
Navštíveno 16093x

jen to zkoušim neb tady je všechno možný, je mi jasný že se nejedná o stavebnici ale i přes to to zkusim....
netuší někdo zdali je možný někde získat (legálně i nelegálně) dokumentaci, náčtrtky, plánky nebo cokoliv k TVR Cerbera ? ... stačil by mi samo jen rám kastle neni důležitá ale rozměry, dýlky , materiál apod k rámu....
sehnat to pujde asi stejně snadno, jako plánky na stavbu autocross buginy, která:
1) bude fungovat na 100% (jak na geometrii náprav ti nikdo nepoví...)
2) bude k něčemu vypadat (a ne jako psí bouda, koza vysoká atd..)
když jsem scháněl plánky(nebo alespoň obrázky stavby buginy na buginu, nic nebylo, leda koupit nějaký nepovedený "paskvily" z USA, nebo anglie pro "autograss"... Nakonec se povedlo rám zapujčit, oměřit a vymodelovat v catii, kde provedu patřičný úpravy na hl. oblouku a "okenním" rámu, aby se do buginy vešel i člověk vyšší než 170cm a při střeše se nezabil..)
mimochodem, není to TVR stavěný na celohliníkovým rámu z nějakejch podivně tvarovanejch odlitků a výlisků..?
ne-e, mel by byt trubkovej
.mycTD : super díky :)
Honza : na geometrii prdim ted, ale zalíbil se mi ten rám díky jednoduchosti a váze.... tzn že když se do něčeho pustim tak nemsim v catii vymejšlet tvary a počítat tuhost , zkrut apod protože tohle už někdo vymyslel za mě :)...... celohliník to nemá , má to normál trubkovej svařenej :)
konkrétně


31.12.2009, 11:25 |
zazaa NP> zkus
[ Link ] [ Link ] nebo nejake jine kit car forum, me se osvedcily tyhle dve, ale zas tvorim neco trochu jine
jinak ten ram me zrovna prijde docela jednoduchej ... mysleno ze vetsinu drzi jen ten tunel kolem kardanu
co se tyka naprav a geometrii tak je k tomu hafo knizek a nakresu a vlastni realizace je pak na kazdem podle toho co stavi ... k beznejsim vecem jako auta ala Lotus Seven nebo GT40 se daj sehnat primo vykresy k ostatnim se musi laborovat :) teda spis se musi laborovat se vsim pac v CR jsou bezne dostupne jine dily nez v USA nebo UK ...
zazaa : dobrej link, dík
gt40 nechci, spíš jsem z něčeho jako je atom přešel k něčemu jako je cerbera..... ještě nevim co nakonec stejně bude ale něco naštudovat to se neztratí :)
Tak uz je mi jasne na co si kdysi shanel jednoduche tehlice :-)
Jinak drzim palec at se podari.

31.12.2009, 14:04 |
zazaa ono obe ty fora sou zamerene trochu jinak ale jsou tam sekce pro ostatni kde je pomerne dost informaci taky :)
a hlavne vetsina tech postupu co se resi plati na jakehokoliv auto ...
zajimave taky bejva zajit obcas na zavody historiku, kde jsou k videni maloseriove vyrabene stroje ktere vznikaly jednoduchejma technologiema na jednoduchych masinach ktere sou bezproblemu dnes dosazitelne a omrknout jak je co delane ... treba tehlice, zavesy atd se bezne vyrabely a v podstate to je jen o svarecce, freze, soustruhu a casu :)
hmm, tak tady to už pomalu nabírá slušnou úroveň !
jj už jsem viděl i po domácku udělaný těhlice, ale tak nějak musim říct že radši ztratim kilo na každý těhlici navíc než se pak zabít na domácku vyrobený :)

01.01.2010, 18:11 |
zazaa nejde ani tak o vahu, ale spis ze kdyz budes delat treba vzadu nejakej petiprvkovej zaves tak tam nic seriove dosazitelne (pokud zrovna nevrakujues supersport :)) pasovat nebude a proste vezmes poloosu s loziskem, kloubem a unasecem z neceho a k tomu tu tehlici udelas tak aby ti vsecky osy sedely na tu planovanou geometrii ... vepredu to nebejva takovej problem ...

01.01.2010, 18:21 |
zazaa zrovna to TVR je vzadu delane presne tak ... svarenec a unasec s rideli atd z neceho ... treba na Seveny koluje po netu navod na kompletni ISR napravu s vykresem na tehlice ktere jezdi hromada lidi bez problemu a je to prakticky same co je na tom TVR

nechci nic dokonale kopírovat, chtěl bych prostě pracovat s tim co bude dosažitelný a k tomu to celý přizpůsobit takže se to bude odehrávat od toho zdali seženu motor z motorky nebo nějakej z auta a podle toho pžizpůsobit kostru ..... nákresy těch rámů shánim hlavně z důvodu že dost věc z toho se dá okopírovat a je jistota že tam nebude problém s tuhostí apod :) každopádně ano, chci si udělat lowcost :)

01.01.2010, 22:22 |
zazaa tak se pak pochlub :)
uz ses treti co vim tak uvidime kdo prvni vyjede :)
modelování v catii - bylo to rychlejší, než vymejšlet jak udělat pohled/výkres na danou trubku na papír takhle mam krásně popsanej celej rám, můžu si s tím rozměrově kolem "pilota" hejbat dle potřeby aniž bych zkurvil X trubek:)
honza : možná máš pravdu .....asi tak taky nakonec skončim ale nejdřív si musim trochu oprášit znalosti těhle softů neb jediný co jsem dokonale nezapoměl je inventor :)
NP: Bys byl dříve v důchodu, než bys to nakreslil v inventoru:D
ale prd, v inventoru udělám cokoliv a bez problémů zatimco v 3dstudiu jsem nad všim bádal :)