
Navštíveno 11651x

Bmw M3 3,0 e36
akorat menim spojku, protoze mi prasknul vlnovec a nechtelo se mi odsroubovat svody kvuli vareni, tak jsem radsi sundal prevodovku :-) spojka naprosto v pohode (140tis najeto, puvodni), verim ze by dalsich 50tis dala...
nicmene jsem sahl na pudu a "nasel" setrvak z 3,2 ktery je 1hmotovy, zatimco 3,0 2hmotovy... k tomu 2 lamelova Tilton race spojka, nejake to odlehceni, vymena vsech plast dilu na radicce+tahlech a jedeem
par fotek nasleduje stejne jako otazka-
1-o kolik ten setrvak stahnout, 20, 40, 60%?
2-jak velky chod ma vypinaci lozisko (o kolik mm vyjizdi sem a tam)? bez modifikace mam dosedaci plochu pritlacaku-pruziny asi o 7mm vic utopenou nez puvodni spojka, je to problem? nebo muzu naopak tu pruzinu "prolomit"?

Tilton + 1hmot setrvak

a porovnani 2hmot 3,0 vlevo a 1hmot 3,2 vpravo

nebo takovyhe lego :-)

vazne nikdo nevi jak s tou vzdalenosti?
nebude problem s vyvazenim resp. vibraciami, ked tam das len 1 hmotovy zotrvacnik?? ..dvojhmotovy rusi na 2 frekvenciach
u R6 to problem neni... jedinej spatnej jev je u snizeni hmotnosti pod 5kg rachoceni kol ve stare prevodovce na volnobeh, ale to se resi bud zvysenim volnobehu o cca 100rpm nebo hustejsim olejem...
tak mam za sebou nekolik rozborek a složek prevodovky a spojky... spojka má po složení malý chod, resp prostor pro chod (cca 1cm se můžou packy prohnout dolů) a asi proto nevypíná (zkoušeno montpákou na výstupu z převodovky-točím motorem)... nějaké nápady co s tím?
tak jsem po pár konzultacích se Švédama a lidma z racing teamu nabyl nové poznatky: nové lamely udělají packy do roviny nebo mírně propadlé, jak se ojíždí, lezou málo ven... pracovní chod/dráha těch pacek pružiny je jen kolem 5-7mm... musí jít výstupem z převodovky otáčet rukou (to jsem ale nechtěl slyšet :-) ) zkoušel jsem vypínat pomalu spojku a zároveň otáčet (měl jsem podezření, že se opře ložisko přes packy až o lamelu a tím to blokne), žádnej úspěch...
začínám mít pocit, že mi hodný pán v USandA namíchal koktejl z dílů co měl doma a nejdou do sebe...
No happy.....teda.........
last try... jeste je sance, ze se vypinaci lozisko "napichne" na unasec disku-lamely, necham ho uvnitr stocit (ne lozisko, ale plastovej stred-drzak)... idealni by bylo dat vysouvaci hydraulicky lozisko, ale krom snizeneho komfortu pri vypinani (vibrace) to udajne funguje taky, jsem zvedav :-)
tak spojka konečně vypíná, problém byl nakonec v montáži-spodní přítlačák měl malé vůle oproti dorazům a při dotažení se "kousnul" a spodni lamela tak byla trvale přitlačena bez ohledu na odlehčení pružiny nahoře... doskládám zbytek a hurá bokem :-)
pocity budou následovat :-))
tak spojka vyměněna, dojmy takovéto:
-super reakce na přidání plynu (roztáčení, podřazování s meziplynem a pod)-vliv lehkého setrváku 7kg
-volnoběh naprosto bez problémů, s rostoucíma otáčkama vše stejné (0 vibrací)
-vlivem malých setrvačných hmot lamel je řazení o dost snazší-rychlejší
-spojka zabírá na cca 2cm chodu pedálu a poměrně dávkovatelně
-jednohmotovej setrvák a přilnavá spojka=cukání bezprostředně při rozjezdu+rachocení od rázů z převodovky (nic hroznýho, ale slyšitelné)
-během jízdy 0 negativních projevů
-neumím si představit pomalý nájezd někam do kopce nebo citlivý rozjezd ve sněhu a pod, takže pro někoho na horách nebo pro polovičku to fakt není
tak hlavně, že se zadařilo.........každopádně o tom sněhu a ledu.......když jsem měl přiblblej 2,0litr tak při rozjezdu bez plynu hrabal na sněhu jako nic. Natož tohle a zadokolka.
mam na ceste 3 lamelovou, tak prubnu jeste tu :-)
Když máš čas se v tom furt šťourat, tak proč ne?:-))) Asi bych to řešil až by tahle nefungovala 100%.
smyslem je vyzkoušet to a nabídnout funkční řešení a případné alternativy
Pěkný, hezky si hraješ. Pokud mě paměť neklame, tak jsi dělal i přestavbu BMW motoru foukaného turbem - jak to tehdy dopadlo? Máš nějaké výsledky z brzdy a co to vydrželo?
zupa!
po dlouhe zase nejaky prinosny thread.