
Navštíveno 10318x

budu se hrabat v motoru ze seaty ibizy je to 2,0 16V 110KW, co by jste kdo a jak upravoval? v planu je lehci setrvak, liznout hlavu, slicovat sani, vylestit kanaly, vyfu je od supersprintu, otevrene sani taky je, tak co dal??

01.05.2011, 20:18 |
Pajk NIC! Leda nějaká komprese.
Ještě jiné vačky a větší vstřiky.
neupravoval bych asi nic a rovnou bych sehnal jinej motor :D ... lehčí setrvák, hmm... pokud ho budeš mít levně tak proč ne....
liznout hlavu ? a budeš taky dávat tlustčí těsnění nebo budeš bůh a KP necháš tak jak dopadne po zákroku ?
slicovat sani ? wtf ?
vylestit kanaly.... hmm, dobrej 1hp navrch....
vyfuk, dobrej základ...jediná rozumná položka
otevreny sani ? jako "los filtros" kterej dělá větší hluk ale NA motor jede pořád stejně či hůř když nevyřešíš odstínění tepla ? :)
co dal ? no sehnat ten jinej motor....
pokud v tom chceš hledat nějaký koně tak jasný, dej mu pořádnou vačku,hejbni s KP , všechno vylešti a odlehči, udělej svody a skoro pruchozi vejfuk, místo sání hod klapky z motorky a to všechno řid uplně jinou ecu a bezproblému se dostaneš za 200hp...
nismo: slicovat sani bych videl jakoze srovna prechod saci kanal v hlave vs odlitek sani.. bejva to jak to vypadne z formy, ruzny zuby apod...
pyroman: lesteni bych asi nedelal, je to celkem veda da se tim vic pokazit nez zlepsit, spis je lepsi udelat hrubej"piskovanej" povrch... kazdopadne tyhle pokusy s proudenim pokud nemas na cem to merit jsou dost hazard.
assassin : jo tohle ;-))
tim vyleštěnim nic nezkazí, taková alchynie to zase neni dokud tim nezvětšíš někde průmer :) pískování je lehčí a bezpečnější varianta každopádně...
proudeni je svine nevyzpytatelna a tech aspektu je tam hafo. taky se ti muze stat, ze ti na vylestenem povrchu bude uz rozprasena smes zase kondenzovat.
v kazdem pripade ma neco takoveho smysl mozna tak pro honeni vterin na okruhu, v beznem provozu nemas sanci poznat nejake zasadni zlepseni.
jo jinej motor sem majiteli navrhl hned nakou 1,8T. .:) k tem kanalum a lesteni tak vim ze lesteni je jen fraze jak tomu kazdej rika ale je lepsi kdyz je to trosku hrube ne jak zrcadlo... vacky by byly super ale chtej ze ne nesmysl... zadnejch 200Hp necekame jen aby se autu chtelo vic a rychleji za plynem.. filtr se samozrejme odstini
Tady tenhle pán je "pan Vačka"
[ Link ] A za krásný peníz.
Jen nevím, kdo k tomu doladí ECU a zbytek.
Dělat tenhle motor je nesmysl. Zlatě 1,8T.
1) leštit kanály - ano, ale přitom zachovávat seriovej rozměr/tvar je nesmysl.. musíš optimalizovat tvar, případně dle nároků zvětšit... navíc se "leští" 120tkou smirkem ve vrtačce...
2) tvary na ventilech - zapomeň na klasickej úhel 45° .. minimum je min 3 stupňový sedlo, v ideálním případě kulatý a to samý na ventilu, kterej je taky podbroušenej.. jednu ABF hlavu si nechal kámoš dělat (vč. celýho motoru) a jen práce na hlavě a sacím potrubí vyšla na cca 30
3) ABF samo o sobě má poměrně hodně dobrý vačky - ukaž mi seriovej motor co má vačku 258° a 10.8mm zdvihem...
4) dovaž spodek do nějaký rozumný tolerance... když jsem měl ABFo rozhozený, tak asi ing. od VW něco popíjely.. na ojnicích rozdíl 20g, na pístech 10g... což ani v itálii nebo ve francii nedokážou:)
z ABFa jdou dostat poměrně dobrý koně - koukni na Dolpha dříve s GIII, nyní s GI ... pokud je jeho tvrzení pravdivé, tak má jen lepší spodek, udělanou hlavu a vejfuk (50mm) vč. svodů+ nějakej lepší software a je na necelejch 200 koních na seriovejch vačkách...
Až vyjede kámoš s jeho 1.8 ( hodně upravená hlava vč. vaček z ABF, weber 48, svod 4-1, seriovej, ale vyváženej spodek, lehčí setrvák, programovatelný zapalko ) tak jsem zvědav na výkonový parametry.. střízlivej odhad je kolem 170PS...