat a zreznute by me srdce bolelo. Jezdim furt a v zime se ukaze jak budou drzet....
Je to nějaký spešl nástřik. Mám ty samé kotouče od začátku sezony a vypadí pořád stejně. Při té ceně si klidně koupim každou sezonu nový pokud oreznou.
jj ja to mam i na te sve druhe pixle a fakt to funguje. Jsou furt stejne, ale ten v zime nejezdi, tak doufam, ze tady vydrzeji...
jestli to nebude origo povrchová úprva co se normálně dělá i na kotouče na OII RS - Geomet D