
Navštíveno 12022x


09.01.2010, 14:56 |
Pajk Motor má standartně 110kW a jelikož jsem zvyklej na 1,8turbo, je to pro mě řekl bych nedostačující. Chtěl bych z toho dostat nějakých 200koní bez použití turba, takže sem nepiště, ať si ho koupím nebo vyměním motor či prodám auto! A nejsem moc zvědavej na nějakej tuzing. Uvítám renomované úpravce a firmy.
Pro začátek jsem přemýšlel nad tímto výfukem. Je určen na 2TFSI, ale na 2FSI pasuje taky:
[ Link ] Každopádně šup sem s dalšíma odkazama atd!!!
to jsem zvedavej jak na atmosfere nazenes 1/4 vykonu navic, tedy 50koni bez toho abys vymnenil pul vnitrku motoru :-)
muzes zacit - sani, vacka, svody, vyfuk, mapa a stejne to 50koni neda
no jeste bys mohl napsat kolik na to mas pripraveno penez
jde to...
známej z MB má tento motor upraven od p. Michla na autokros... je pouze udělaná hlava, sací potrubí z TFSI, laděnej svod+zbytek potrubí a 1 absorbční tlumič
žádný vačky, střeva (seriové pouze vyváženy)..prostě nic (pokud nekecá..ale chod toho motoru na volnoběh jak obyč auto..)... ten motor je vyšponovanej pomocí elektroniky na hranici 200PS..tu samozřejmě též dodal p. Michl..
cenově nevím jak to vyšlo.. ale kdyby dal dalších 50000,- byl by na hranici kolem 220PS jako Cupové octavie

09.01.2010, 15:11 |
Pajk Přesně tak, kámoš má astru gsi 16V a má tam 210 koní. Dělal na tom hlavu a cosi se tam poleštilo atd. Jinak na tom nemá žádný pořádný výfuk ani čip a ten výkon tam je. Já jako tak nějak vím, co chci, ale chci více zkušeností a rad pokud možno.
Pajk:
no bez elektroniky ten Opel výkon mít nebude. Vsadím boty, že ten kámoš má stěží 170PS... na 210 koní se seriovou elektronikou (nebo s uni chipem) se málokterej 2l NA motor dostane (nepočítám některý H) i když má třeba mnoho úprav..Vím to jeden takovej motor vlastním, ale z jara montuji plněprogramovatelnou ecu z toho důvodu, že s mým setupem je zabejvat se seriovou ecu ztráta času...
Po ČR jezdí hodně C20XE motorů s mnoha úpravami (vačky, chip, sání a svody lexmaul+ výfuk) a mají sotva 180-190Ps, přičemž jejich majitelé při rozhovorech na srazu udávali velmi optimistická čísla 200+PS..
kámoš z polska poměrně dost udělal hlavu na opeláckej motor...
C20XE v naprosto seriovém stavu:
[ Link ] C20XE po úpravě:
[ Link ] žádná jiná úprava na motoru ani elektronice nebyla..

09.01.2010, 15:55 |
Pajk No mu to říkal ten úpravce. Snížila se hlava, spousta materiálu se prý vybrousila a pak poleštila.

09.01.2010, 16:03 |
gizmi :D a pak se koupil filtr z aukra (20PS nahoru), vyfuk (20PS nahoru) a turbonator do sani (20PS nahoru) ... :D Zajimave je, ze lide co do motoru delaji reknou po silene praci trebas 180PS a pak pribehne nekdo s tim ze koupil ladak, konus a hlavne teda CHIP a maji 220PS :D Mam pocit ze 90% aut v CR uz maji CHIP :D Kdo nema CHIP jako by nebyl.. :D

09.01.2010, 16:55 |
Pajk hold je to in :D
rozhodně vyměnit auto než se snažit dolovat odněkud kde to neni ani trochu perspektivní..... ani TFSI skoro nejede dle mě proti starejm 1,8t
Upravovat HC motor bez preplnovani, kterej neni urcenej pro zavodni ucely je nesmysl. Pomer cena/kone je dost mimo. A jeste vetsi cpat vyfuk pro preplnovany motory na N/A motor, kterej ma absolutne jinou kosntrukci.
pak sem hod graf z brzdy, podle mě se dostaneš tak na 170-175koní a budeš rád...

09.01.2010, 21:17 |
fredh já čip mám a sem rád, aspoň mi nesvítí check na k.o. lambdu a omezovač je o tícku dál.
kámoš má, kámoš slyšel, známej to prý má. Pajk by poteboval něco kloudného. Tenhle motor jsem jezdil ve scoutu a tam byl tragický. prostě ten výkon tam asi je ale je tak nenápadný, že mě ten motor vůbec neuchvátil. Přemýšelel jsem co s tím. Ale čip to nějak extra nenabudí a jen tak na to vrznout tu výfuk, tu potrubí... To se mi nechtělo, navíc by to vyžadovalo brzdu, na které by to šlo vyhodnocovat... Nevím koho ti tu kdo poradí, ale nebude to jednoduchy

09.01.2010, 22:58 |
Pajk Je mi to jasný, že je to složitý dostat z toho koně a taky souhlasím, že 1,8T je best Nismo. Ten 2FSI je navíc mega tichej a auto(Octa) celkem slušně odhlučněné, to mi taky vadí.
To Rajdlos: výrobce mi napsal, že ten výfuk je i pro 2FSI, tak nevím...
No jestli se do něčeho pohrnu, tak jaro, léto. Teď se hlavně rozhlížím, jaké jsou možnosti.
Nismo.Power:
Nestraš, mam v plánu vyměnit OIRS - 1,8T za OIIRS - 2.0 TFSI :)
Proč se ti TFSI nezdá ?
Pajk: stejny byt nemuze, max muze mit stejne uchyty a tvar, ale vyfuk pro turbo motory je vetsinou vice otevreny, NA motory musi mit zpetny protitlak
hovno protitlak... správnej průměr je rozhodující pro udržení ryhclosti výplachu.. pro 2lNA motor 50-60mm dle úprav, s vrtulej 50-70mm...
vyhozený lowe ...
jinak jako Rajdlos :)
Fridom : O1RS neni kdejaká raketa ale proti těm novejm se mi prostě zdá že to snad i jede líp nedej bože v TDIRS :)))
tim TFSI sem jel v A3 s Sline a přišlo mi to asi jako francouzský HDI aneb pořád stejný nic ..... průběh totálně jalovej , nudnej..... prostě asi bych vklidu moh spát při plnym plynu....
ad tenhle motor tak totálně vyhozený peníze prostě
ad vejfuky tak totální hovadina to co píše honza2.016V protože atmosférickej motor prostě musí mít určitěj odpor ve vejfuku jinak prostě nejede, jak tam neni tak se výplach motoru nedá udržet a bude se tam vracet a při vytočení motoru a puštění plynu se to vklidu kolem 3tis zadusí.... prostě atmosféra motor potřebuje odpor jinak ani nemusí jít do otáček....
turbomotor samozřejmě nejlepší vejfuk končí 10-15cm za downpipe víc to nepotřebuje, tzn originál je mnohem víc otevřenej protože jakejkoliv odpor zvětšuje turboefekt

10.01.2010, 18:00 |
Honza2.016v | Upraveno: 2010-01-10 18:10:03
více studovat, a ověřovat v praxi méně mlít hovna po forech...
knih a praktických výsledků ověřených jak jízdnímy testy, tak na brzdě popírající užitečnost z5tného tlaku na výfuku je více než dost - stačí hledat
zde citace od člověka stavícího přes 20 let soutěžní motory, kterej se účastnil i na vývoji hlav pro F1 motory...
"As far as back pressure is concerned (static pressure in the pipe) the less the better. Production systems, if pressured measured betw last pipe junction and silencers (mufflers) at each point will exhibit variously 3.5-7 static pressure at idle measured on an ordinary gauge. (This is a beneficial test and should a necessary part of the optimisation of any performance engine). Back pressure goes up with rom and load and has nothing to do with exhaust pressure waves that travel thru the gas at subsonic velocities. It is the pressure waves travelling back and forth at negative and positive pressure that determine how much torque the engine will have, every engine has its own signature, dips and peaks in the torque-rpm curve that show if things are happening at the right time no engine has a perfect torque curve, there are always loss regions at certain engine speeds and no amount of tweaking of the ignition and fuel system will eliminate them.
The static pressure at the port exit is the same as the cylinder pressure is when the exhaust valve opens, depending on the valve timing 15psi or more, and it drops progressively along the exhaust pipework to vent to atmospheric at, well - atmospheric pressure. Manufacturers put restrictions (decreases of diameter or tortuous circuits) into the layout of commercial silencers to deaden unpleasant frequencies and amplitudes of pressure waves from combustion and also the highly intrusive 'white noise (from non-combustion associated sources of noise (valve clatter, piston slap, bearing noise etc), which have the effect of increasing pipe pressure betw restrictions, ie silencers.
Every increase in this so-called 'back pressure' tends to prevent the cylinders from evacuating freely and from the performance point of view this is a definitely a bad thing. Race systems usually run 0-2.5 psi idle back pressure, whereas an F1 exhaust will run zero - and a UK circuit race-legal system might run about 3 max and just slip thru noise regs under say, a 103dBA limit. Even the latter though, might be too loud for road use in certain regions. Normally aspirated engines need about twice the silencing of turbo units in the latter the turbine damps out most of the noise.
The only circumstance where back pressure is a good thing is in turbo applications where high back pressure betw ex valve and turbocharger leads to better turbine response."
Honza: co na tom nechapes? kazdej debil si snad umi spocitat, ze cim mensi prumer trubky tim ten protitlak zpet k motoru je asi vetsi, psal jsem, ze vyfuk pro preplnovani, je vice otevreny = vetsi prumer, to same koncovy tlumic, blik?
Vyměň auto, protože i kdyby ses KOMPLETNÍ úpravou motoru (stručně...vačka, hlava, 4 klapkový sání, klika, ojnice, písty... a k tomu vejfuk, programovací ECU a ladění) za stovky tis. dostal na 200hp+, chtěl bych vidět použitelnost toho motoru na ježdění, jinak mohou se objevit další problémy jako např. vydrží to poloosy, spojka, špajza, co chlazení? ... ? Čím to budeš brzdit? A co podvozek?
Šlo by to možná i o kousek jednodušeji, ale tak na 100km životnosti, možná míň. Jakékoliv úpravy motoru a u nepřeplňovanýho to platí dvojnásob, pokud existuje silnější motorizace, jsou vyhozený peníze.
Nech si zajít chuť.
Btw. obecně celej lauf(od svodů až nakonec), pokud bude jó echt ti doladí poměr mezi výkonem a krouťákem, ale musí k tomu bejt i odpovídající motorové úpravy.
Instantní koně ze sportovních filtrů a vejfuků prostě v reálu nikdy nebudou. To ti jen sebere.
Nismo.Power: Tak to já vím, ale tak přelezl jsem z Fobie 1,4 Mpi, tak že jsem byl spoky :) Co se týče TDIRS tak moc chváli jsem zatím nečetl, to je pravda :)
Co jsem tak koukal na nějaké videa atd, tak to zase nevypadalo tak hrozně ty TFSI kokty, je třeba se v tom trochu povrtat a mohlo by se to probrat. Mno uvidím... Zatím na tento motor u kokty jsem četl samou chválu.
zatim jsi nikde nenapsal kolik do toho chces dat, kecy jako neradte mi jiny motor atd. tady opravdu nejsou na miste, kdyz ten vykon tam ma kamarad tak proc nezajdes za nim, 210 koni bez nove mapy a po 100 km budes chodit pesky. a vyfuk se u takovehle upravy resi jako posledni to jen pro zacatek abys vedel co a jak ;)
co furt melete o protitlakách... vemu měřák na tlak s vhodným rozsahem a měřím tlak v různejch místech na vejfuku.. samozřejmě sleduju i výkon... a po zprůchodnění vejfuku doladím směs a znovu nastavím předstih, protože směs hodně zhudne a díky lepšímu vyplachování si budu moci dovolit větší předstih ..
což mám ověřeno od motoru TAZ 1500 v soutěžní stříkačce; přes 1,4 favo následně fabii, několik 1.8 16v GII s různými úpravami či 2l 16v eaton va rallyečku a i na motoru v coupe...
co bych se namáhal..existuje google, kde toho je dost co ty kydy o zpětným tlaky vyvrací
[ Link ] a vysokoškolská knihovna a v ní literatura, která ty problémy popisuje poměrně dobře, ale zřejmě takovým stylem, že to jen nad možnosti některých členů zde
howk

11.01.2010, 19:03 |
Pajk Ale jo Foxi, chci jen vědět, jaké jsou možnosti.. Za kamarádovým úpravcem samozřejmě zajedu a poptám se. Ovšem dozvěděl jsem se, že hlavní problém je FSI, že ta hlava je na hovno a že se s tím nedá moc udělat. Výfuk jsem sem šupnul proto, protože je jedinej o kterým vím, že tam bude pasovat jako origo. Laityng nechci, kdyby něco :)

11.01.2010, 19:05 |
Pajk Jinak tak nějak zjištuji, že je to fakt nesmysl.. Ale od toho to fórum je že, aby mi to někdo řekl atd :D
za tim kamaradovym upravcem ani chodit nemusis, snizenim hlavy a vybrousenim matrosu nvm teda odkud, snad sani, neudela 60 koni navrch, a vyfuky jako layting atd muzu pokracovat i do lepsich znacek neni nic vic nez derovany prepazky u koncu jen jakysi rezonator, poradny vyfuky myslim uni stavi treba dynomax nebo supersprint, reseni primo pro tvoje auto bych nechal na profikovi ktery to vse zmeri tak jak pise honza vyse a pak muzes rict ze mas poradny vyfuk nejlepe z titanu ;) samozrejme prachy jsou upe nekde jinde, jsem rad zes uznal ze tady vetsina ma pravdu ze je to nesmysl pokud to neni zavodak
to honza: k tem grafum, co to je poradne udelana hlava?? na poradne udelanou hlavu se mi to zda maly narust
to pajk: kup si letko(c20let) vocipuj to a natres prdel kde jakemu strejdovi v nafte ;) j a v jakem aute to vozis??

11.01.2010, 22:13 |
Pajk Je to Octávia 2 mojí přítelkyně, já si v tom vozit prdel nějak moc ani nebudu. Jde o to, že já mám jedničkovou s motorem 1,8T a to je fakt jiná, tak jsem to chtěl nějak k tomu přiblížit. Hold je to asi nesmysl no, max ten čip, protože pokud zmizí ta odezva, která tam opravdu je, taky by to bylo super. PS: co je to letko? :D
[ Link ] Přečti si to povídání. Btw. kdo je Mr. Cimbu netřeba říkat.

11.01.2010, 22:20 |
Pajk Jo a před chvílí jsem volal s tím kamarádem s Astrou a i on mi řekl, že to tolik koní rozhodně není, co mu úpravce sliboval. Říkal tak 15% nárust když dobře. No celkem mě to udivilo. Říct 60 a realita něco málo přes 20koní... No schválně mu cinknu, co nacpe mě že. :D

11.01.2010, 22:24 |
Pajk Hansy já to četl a od nich bych si auto teda nečipoval. 103kW to sice má, ale s 95benzínem, lije se 98 a to už od série, je to v techničáku. Už jenom kvůli tomu fakt ne!!!
Nejni upravce jako upravce a bez brzdy před a po jsou to jen debaty a pocity. Navíc nikdo nepřizná, že vyhodil prachy z okna:)

11.01.2010, 22:29 |
-Hans- | Upraveno: 2010-01-11 22:33:27
Cimbu nic nezprasí, je to se zárukou, navíc víš, že na diagnostice nebude pblm. Nicméně na jízdě podle mě nic nepoznáš.
A pochybuju, že by to brzdil s 95. Ale to je jedno.

11.01.2010, 22:30 |
Pajk No jak říkáš. Jako už jsem rozhodlý se do toho nesrat. Max ten čip no...
c20let byl ve sve dobe jeden z nej motoru tak jak c20xe, letko je turbinka a xe atmosfera, s letkem se jen cipem a par malyma upravama dostanes k necelym 300 konim ;) a je to opel ;)

11.01.2010, 22:51 |
Pajk K tomu Cimbu, na škodováckým fóru jsou kluci, co měli před čipem naměřených oných 110kW, po čipu 121kW třeba, tak opravdu nevím. Spousta lidí si totiž myslí, že se do toho lije 95, takže bych se tomu opravdu nedivil, kdyby to měřili s 95tkou :D I majitel, od kterého jsme auto kupovali tam sem tam lil 95. Jinak ten Opel mi fakt nic neříká, ale zkusím pohledat :)

12.01.2010, 10:00 |
zipp Foxi, taky jsem měl c20xe, takže vím, že je to perfektní motor, stejně tak letka, ale nechápu, proč to sem taháš...jako že by si do oktávky dával motor za 18let staré calibry?

12.01.2010, 12:09 |
Pajk Tak to už vím, co to jsou za motory. Bohužel ale k tomu nebyl uzpůsobený podvozek ani brzdy... k tomu turbu.
Jakékoliv zvyšování výkonu u nepřeplňovaného motoru jsou jen vyhozený prachy, resp. výsledek není adekvátní vloženým nákladům.
Je s podivem, že to ještě dnes řada lidí neví a ptá se furt dokola na stejnou kravinu.
Jestli chci větší výkon, tak to mám za a) vědět uř před tím, když auto kupuji a jestli je to benzín atmosferický motor, tak nejschůdnější cesta je ho prodat a koupit ten, na kterém se jednak výkon již vyskytuje a nebo se dá snadněji zvýšit (přeplňovaný motor).
U atm motoru po výměně vyýfuku, sání, svíček lez získat tak +10HP, pak jsou na řadě úpravy časování, laděné potrubí sání a výfuku, ŘJ - +30-40HP. Ale cena neřestná.
Tedy řešení: prodat - kopit jiný. A nebo nechat babu, ať jezdí to, v čem má = IMHO nejlepší řešení, páč si stejěn někde rozpáře k***u o provní strom.
To, co jsem napsal, jsem slyšel v hospodě od kámoše známýho, co má thcána a jeho děda to tak má ROFL!!!!!

12.01.2010, 19:54 |
Pajk Ty poslední řádky sis mohl odpustit Zdeny60. Jinak jsem zjistil, že do motoru BLR, což mám, jde dát bezproblému turco z TFSI. Plus spojka a brzdy, podvozek, k čemu stejně časem dojde.
no, jsem zvědavej co z toho realizuješ. těhle plánů jak upravit relativně novej motor na nějaký výkony už tady pár bylo a většinou to nakonec utichlo. snad jenom jeden tu naimplantoval do OII motor z R32, ale nějak mi uniká smysl takovejhle úprav do auta s kterým jezdí tvoje mladá...

12.01.2010, 21:25 |
Pajk Taky jsem zvědavej, chtěl jsem vědět, jaké jsou možnosti. Teď už to vím, tak časem snad něco bude. To že je auto mladé neznamená, že s tím bude jezdit jen ona. :P
to zipp: j jasny ja to napsal ze se da skvele upravovat, nvm jak se da sehnat turbo 1.8 tak jsem napsal at tam nacpe letko samozrejme to bylo mysleno jen tak do vetru ;)

13.01.2010, 10:51 |
Kapka (M)
2 Pajk: no zrovna tak jednoduche to neni dodat turbo na tenhle motor..pocitej že budes muset doplnit spousta cidel,cooler,hadice,ridici jednotku atd..jak jsem si precetl tento prispevek tak mam dojem že vubec nevis o motorech,jejich upravach atd..tak si nech seriove auto a udelas nejlepe

13.01.2010, 16:13 |
Pajk šak proto se ptám..

13.01.2010, 16:16 |
Pajk a asi ani nic vědět nebudu, páč každej říká něco jinýho :(
kazdy nerika neco jinyho, vseci tvrdi to stejny, nevrtat do toho, si myslis ze se na autohificlubu ikdyz v oddeleni tuningu dozvis neco poradneho o motorech?? je treba cist upe na jinych strankach a nebo vzit i nejakou literaturu a myslim ze ani wikipedie na tom neni tak zle s informacemi ktere by ti obrovsky pomohly, tady kazdy bude psat posmesky a co by bylo kdyby bylo kdyz vidi takovy absolutne utopeny dotaz, je treba se poohlednout jinde, sorry ;)
Ty poslední řádky sis mohl odpustit Zdeny60. Jinak jsem zjistil, že do motoru BLR, což mám, jde dát bezproblému turco z TFSI. Plus spojka a brzdy, podvozek, k čemu stejně časem dojde.
OK, Pajk - za to se veřejně omlouvám. Ale je fakt, že podbné dotazy mě občas poněkud nadzvednou, protože ne málo mladých řidičů koiupí auto a hned jejich první starostí je, jak zvednout výkon a nebo jeszli to má LCD displej a DVD :-)
Upozor%nuji tě jen na jeden fakt, že při následný obměne (=prodeji) ti tuto investici nikdo nezaplatí a možná, že takto upravený vůz budeš prodávat s obtížemi. Je fakt na místě se zamyslet a než něco takto pokoutně tvořit, tak prodat/kopit hotové.
Ale beru, že někdo má čas, zbytečné prostředky a rád se nimrá v autech (taky jsem býval mladý, ale byla jiná doba, takže vrchole našeho tunerství bylo, že jsme měli auta polepená barevnou izolepou :-) :-)

13.01.2010, 22:21 |
Pajk No jo no, už jsem na zemi. Koupím koncovky RS a seru na to :D Stejně s tím není takový vyžití jak s jedničkovou. Budu rýpat spíš do ní, tam tomu aspoň trochu rozumím.