Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Teplota motorového oleje.

 o Navštíveno 26232x o
o 28.08.2011, 16:46 | Komba
Čau,budu mít jeden rychlej dotaz.Jaká je ideální teplota motorového oleje?Asi to bude hodně záležet na specifikaci co?
Momentálně tam mam 15W40 od Shellu API SF/CF-4


o 28.08.2011, 17:47 | Nismo.Power
ideální ? :) třeba 90 nebo prostě co nejlíp chlazenej aby si udržoval mazací výkon kterej se stoupající teplotou klesá a klesá.....
samozřejmě na specifikaci nesejde ideální teplota ale čim horší specifikace tim víc ztrácí teplotou mazací schopnosti....
někde na oleje.cz najdeš i tabulku kde je psaný jakou si kterej olej dokáže udržet viskozitu při takový a takový teplotě :) když pak olej přehřeješ tak se ti začne trhat "film" kterej vytváří ve válci a dřeš "na suchánka" :)
o 28.08.2011, 20:45 | bawor
No co mám odsledovaný u sebe v autě tak mám bmw e34 M5 takže budík teploty oleje origo tak by to mělo trochu odpovídat olej castrolácká 10w60 edge sport teď přes léto taková normální sportovní jízda s tím, že to občas někde podržím v otáčkách tak se nedostanu nad 100°C což je na budíku střední hodnota. Když tomu hodně šlapu tak se dostanu na nějakých 110°C co mám informace tak ta 10w60 začíná mazat při nějakých 75°C a potom nad 125°C už nemaže.
o 28.08.2011, 23:24 | Tuner#2 | Upraveno: 2011-08-28 23:25:17
Olej na stěnách, či pístních kroužcích má rozhodně víc než 125°C a nevím o to, že by se vytrácela schopnost mazat. Při závodech se olej běžně vyženě ke 150°C ve vaně, tzn. na stěnách ještě daleko víc (200 - 250°C) a problém to není. Film se trhá hlavně u studeného oleje a olej se ohřívá podstatně déle než voda.

To je to co si řada lidí neuvědomuje a nakládá autu hned jak vyleze teplota vody což je špatně. Olej se dobře prohřeje za min. 10 - 15km v zimě i víc.

Tady něco od odborníků: [ Link ]

o 28.08.2011, 23:39 | hawai
sorry že se vetřu, ale jask přibližně by se měla zahřát motorka (cross) než za ní vezmu? většinou jí nechávám běžet tak +- 10min na volnoběh než vyjedu. stačí to?
o 29.08.2011, 00:07 | Nismo.Power
T2 : čim teplejš tim hůř maže to sou jednoduchý fakta, samozřejmě že musí bejt zahřátej na určitou teplotu aby fungoval správně .... tj někde od 80ti dál podle typu a výrobce samo..... když ho dokážeš držet pod 100 tak je to správný ale samozřejmě těch 100 je počítanejch někde ve vaněkde se míchá ten teplej z válců a studenej od chladiče, je tim pádem jasný že u chladiče může mít 90 (běžně malej okruh ve vodnim když nemá samostatnej chladič auto) a na stěně bude mít klidně těch 200 ale to jsou teploty který se týkaj tenkýho filmu a ten je vydrží velice krátkou dobu samozřejmě........ každopádně přehřátej je špatný a moc studenej což se může zpravidla stát jen při studenym motoru je taky špatně.... sice při studenym má tlak na budíku jak prase ale to neznamená že se auto může honit když už voda je ohřátá, i olej je chladivo motoru a taky musí mít tu svojí teplotu neb tlak neni všechno.....
o 29.08.2011, 00:14 | Tuner#2
Nismo: Nenapsal nic novýho a v podstatě to samé píšu i já... Já reagoval na to, že 10W60 při 125°C nemaže, což je pěkná ptákovina. Známej jezdí kitovou Feldu, má výměněík voda/olej jako nový auta + k tomu ještě chladič oleje a když je delší RZ tak jak říkám není problém, jít na 150 - 160°C s olejem a ta 60tka to ustojí... Jasně 40tka už by šla do háje.

hawai: Obecná rada asi není, taky je rozdíl zda 2T a nebo 4T a záleží na objemu a konstrukci motoru. Více menších válců se obecně ohřeje rychleji než jeden velký. Každopádně i po 10min. na volnoběh, bych ze začátku jel volněji chvilku. Olej se nejlépe zahřeje jízdou, kdy je motor v tahu.
o 29.08.2011, 07:53 | Lukaash
hawai : jsou nazory, ktere rikaji, ze ohrivani 4T by melo byt klidnou jizdou, ne volnobehem, kvuli vysoke bohatosti smesi a smyvani olejoveho filmu ze sten valcu.
U 2T motoru tenhle problem odpada :-)

PS : zahrivam jizdou :-) ...
o 29.08.2011, 08:04 | Rajdlos
Mam na dalnici bezne 120-130° a i vice, leju 5W50 Mobil 1 Rally Formulla. Jak pise T2, u zavodnich motoru jsou to naprosto bezne teploty.
o 29.08.2011, 08:49 | Kapka (M)
hele když jsem u tech oleju..doted jsem daval do RSka 1.8T CastrolSLX 5W30...potrebuju ted dolit pred cestou do chorvatska,jsem kousek nad spodni ryskou..kamos ze skodovky mi ale privezl CatrolEDGE A3 5W-40,že pry do škodovky už ten SLX přestali dodavat..WVSpecifikace na druhe straně je stejná..stane se neco když ho litr doleju do toho SLX oleje?díkes
o 29.08.2011, 09:40 | Tuner#2
Kapka: Klidně to tam zvrhni, ale proč proboha leješ do oturbeného staršího motoru 30tku?
o 29.08.2011, 10:17 | Kapka (M)
ja nevim..lejou mi to tam celou dobu co jsme to privezl před 90000km..co je spatne?
o 29.08.2011, 10:50 | Tuner#2
Kapka: Teď koukám že tam je dokonce doporučený :-O

[ Link ]

NJ asi jsou si jist, že to ten výměník voda/olej uchladí, ale stejně bych pro sichr raději volil 40tku pokud to honíš.
o 29.08.2011, 10:56 | Kapka (M)
od ted tam bude ta castrolEDGE A3 5W-40..když ten SLX přestali dodavat do Skodovky..tak ja ho už mit taky nebudu zadarmo..takže přejedu na tu 5W40 :-)
o 29.08.2011, 11:19 | Lukaash
zajimava diskuse [ Link ]
o 29.08.2011, 14:01 | TUNER
...a já se zeptam proč tam leješ "kastrol" ? )) Mě do volva taky výrobce doporučuje 5W-30...a taky leju 5W-40 a do motoru jako máš ty - teda bez označení RS))) leju 10W-50...je ale fakt že nejezdim v zimě a když jedu,tak to občas přišlápnu.;-)
o 29.08.2011, 15:51 | Dragster
Já tam taky leju 5W-30 Shell AV-L, je ta hodnota doporučena tak to tam je a ohřeju to na zatím max. 109st
o 29.08.2011, 17:43 | Komba
Jéjda to jsou vyčrpávající odpovědi,já vám za ně děkuji a ještě se dotázam zda se dá někde najít kompletní servisní intervaly pro výměnu olejů všech značek vozů.;)
o 29.08.2011, 19:13 | Rajdlos
Castrol Edge je snad nejhorsi olej, co lze koupit.
o 29.08.2011, 21:19 | Nora
Rajdlos: moje řeč, castrol nebrat, cokoli u mě jezdí, tak jedině na Mobil1
o 30.08.2011, 08:47 | Kapka (M)
ja to zase az tak hluboce nesleduju..ale co je spatneho na Castrolu? Ja mel tak nejak presvedcení že castrol patří k těm lepším olejum..
o 30.08.2011, 11:20 | Zdeny60
Kapka:

víš, ono konkretně potřeba diskuzi o olejích brát trochu s rezervou. A v diskuzi, kde začlou pláact že 5x-40 je polosyntetika a pod, je třeba tutuo diskuzi rychle opustit:-)

Castrol 5w-30 leju do svých aut už asi tak 15 let pod různými názvy, jak je výrobce mění. V posledních 2 letech i do Subaru - a diskuze o olejích pro Subaru má dnes asi 260 stránek :-)

Ono, je to hlavně o mozku v hlavě: když si někdo koupí rodiiný vůz Octavi 1,6MPI, kde je z výroby předepsán 5w-30 a začne s tímto vozem jezdit okruhy na 110% výkonu, tak je to špatně. Když tento stejný motoro budeš namáhat "běžným-pro tento vůz obvyklým" způsobem, tedy jezdit s mozkem v hlavě dle něakých obecných zásad a měnit olej dle předpisu výrobce (10-15tkm), tak tento olej Catsroj v tomto motoru bude na tomto autě tím nejmenším problémem.

Jasné je, že kdo má motor vylágorvaný a najeto půl mega kilometrů, je pro něj "záchranou" 10w-60, protože díky vyšší viskozitě (ne hustotě, prosím!!!) dokáže "poněkud eliminovat mechanické vůle (vačky a pod.) - ovbšem optimální mazací schopnost nastoupí při vyšší teplotě, než u 5w30 - takže je dokonce možné, že ten, kdo by rád motoru "ulehčil a naleje tam 10w60 a jezdí cukačky a v zimě, motoru spíše škodí, v porovnání s 5w30.

Zase ale, ten kdo jezdí pilu v M3 a podobných, tak tam je 10w60 té nejvyšší kvality na místě. Já jsem přesbědčen a má (i jiných) zkušenost mi říká, že pro "normální ne-turbo motory je castrol 5w30 naprosoto dostačujícím mazivem motoru. Oleje je alchimie, ale ještě více jde o obchodní triky. (A uplacené testy a recenze).

Minerální a semisynthetické oleje --- LOL! Nejlepší je papenský ropný:-)
o 30.08.2011, 13:36 | Kapka (M)
ok..a co teda do motoru 1.8Turbo,se kterym obcas jezdim pilu..ale jezdim s nim taky na pohodu..provoz cely rok..ale pokažde necham poradne motor ohrat a potom vychladit nez tomu nekde naložím..ma najeto 190000km..ale je v dobrem stavu..pravidelne menim olej a vse se ma k tomu..rocni najezd okolo 15000km
o 30.08.2011, 13:44 | TUNER
Mobil 1 5W-50 ;-)
o 30.08.2011, 16:11 | -Hans-
Zdeny60:
5w40 existuje i jako polosyntetika (např. u Valvoline).
Stejně tak 10w40 může být plná syntetika (Repsol).
o 30.08.2011, 16:16 | Tuner#2 | Upraveno: 2011-08-30 16:19:32
-Hans-: Řekl bych, že právě na to Zdeny narážel, leč stále potkávám automechaniky a ty radí lejte tam polosyntetiku 10W40 apod. Pak jen čumí, že 10W50 co jezdím já je plná syntetika, ale do doby než to vidí na pixle se hádají...

Jinak jako TUNER, ale i s tou 5W40 nic nezkazíš. Rozhodně lepší jak 30tka když to honíš. Co se týče značky, tak on ten Castrol zas tak úplně špatnej není. Jsou jak horší oleje, tak jsou i lepší, stačí si projít technické listy (dají se obvykle stáhnout z netu) a porovnat. Já jezdím třeba Q8 což jsou špičkové oleje za dobré peníze.
o 30.08.2011, 16:39 | -Hans-
Tuner#2: No to si nejsem tak jistý, jak to myslel:))

Každopádně jak píšeš. Technický list, tam je vše.

Kdyby byli lidé ve výměnách a případných dolitích oleje tak důslední, jako jsou kvalitní dnešní "známé" oleje, to by byla paráda :))))

Dnes přišel člověk, že dolejval do "auta" (Ford nějakej), kde byla náplň 5w30 FE - fordovskej olej, teď se podrž; minerálem 15w40 Felicia od Mogulu!!! Prej ten jeho na pumpě neměli, tak tam dal ten, co měl v garáži :D
Pak si takový auto někdo slavnostně koupí v bazaru...
o 30.08.2011, 21:52 | Zdeny60 | Upraveno: 2011-08-30 21:53:45
Myslel to tak, jak to napsal. jak začne mechanik "filozofovat o tom, co je syntetika, tak už to mi předem říká že o olejích ví kulový. Samosebou, že všechny oleje mají ropný tedy přírodní základ (nikod snad nevěří, že má v motoru řepkový nebo snad pupalkový -mimo plochodrážníků - olej:-))) apouze aditiva mohou být syntetického původu, ovšem opět vyrobená z ropné báze:-) a nebo přímo jen upravený podíl určité frakce.

Jinak olej je z velký části o humbuku (jako u Becherovky či fernetů) a v důsledku jde jen o prodeje.

Je to jako s CDčky - pane - tohle je nahraný celý digitálně:-))))) Já tedy pardon CD nahraný analogově ještě ve svým věku fakticky neviděl. to smý je to s oleji.

V případě "pána", co popisuje Hans, tam není co komentovat. Jistě větší problém je změna viskozi´tní klasifikace, než kompozice oleje.
o 31.08.2011, 05:47 | Honza2.016v
hele myslím že ten člověk co píše poměrně zasvědceně na odkazu z BMW klubu je ten samej jako na AR... a ten ví!

já osobně leju do všeho 5W50 od mobilu a od tý doby nemám problém a motory jsou zevnitř jak nový - žádný napečeniny, rachtající hydra po určitejch km jako na jiný značky apod... leju to dokonce i do "letitýho" TAZe s objemem skoro 2l ve stříkačce... každej schopnej motorář potvrdí že nic lepšího v našich podmínkách pro motor udělat nemůžeš, než tam nelajt ten mobil - já tomu věřím mam s nim 10 let zkušeností a vím jak ty motory při repasy vypadaj

základ je taky držet teplotu pod 100°C ať se děje co se děje... 110°C max krátkodobě... (ideální měřící bod buď vana, nebo výtlak z čerpadla)
o 02.09.2011, 16:01 | erix7 (K)
ja uz nekolik let mineral 20W-50 :)
o 02.09.2011, 22:45 | jasisoft
valvoline 10w60 uz niekolko rokov a pohoda....
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3444 sekund.