
Navštíveno 9987x


10.04.2011, 16:18 |
cila Vymenil som teda podvozok u Cupry R za KW Variante 2 Inox. Auto sedi ako pribyte, predok sa nastavuje jedna radost len problem je so zadkom. Hladam optymalne znizenie zda sa ze to pomaly na predku uz ide ale ako som spominal so zadkom mam problemy. Mam najazdene 50 km a uz neviem pohnut so zadkom aby som ho dal este dole bez toho ze by sa neotacali obe nadstavce ako cierny ktory ma zavity tak fialovy ktory ked klucom otacam tak sa otaca aj cierny. Tym padom to tocim dookola a ucinok ziaden. Mal som uz aj koleso dole teda auto bolo na zdvihaku ako som aj skusal pri kolese hore teda z jamy som otacal fialovym nadstavcom. V oboch pripadoch nic. Obe nadstavce sa tocili rovnakym smerom otacanai. Dole na ramene je guma tak ako to bolo v originale hore ide cierny nadstavec priamo na karoseriu. V navode bola poznamka bez hornej gumy ... Ako to riesite s nastavenim ked mate osobitne tlmic a pruzinu ? Len mi nepovedzte ze musis uvolnit rameno aj tlmic. To nech sa potom pani Nemci nehnevaju. Verim, ze v tom je len nejaky maly hacik :-) a ten mi teraz niekto prezradi.
Diky ...


10.04.2011, 16:19 |
cila podla navodu som tam original gumene podlozky hore nedaval ...

ti v tom péru chybí tlumič :o))))
nemám KW ale AP, a výšku jsem nastavoval když bylo auto na zvedáku, ale je fakt, že na obou nápravách mám misky a tlumič s pérem dohromady a nic se mi neprotáčí ...
asi ti nezbyde nic jiného než stáhnout pružinu nebo povolit rameno (co bude jednodušší?)
Stáhnout stahovákem pružinu a musí to jít a nebo povolit nápravu. Nevinil bych z toho rozhodně KW, holt je to daň za konstrukci nápravy na daném autě.

11.04.2011, 12:12 |
Alííí Peru se s tím podobně jako ty u podvozku H&R každý jaro/podzim.
Zabrzdím auto, pružinu stáhnu silným stahovákem z odtahovky, a až pak teprve auto odlehčím (heverem). Pružina mi vyjede z tý šroubovací podložky se závitem (u tebe fialová), a rukou nastavím co potřebuju. Pak auto dám dolu z heveru, a pak až teprve povoluju stahovák.
a jak chytáte výšku? jen měřením (šuplérou)? na HC mi někdo psal, že měřením to je o ničem, že se to nastavuje na váhách, ale už neřekl jak ...
Petura: Šuplerovou všechny na stejnou a pak doladit opravdu na vahách tak, aby každé kolo bylo stejně zatížené. Může se totiž stát, že skelet, domky uložení nejsou přesně a čím tvrdší a nižší podvozek je, tím více se to negativně projeví. Pak je ještě ideální udělat geometrii s posádkou. Např. kopcová auta se tak nastavujou - buď tam sedí člověk a nebo zatíží sedačku hmotností jezdce a až teprve pak se dělá geometrie...
Vim ze je to OT ale schanim jednu nebo dve tyhle stelovaci podlozky pod zadni pruziny na stejny KW ale na Fabii.. jedna mi zatuhla a proste s ni ne a ne otocit mam ji upnutou ve sveraku a tlucu na to jak blazen a proste se ne a ne otocit.. Kdyby je nekdo mel doma nebo vedel kde se daji koupit na netu nebo tak a nebo by mel nejakou radu jak na to, byl bych moc vdecnej > mail :)
Tuner: prosím o vysvětlení (postup) štelování podvozku na váhách...

12.04.2011, 09:12 |
Alííí Já nešteluju, jezdím furt na dorazech. :-) V létě dole, v zimě nahoře.

12.04.2011, 12:17 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-04-12 12:23:09
dj.DEKL: To je jednoduchý, byť jsem to viděl jen na fotkách, ale já bych to teda udělal takto:
1. Nastavit podle šuplery misky vždy na nápravě na stejno tak, abych měl auto ve výšce, kterou chci
2. Na pološině, nebo rovině poměři výšku lemů, zda není auto nakloněno na nějakou stranu a to případně srovnal. Tady už vyvstává i to, zda budou v autě jezdit dva a nebo jen jeden člověk jako třeba na kopce. Pokud jen jeden, tak se právě kompenzuje to naklonění auta, když tam sedne jeden člověk
3. S takto nastaveným autem zaject a váhy a podle hodnot na jednotlivých kolech to doladit tak, aby síla působící na jednotlivá kola by vždy na nápravě stejná. Pokud jsi někdy stavěl hifi bednu na 4 hroty, tak víš jak těžké je to vychytat aby se nekývala a váha byla na všech čtyřech. U auta díky pružinám to není tak jako s hrotama, ale snad pro příklad co to může udělat je to dobrý příklad.

12.04.2011, 13:02 |
Alííí Tuner#2: A myslíš, že s originál podvozkem je "prázdné" auto takhle vyvážené? I po 10-ti letech provozu? :-)
Alííí: Není, dost aut je nahnuté ke straně, na druhou stranu na tom měkkém sériovém podvozku se ty síly na jednotlivá kola celkem dobře rozloží a není to problém, ale čím tvrdší podvozek, tím je tohle vyvážení důležitější ;-)