Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Rychlostní index W vs. Y

 o Navštíveno 8612x o
o 14.11.2009, 13:08 | Augi
Přemýšlím o letních pneumatikách a rychlostním indexem.
W = 270 kmh
Y = 300 kmh
Vzhledem k tomu, že moje Matylda v životě nepojede přes 240, tak by mi stačilo i V (240kmh), ale právě že mi kdosi říkal, že čím vyšší rychlostní index, tím měkčí pneu, tedy dříve se sjede.
Je to pravda?
Protože na základě této logiky si raději vyberu tvrdší směs, tedy W nebo dokonce V.
Prosím vás o osvětu. Děkuji.


o 14.11.2009, 13:35 | Dušan
něco na tom bude, na jaře jsem dával PNERO 225/45 17" v W, mají najeto 12K a jsou sjetý na 3mm. Bohužel po internetu rychlost V nebo H která na moje auto stačí (protože má omezovač na 200 km/h) prostě v těchto rozměrech neseženeš.
o 14.11.2009, 18:49 | Cenda
nevim jak u aut, ale u motocyklovych pneu index nema na smes, co do tvrdosti, vliv.
o 14.11.2009, 18:54 | Nismo.Power
nevim ale příjde mi to jako úplná blbost že tvrdost gumy je závislá na rychlostnim indexu :))
o 14.11.2009, 19:15 | Augi
Nismo: No, já do gum nedělám, tedy tomu nerozumím, proto se ptám ;-)
o 14.11.2009, 21:53 | Nismo.Power
je to blbost, tuhost gumy je závislá nejvíc na výrobci a určitym modelu gumy...... tam prostě je jasnej rozdíl mezi RE050 od bridge a nejakou matadorkou....
to že pneu s většim rychlostnim indexem ubejvaj rychlejc neni záležitost ani tak výrobce jako toho že tyhle gumz bejvaj na autech který nejezděj pomalu a zatáčky taky nešetřej...
když budeš jezdit normálně tak ti vklidu vydržěj 10let gumy....samo nemaj pak takový vlastnosti ale vydržej.... když to budeš kropit tak vydržej měsíce.....
a ještě samo rozdíl je jestli kropíš novou gumu nebo 2-3 roky odstátou.... nová jde do kytek hroyně rychle, starší ubejvaj znatelně pomalejc :)
o 14.11.2009, 22:14 | Augi
Já chci právě dávat Bridgestone, jednak dopadly dobře v testech a druhak jsem s nima spokojenej, akorát nevím, jakej je rozdíl mezi RE050 a RE050A... :-/
A jaktože ubejvaj novy rychlej? Protože ta stará "ztuhne" a tím pádem je tvrdší a ubývá pomalej?
o 14.11.2009, 23:26 | Dušan
u mě to spíš bylo tou Pirrelkou která prostě rychleji mizí. Uřčitě to nebylo stylem jízdy, jezdim celkem zvolna a C-max má protiprokluz i ESP. Příšte koupím jinou značku!
o 15.11.2009, 12:23 | Nismo.Power | Upraveno: 2009-11-15 12:25:26
v testech dopadne zpravidla dobře guma která je největší žvejkačka...... je to něco za něco prostě, chceš mít top jízdní a brzdní vlastnosti tak ano ale ta guma ti vzdrží polovinu toho co vydrží tuhá s horšíma vlastnostma.....
když vyšlo SP9000 tak ty mizeli před očima i když auto stálo :)
rozdíl mezi A a non A netušim určo to ale bude někde popsaný.....

nový ubejvaj rychlejc právě protože ta pryž je ještě nová takže sotva vyjedeš tak cejtíš jak se žvejkaj..... starší ztuhlá toho už neni schopná, proto taky někteří při nákupu gumy kladou důray na DOT aby jim prodejce poslal max rok starý gumy......
třeba já ted mám zimáky který maj 5-6mm a jsou z roku 2000 ..... dělám s nima neskutečný věci a ta guma prostě neubejvá...... dělat tohle s novejma tak 1-2měsíce a jsou na plátno.....samo tohle je vykoupení horšíma jízdníma vlastnostma, delší brzdnou dráhou apod takže nejlepší je bejt asi tak někde ve středu :)
u zimáků je ale lepší aby ta guma byla co nejnovější, to ti může i zachránit život, zimák kterýmu od sebe rukou neodehneš lamely je vpodstatě letní guma :)

dušan : jo to bylo pirellkou ne rychlostnim indexem protože když máš lambo tak si můžeš dovolit co 5tis to nový gumy, ale nemůžeš si dovolit mít nějaký socky protektory kde by tě pak vyklepnul v zatáčkách kdejakej civic 1,5 :) o tom to je.... supersporty nemaj svoje jízdní vlastnosti jen kvůli tvrdýmu podvozku ale taky kvůli drahejm gumám :)
o 15.11.2009, 12:30 | Dušan
2Augi u RE05 znamená A asimetrická, bez A je šípáč
o 15.11.2009, 14:53 | Augi
Dušan: No, to je fajn, ale která je kuwa lepší? Nebo která je vhodnejší na jaký styl jízdy nebo jaký jsou mezi nima praktický rozdíly?
o 15.11.2009, 15:43 | Dušan
nevim jak lepší ale klasika je RE050A
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3215 sekund.