
Navštíveno 10949x

Zjišťuji pro někoho, má to smysl, nebo to je kravina? Já o tom vím kulový, ale přikláním se k a) :D
[ Link ] Patří to na atmosféru 4.0 VVT-i od Toyoty
Moc díky za názory ;)
Mno myslim, ze sis odpovedel sam.
ciste teoreticky to fungovat muze, akorat proudeni vzduchu je tak slozita vec ze takhle od oka ti nikdo nerekne jakej efekt to bude mit... tzn muzes tomu verit a vyzkouset, nejlepsi by samo bylo zmereni na brzde pred/po... prakticke zkusenosti s 4,0vvti + s upravama sani tu asi moc lidi mit nebude...

06.06.2011, 12:24 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-06-06 12:25:36
Kravina to není, délkou sání skutečně ovlivňuješ výkon a točivý moment motoru.
U Škoda motorů se jezdí přímé rovné krátké sání na okruhy, zvyšuje to výkon. Naopak dlouhé sání přes hlavu obecně zvyšuje točivý moment na úkor výkonu ve špičce. Bavíme se taky o pár jednotkách rozhodně nic drastického, ale měnit se to mění a mezi webr a sání se vkládají různě dlouhé nástavce tzn. něco jako tohle pod klapku...
takze ti stejnou sluzbu udela adapter z pertinaxu za par korun...
no jenže to platí u motoru se 4 klapkou, nebo 4mi karburátory..
předpokládám, že tenhle motor 4 klapku (nebo podobný zařízení) nemá a má jednotlivý větve do společný komory na který je teprv klapky...u systémů s komorou a 1 klapkou se pak počítá vzdálenost od ventilu po komoru...
ale např. na škoda motorech s 1 karbcem se dává až 4cm podložka z pertinaxu, kvůli odizolování tepla od výfuku/motoru, tím se eliminuje odpařování paliva z plovákovky... o vlivu na výkon je zbytečný přemejšlet, možná ty 4cm posunou průběh Mk trochu níž, protže to je opravdu kraťoučký sání... aby se dalo bavit o nějakým uplatnění pulzního přeplnění v nějakejch použitelnejch otáčkách (4-4,5tis), navíc na frekvenci alespoň 2 řádu, muselo by to sání mít, např. u TAZ 1500 kolem 45cm od ventilu po klapku
Teď koukám, že jsem to napsal obráceně, myslel jsem za sebe b) :)
Assasin a Tuner, díky za reakci ;)
Takze hodne zjednodusene reseno, by to teoreticky mohlo ziskat trochu vic sily v nizsich otackach na ukor sily ve vyssich?
A vas nazor na to? Muze to pomoci, aby to bylo znatelne?
Honza: diky za rozsahlou reakci ;o)
Tapp: Taky si myslim, kor kdyz jsou na aute vetsi hruby gumy, safari snorkel, atd :D
Honza2,016v: Platí to i u motorů s jedním karbcem, např. když dáš převařen sání z MPI tak se taky posune a zvedne krouťák. Samo podložka pár mm toho moc neovlivní...
tak např. Honda Civic (96-00) s motorem 1,4i 55kw se výměnou tohodle "čuringlu" stává 1,4iS 66kW, sám jsem to měl na svým prvním civicu a fakt to fungovalo
no to tam ale musela bejt restrikce jak prase ne?
tak evidetne tam maj nafrezovany i naky drazky kvuli vireni smesi.. ale jak hodne ucinny to je takhle od pohledu nerekne nikdo, navic u toho origo potrubi muze byt nakej problem, nakej "uplav" za prekazkou, velka mezni vrstva z nejakeho duvodu atd a ta turbulence na tomhle dilu muze to proudeni zlepsit. tohle je ale alchymie jako kdyz se delaj kanaly v hlave.. proste bez mereni neco nejak brousit a lestit muze taky dopadnout hur nez original.. jestli tohle vzniklo pri nakem "sofistikovanejsim" vyvoji, tzn ze je to zkousene na nakem flowbenchi, nasledne na brzde tak proc ne.. vzhledem k tomu ze to frezovani tech nerovnosti da dost prace proti kusu roury udelane na soustruhu tak bych tipoval ze ten co to delal vi co dela... ale to ze je to marketingovej prvek co jen ma oduvosnit vyssi cenu proti kusu pertinaxu tu asi nikdo taky nevylouci...
podobny mezikus sani jsem dovezl kamosovi na 350Z, po namontovani ocekaval nejakou zmenu, ale zadna neprisla :O)
jak píše petura tak třeba u hondy je tohle klasická změna výkonostní verze, má jiný tělo sání nebo tenhle mezikus a jiný svíčky z origa a je "i" "iS" :)
H-Honza: tak ona vetsina takovejhle uprav kdyz uz teda funguji tak to prida 5-10koni u 300PS auta a nikdo to nema pocitove na silnici sanci poznat....
20-30ps uz se pozna, ale to se asi takovymhle mezikusem nepodari:)
Pochopil bych restrikci, jako mely prave Hondy v sani, jinej prumer, proste se to vykuchalo a jelo to.
Proste tohle na me pusobi jako vrtulka pod klapkou, jakoze virici smes a prinasejici xx% usporu s navysenim vykonu... Horst Fuchs by mel radost :o))
taky bych to videl na placebo... teoreticky zaklad tam je, pekny fotky a povidani taky, kupec prijde sam :-)
vetsi efekt by prinesly izolacni podlozky pod cele sani (mezi hlavu-kanaly sani), pokud je hlinikove (jakoze se dnes uz dela v 90% kompozitové, kde to nema smysl resit)
hlavně efekt má vyřazení předehřevu klapky/ sání....
pamatuju když jsem vytvořil přívod studenýho vzduchu z nárazníku do airboxu (původní vedení bylo tradičně nad chladičem..)
s předehřevem klasika- na sání nešla udržet ruka (proč asi:))
bez předehřevu se teplota radikálně snížila a člověk se po sání moh válet bez rizika popálenin... hlavně potom motor snes větší předstih - řádově kolem 5° v celým pásmu..což se pozizivně promítlo i na výkonu..