
Navštíveno 8459x

asi se už několikrát řešilo, ale musí to být už dlouho protože jsem nic nenašel :o)
auto má v TP psaný 185/60 R14 - jezdím na 195/50 R15 kde téměř žádnou změnu necítím (spíš to líp sedí), teď jsem pořídil druhý auto který má v TP taky 185/60 R14 s kolama 215/40 R16 ...
vypadá to celkem hezky, ale šíleně to tahá za volant, auto "přešlapuje" a vůbec s tím nejede (jede ale trvá než se rozjede + hučák od gum :o) )
velikost 16" bych chtěl zachovat, ale zajímá mě jestli si pomůžu užšíma gumama např. 195/45 R16 ?
ohledne tahani zalezi taky na ET, ale nejakou zmenu k lepsimu urcite poznas.
jak je široký ten 16" disk? Pokud ta 195ka nebude nějak moc natažená tak si pomůžeš. Ale stejně záleží na výrobci gumy.

23.08.2011, 08:18 |
Skury Jenže ono to taky ale není jenom o gumách, ale většinou o discích... Obzvlášť úzký 14" vs. široký 16"...
disky jsem ještě nesundaval, takže přesnou šířku nevím, ale odhadem bych řekl, že to bude 7,25 - 7,5" ta 215 na tom sedí hezky rovně, žádný A

23.08.2011, 09:06 |
Augi | Upraveno: 2011-08-23 09:07:02
Tak od oka je to těžký říct, já měl 205 na 7.5" a bylo to taky rovný, žádný A, ale každá guma je jiná. Jo a měl jsem to taky na japoncovi a taky to pěkně tahalo za volant, což přisuzuju relativně těžkýmu disku.
Tohle se souhrná veličina a velkou roli hraje větší šířka disku/pneu + třeba menší ET a rázem máš změněné rejdové poměry a bude to dělat problém v řízení jak píšeš. Větší hmotnost kola jako celku se pak ještě podepíše na jízdních vlastnostech jako zrychlení, brzdy, ale opět i zatáčení a odpružení.
nejvic bude zalezet na ET... kam ti vyjde rejdova osa... viz obrazek...


23.08.2011, 21:36 |
Petura | Upraveno: 2011-08-23 21:37:11
tak jsem odpoledne zkusil nasadit 15" 6,5J s et45, guma 195/50 R15 a auto bylo daleko svižnější a stabilnější ...
ty 16" jsou 7,5J ET33 nebo 35 už jsem zapomněl :o) guma 215/40 ZR16
i když to není hned na první pohled vidět, tak ty 16" vypadají líp :o/

24.08.2011, 00:38 |
Kesam 165 na 50 na 7 palci paráda lepší jak 195 :D