Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Rada brzdy Toyota Rav4

 o Navštíveno 13734x o
o 29.05.2011, 21:59 | shaft.cz
Chlapi, mrkněte na foto, jedná se o přední kotouče na Toyota Rav4 2,2 nafta, r.v. 12/2006...dnes jsem měnil kola a přijde mi dost divné že kotouče nejsou nijak pevně fixované k "náboji" ale pouze vložené mezi brzdové desky a pak nasazené na závitové čepy s vůlí 3mm, lítá to tam jak cyp :D samo beru že po utáhnutí kol je to zpevněné, ale tohle jsem ještě u žádnáho auta neviděl...

foto k příspěvku  od shaft.cz



o 29.05.2011, 21:59 | Lukasino
To je normalni ;)
o 29.05.2011, 22:00 | shaft.cz

foto k příspěvku  od shaft.cz

o 29.05.2011, 22:02 | shaft.cz

foto k příspěvku  od shaft.cz

o 29.05.2011, 22:02 | tappaja
Mno mel by tam bejt nakej malej sroubek, kterej to drzi...
o 29.05.2011, 22:02 | shaft.cz
Lukasino: opravdu jo?
o 29.05.2011, 22:03 | Kesam
Tohle mi přijde taky normální na fiestě je jenom nějaká sponka a na fáčku nějaká 6ka šroubek :-)
o 29.05.2011, 22:05 | P.E.T.R | Upraveno: 2011-05-29 22:06:45
Většinou tam bejvá šroubek se zápustnou hlavou, ale tady neni žádný vybrání, takže by hlava "čuměla" a vadila by na nasazení kola. Takže já myslim, že tam nic bejt nemá, ale jenom tipuju dle fotek. Jedině, že by tam byl nějakej šteft.
o 29.05.2011, 22:09 | shaft.cz
za tim otvorem se zavitem neni zadna dira ani steft nic , leda ze by byl kotouc otocenej a mozna nekde dal neco je a zezadu se tam treba steft sroubuje...
o 29.05.2011, 22:10 | cupra.165
Japonci tam sroubek moc nedavaji.Ja mam to same u imprezy 2004..bez sroubku..zavit muze slouzit i jako pomoc pokud by kotouc prirezl. U seatu sem sroubek mel,u subaru je nedavaji
o 29.05.2011, 22:11 | shaft.cz
P.E.T.R.K: jj tak jak pises, tak je to u koncernu...
o 29.05.2011, 22:12 | Komba
Opravdu není na každým autě šroubek na fixaci kotouče a je to pak jen stažený kolem.
o 29.05.2011, 22:14 | Lukasino
Na toyote to taky nemam zafixovany jinak nez upevnenim samotneho kola ;)
o 29.05.2011, 22:15 | shaft.cz
ok panove, tak diky za vyjasneni ja uz jsem si myslel ze pri vymene kotoucu v servise neco opomenuli, mel jsem z toho docela sok jak jsem si tam hejbal celym kotoucem :)))
o 29.05.2011, 22:22 | Tuner#2
Ten fixační šroubek je tam stejně jen když sundáš kolo. Kdyby sám držel kotouč, tak se střihne při prvním brždění, kotouč drží třecí síla při utažení kola.

Je to OK.
o 29.05.2011, 22:56 | Stanli RS
jak píšou kluci...já to tak mam na Passatu taky, takže pohoda ;)
o 30.05.2011, 13:14 | Ravo
stejně mi těch 3mm připadne dost.
Navíc na svým koncernu mám šrouby na uchycení kola a ty díry jsou daleko přesnější, takže kolo prošroubuju durch přes kotouč až do náboje jen s velkou přesností sesazení.
Zajímalo by mě jeslti by se tyhle štefty u té toyoty ustřihly, kdyby kolo nebylo pořádně utažený a pak se to při pořádné rychlosti zašláplo...
o 30.05.2011, 13:19 | Nismo.Power
jéééžiš zcela normální tohle, kotouč se centruje pomocí středový díry náboje a u některejch aut i obvodu náboje do vnitřku kotouče....

že tam neni nějekej šroubek je uplně putna, to sou jen kurvítka který:
-na koncernech často nejdou povolit a musej se odvrtat
-na francouzích se strhnou když se na ně člověk křivě podívá
-apod.....

když tam neni tak tim líp
ty 6ky díry sou jen a případný odtrhnutí kotouče od náboje....

Ravo : moc koukáš na americký filmy :D
o 30.05.2011, 22:28 | Lukasino
ad stefty, kolega na patrolu pouziva jen 5 ze 6ti (netusim proc :o))), auto dostava poradnou cocku a zadny problem ;) Kdyz rupne jeden, tak bych se toho nebal, tri uz budou asi pruser :D
o 31.05.2011, 07:11 | Komba
Prostě vakl 3mm není žádný scifi.Kdo použije utahovací moment danný výrobcem,tak se nemusí ničeho bát...ten závit bude asi na odrážení kotouče,jako to má třeba stará dodávka mercedes na bubnech,kde jsem to velice ocenil a mohlo by se to rozšírit i na novější auta....
o 31.05.2011, 09:09 | Ravo
O tom že kotouč drží přitažením kola k náboji se nebudem hádat, to je jasný.

Nicméně se asi nebudeme hádat o tom, že existuje obrovský množství "jarynů" co si mění doma kola v garáži a kola pořádně neutáhnou (a nekontrolují utažení).
Pak by mě zajímalo co to bude dělat, když se to opravdu pořádně zašlápne nejlépe když je pořádně naloženo ;-)

To Nismo: Americký filmy (stejně tak jako auta, vlaky, lodě, zápalky, brouci..) jsou přece nejlepší ne? :-D
o 31.05.2011, 10:22 | .mycTD
a opravdu si myslis, ze kdyz jaryn nedotahne kolo, tak to ten zapustenej sroubecek vyresi?
o 31.05.2011, 11:58 | Ravo
o šroubečku tady nepadlo ani slovo z mojí strany (je mi jasný, že je tam jen aby přidržel kotouč pro lepší montáž kola atd.)
Spíš by mě zajímalo, jakou pevnost na střih musí mít štefty (u mě šrouby), aby eliminovaly lidskou blbost s malým utažením kola

Sám jsem kotouče měnil a taky jsem tu zrezivělou potvoru musel odvrtat a vzhledem k tomu že to šlo jako do másla tak nemám iluze o tom že by to udrželo něco víc než vlastní váhu kotouče, když se sunda kolo :)
o 31.05.2011, 12:06 | Tuner#2
Ravo: Ale kolový šroub právě na střih namáhaný být vůbec nesmí. Jsou použity šrouby pevnosti 10,9 obvykle a takový šroub na sřih vůbec není vhodný. Kolo a kotouč drží právě tím obrovským třecím momentem který vznikne po utažení kola a šroub kola je tím páden namáhaný čistě jen na tah kde má naopak větší pevnost něž obyč šroub menší pevnostní třídy... Tzn. i Kdyby byla na kotouči kružnice pro štefty, tak by se kotouč nikdy neprotočil. A pokud někdo utáhne málo kolo, tak otázka co je málo? Pokud bude mít fakt vakl, tak se štefty/šrouby ustřihnou jednoznačně.
o 31.05.2011, 12:57 | CervinVega
nikdy jsem nevidel ustrihnutej kolovej sroub nebo steft, vzdy jen upadne kolo .-)
o 31.05.2011, 13:47 | Tuner#2 | Upraveno: 2011-05-31 13:48:25
CervinVega: Zrovna teď v Běšinách se to jednomu na RZ povedlo. Taky jsem viděl ustřižený náboj na kitové Feldě, ale ta to vzala zadkem ve smyku kolmo na obrubník.

Navíc jak píšu, správě ten šroub na střih není vůbec nemáhán, proto se logicky z 99% případů neustřihne...
o 31.05.2011, 14:24 | Ravo
no tak pánbůh musí mít pekelně dlouhou a nepřetržitou šichtu, když stojí u všech, co mají málo utažený kola.

Správně tady bylo řečeno "co je to málo", nicméně jsem už sám osobně dotahoval pár kol, když si majitel(ka) stěžoval že mu to něják "pajdá". Šrouby šly povolit jen tak prstama bez nástrojů. Tak pak nevím jeslti měli štěstí, nebo je to o něčem jiném.

Asi zavolám do "Bořičů mýtů" ať to prubnou :)
o 31.05.2011, 20:35 | CervinVega
neni treba nikam volat, staci vzit tabulky, najit si mezni hodnoty pro konkretni srouby a spocitat silu pri max brzdeni... na 100% nebude vetsi nez potrebna pro strih... nikdo nenavrhuje uzivatelsky povolitelnou konstrukci/zarizeni tak, aby selhalo pri beznem provozu...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.328 sekund.