
Navštíveno 8259x


02.11.2009, 15:52 |
Eidy Zkusím se zeptat tady. Potřebuju jednoduchou a malou převodovku, jednorychlostní s poměrem kolem 1:3 (do rychle) a aby vydržela na vstupu aspoň 6000 ot/min, tudíž na výstupu 18000. A výkon aby přenesla pár koní. Mým plánem je předělat turbínu na mechanicky hnaný kompresor.
Prosím bez rádoby vtipných komentářů, myslím to vážně. Pokud něco seženu, dovyrobím držáky a další věci a vyzkouším v autě.

02.11.2009, 15:53 |
Eidy V podstatě takhle nějak by to mělo vypadat
[ Link ]
:-O eidy na autohificlubu... ahoj brachu

02.11.2009, 16:24 |
Eidy Nazdar ty stará páko :o) To víš, musím čerpat nápady a informace i odjinud.
to nevím, jestli je zrovna tohle to pravý místo.... pošli mi nějakou message na icq ať můžeme brebentit
320957256
MOžná zcela kravina,
ale nešlo by to řešit AC elektromotorem napřímo a frekvenčním měničem?? El. motory mají okamžitý záběr a regulace od např. snímače polohy škrtící klapky či od podtlaku v sacím potrubí ??
Motorů, co točí při 14,4V x tisíc(respů desítek tisíc je hafol), ale nepatří pravda mezi stokorunové položky.
na poměr 1:2 se dá krásně použít řetěžovej náhon rozvodů ze šáde...
ten s oblibou používáme při úpravách řízení na závody, kdy je požadavek co nejmíň otáček od rejdu k rejdu...
jen nevím jestli to bude vyhovovat tvejm požadavkům na váhu atd..
elegantnější, lehčí a tižší řešení je použít řemeničky z rovodů a řemen s klasickým "obdélníkovým" zubem, na tento profil zubu by ti měl schopnej obráběč vyrobit řemeničky dle tvejch požadavků..
o tom co je možný třeba zde:
[ Link ]
zadal bych přímo co potřebuješ soustružníkovi a máš to doma...... nebo nějakou planetovou převodovku z něceho zobnout.....
každopádně prosim fotky z výroby a výsledek jak se ti zadaří.....
jinak nezapomen na to že turbodmychadlo jako takový točí kolem 100tis ot vklidu takže aby ti 18 nebylo málo třeba.... ale chápu že potřebuješ nějak regulovat tlak proto menší otáčky..... :)
no necim podobnym sem se zabyval take, ale pouze teoreticky, chtel sem pouzit +- to nejvetsi turbo co se da sehnat = jeho kompresorovy housing a kompresorove kolecko - asi nejake velke turbo ze zpa, nebo holset nebo z podobnyho podniku do autobusu, ty toci tak treba do tech 20 tisic,- tak aby kompresorova charakteristika byla v nizkych otackach.
ktomu vyrobit nejakou duralovou desku na kterou by se nakmochal ten housing a z druhe strany planetova prevodovka se remenici, mozna by stacil i prevod kolecko + kolecko, ale nejlip mi to vychazelo, tak ze by se ty kolecka vyrobit
jj, výroba výjde nula nula prd a budeš mít přesně to co chceš nebudeš se muset limitovat něčim co jsi sehnal...... tudíž doporučuju stále soustružníka a žíct mu prostě heled chci jednu řemenici na kterou dám do cesty normálnímu řemenu jakej tam mám a před touhle řemenicí bude velká o průměru tolik resp. ta větší řekněme obvod plácnu 30 cm ........ a k tomu mě vyrob ještě protikus kterej bude mít obvod 10 .... ale pro sichr chci ještě obvod 12,11,9,8,7 a más vystaráno, pak jen budeš koumat s kterou ti to vyhovuje nejvíc.... samo nějakou přírubu k tomu vyrobit a napínákale ten můžeš vzít odkudkoliv.....

02.11.2009, 23:02 |
Eidy Na tyto účely mám turbínu z Liazky. Je to asi 20cm koťátko, takže tyhle otáčky by snad měly postačovat. Původně jsem to chtěl hnát jen řemenem, ale zjistil jsem, že abych to roztočil správným směrem, musím obrátit smysl otáčení, turbína se točí doleva. A bohužel nemám dost místa mezi motorem a zadním čelem, takže ke slovu přichází převodovka.
Zdeny60: střídavý motory znám z modelů a musím říct, že na 14V to dokáže mít ukrutnou sílu, ale je to zbytečně komplikovaný.
Honza 2.0 16v: To je malý poměr a řetěz na 18000 otáček? To bych se bál.
Šlaušek: ICQ nepoužívám a navíc jsem na služebce.
Nismo.Power: Jo, planetová by byla super,ale nenapadá mě odkud ji vzít. Jako mám doma ozubený kola z děličky (70 a 30 zubů) ale pořád bych raději nějakou hotovou převodovku. Protože jinak to znamená vyfrézovat obal, usadit ložiska, gufera, spočítat zubovou vůli a na to si netroufám. Taky bych mohl to mohl hnát dvojicí řemenů, kde bych si lehce nastavil poměr a posunul turbínu kam chci, ale trochu se obávám velkého zatížení ložisek. Ale asi to tak dopadne.
hmm, škoda, ale na tohle jsem taky zvědavej, jestli a jak to bude fungovat
směr otáčení vyřešíš snadno -pokud máš dost místa.. jendoduše otočíš turbínu o 180° ..pokud teda neřešíš vzhled... pak bych udělal převod ozubeným řemenem od klikovky a prděl na to..

03.11.2009, 08:41 |
Eidy Honza2.016v: Místo bohužel není :(