
Navštíveno 9376x

Zdravim, otcovi od mladé se nějak vyjebala jeho Bora.Jel a najednou přestalo fachčit turbo tzn přestalo foukat a vykon škodovky 120. žadna rana ani zvuk nejake chybky to neudelalo..
V servise aniž by se mu na to pořadne nekdo podival tak mu bylo řečeno že to bude turbo a at si nachysta 10tis za repas turbo nebo 15 nove.
Fušer co se mu na to dival tak videlal a vyčistil ventil myslim že s označenim N75(nebo tak nejak) vede z nej podtlakovka do WG turba a potom tu podtlakovku zaslepil. A jeho odpoved zněla že turbo ten ventil zasira a že je špatné. Prvni me napadlo podivat se po všech hadicich zda nejaka neni děrava či sundaná,prošel jsem okem všechny podtlakovky a tim jsem to zabalil a stejne si myslim že to asi turbem nebude popřípadě je to ta poslední věc kterou začit. Muže mi prosim někdo poradit po čem se ještě podívat?
Popřípadě je někdo z Ostravy a okolí kdo by se mu na to podíval či dal dohromady? Kvalitni lidi dokaže ocenit. Předem děkuji za odp.
icq 218 646 240
ješte doplnim ze zitra sundam hadice a mrknu na lopatky dneska uz o pul 10 se mi nechtelo..
nevím co to je a motor , ale šel bych po zapečeném turbu . třeba 81kw mají turbo s proměnou geometrii lopatek , to se dost často stává . Stačí vyndat turbo , vyčisti tenhle mechanizmus a dál vesele jezdíš :)
klasika vw 1.9tdi od 81kw trpej na turbo
luda551: jj muzu potvrdit mame 81kW ropaka v ochcavce z roku 99 ..ma to 300tis (opravdickejch,auto mame od noveho) a na turbo se nesahalo... jezdi s tim teda rodice, nedavno sem je vezl na letiste a po dalnici to svejch tacho 200kmh svisti jako zamlada....
..tzn tyhle motory netrpi ani tak na turba jako na uzivatele.. davaj tomu nazrat studenymu... pripadne prilitnou s cihlou na plynu, zhasnou motor a pryc...
teda jednou to taky jelo jako S120 .. v servisu na to chlapek kouknul a byla tam nejaka prosoupana hadice u turba (nezkoumal sem jaka odkud,kam) vymenila se a zase OK...
jo a taky to jede jako kdyz to nejede kdyz je to v nouzovim rezimu kvuli KO vaze vzduchu... ale tak to by mel servis poznat...
assassin : jj takto sem to myslel , chce to nechat po jizde chvilku na startováno(kdyz se tomu hodne dáva) aby to ,,vychladlo" pomalu :-)
chladnout to bude furt stejně, tam jde o to, že když se vypne motor, tak se roztočené turbo přestane mazat, bo není tlak
nejdriv kontrola vahy vzduchu bo to totiz vypadá na ko vahu
crestik: kdyz vypnes motor tak co zpusobi ze je to turbo roztocene? nebo myslis ze se dotaci jeste pul hodiny? jo ono se to turbo toci na tlakovem oleji.. ale kdyz chcipnes motor tak temer okamzite stoji..takze neni problem v tom ze se to zadre, ale ze to neni ochlazovane protekajicim olejem... ty loziska se pripecou a kdo vi co vsechno... nechapu ze kdyz takhle umrelo tolik dmychadel ze tam nakej smudla neprimyslel elektrickou pumpu kterou by to turbo prohanelo olejem az do vychladnuti... ale mozna ze spocitali ze to vyjde draz nez vymenit par turb v zaruce...

22.10.2009, 22:38 |
clown jeste ze "moje" 81kw ve 190000 je turbo v super stavu, ale kolega co jezdi jak vesnican na spotrebu 4.8 litru, ho zabil po par km ..
rikam furt honit, honit honit :o))