Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Klapka do vyfuku

 o Navštíveno 22699x o
o 24.07.2011, 14:05 | Meda
Nevi nekdo kde by se u nas dalo sehnat neco takoveho?

[ Link ]

Nasel jsem u nas jen elektricky ovladane, ale 12k za srandu na zkousku se mi davat nechce :)


o 24.07.2011, 16:12 | Newman
to by slo udelat ...
o 24.07.2011, 18:25 | Meda
Nejsem na to vybavenej :(
o 24.07.2011, 18:36 | Rajdlos
umel bych sehnat
o 24.07.2011, 19:10 | Komba
a já se zeptam k čemu je to dobré? :)
o 24.07.2011, 22:11 | haskyvr6
Komba: Tuším že něco jako druhý okruh výfuku, "otevřený". Viděl jsem jednou něco podobného s plynulou regulací kterou se regulovala hlučnost výfuku. Myslím že starý Pontiac GTO to měl origo :D
o 24.07.2011, 23:17 | Nismo.Power
americká chůjovina :)

problém je že dát to na chrchlu jak M5 apod nemá moc smysl.... kupříkladu ten bawor potřebuje zpětnej odpor ve vejfuku, bez něj si marnej.....

je to určený hlavně pro klasický bigblocky tzn kus motoru se 4 karbcema kterýmu je uplně jedno jestli má nějakej vejfuk nebo ne, doporučeno dávat za "X pipe" pro nejlepší účinek takže potřeba 2ks..... na bigblocku to pak nadělá sakramentskej randál jenž se ale dá poslouchat a každej z toho bude mít husí kůži na zádech.... když to aplikuješ na nějakou M5 kupř. tak to bude znít jako by ti upad vejfuk spíš....

samozřejmě že se to hojně cpe i na novou produkci "i" motorů ale neni to zdaleka takovej masakr :) je lepší pro stříkačky mít laditelnej a otevřít ho třeba jen trochu, na zvuku to přídá hned a auto je schopný jet stejně..... když se mu vejfuk utne uplně a motor v něm nemá odpor (netýká se turbomotorů) tak to dokáže hodně ovlivnit chod i směs motoru takže začne třeba čadit díky nic moc směsi což si myslim že bude případ tý M5 třeba.... stejně tak jako když jim vykucháš tlumiče, sice zvuk lepší ale z vejfuků se čadí ale pravda že lepší bude ventil než celý tlumiče ven ;-) a výhoda jeho že se to dá vždycky vrátit do "pojízdnýho" stavu ;-)
o 24.07.2011, 23:19 | Nismo.Power
o 24.07.2011, 23:22 | Nismo.Power
jéé všemocný youtube :) přímo M5 cutouty vs. vyndaný tlumiče.....

jak se potvrdilo tak s vyndanejma tlumičema čadí jak traktor :) s cutoutama míň a zdá se mi že díky tomu i de lehčejc do otáček zatimco ta bez tlumičů ztratila tak 50 koní :D
o 24.07.2011, 23:23 | Nismo.Power
a hezky znározněná funkčnost :)
[ Link ]
o 25.07.2011, 07:40 | H-Honza (M)
tyhle klapky ma v serii treba porsche nebo audi, a to nejen na turbomotorech

[ Link ]

a pokud takhle zni upadlej vejfuk...
o 25.07.2011, 08:01 | assassin
e36 328 ma podobnou klapku az v koncovym tlumici, otvira tu druhou cestu koncovkou podtlakem.. tusim nad 2500ot...
o 25.07.2011, 11:39 | Meda
Nismo:

Na m5board hodne odstranuji oba koncaky a jeden tam daval i protokol z brzdy kde bylo videt. ze to tomu opravdu neublizuje a mas pravdu, potrebuju 2 kousky, abych to mohl dat az za krizeni pred zadni tlumice..

Navic rezat na zkousku tlumice se mi nechce a stejne tak davat na zkousku 12k za elektronicky klapky taky ne :)
o 25.07.2011, 11:46 | Nismo.Power
assassin : koukej na silnicích před sebe :) má to hromada aut :D skoro všechny bawory, valná většina tdíček.....
při zaškrcení vejfuku se motor "sbírá" líp v nižších otáčkách a pak mu pustíš plnej okruh tlumiče od určitejch otáček ;-)

Meda : každý atmosféře ublížíš když jí sebereš vejfuk, jasnej důkaz vidíš hned na tom videu jak je ta M5 bez tlumičů bohatá, ze stejnýho důvodu se ti s prasklym vejfukem zvětšuje spotřeba auta protože směs je odváděna rychlejc než výrobce počítal tudíž na lambdě se hlásí málo paliva a ECU vyhodnotí že ti de do motoru chudá směs takže ti osolí benzín a ve výsledku ti tam jde bohatší než by měla a je ti jasný kde to může skončit ;-)

ty mechanický vypadaj dost dobře a myslim že za tu cenu neni co řešit.... někde na netu sem to viděl podomácku dělaný normálně ze škrtící klapky starý a taky ovládaný lankem ;-)
o 25.07.2011, 19:48 | Komba
chápu to tedy dobře,že to udělá jakoby díru do výfuku?
o 25.07.2011, 20:24 | Nismo.Power
jo ;)
o 26.07.2011, 09:26 | assassin | Upraveno: 2011-07-26 09:30:49
nismo: hele ciste teoreticky.. kdyz uberu odpor vyfuku tak mi vylita do vyfuku vic smesi nez kolik bylo pocitano.. tzn smes ve valci je chuda ne? dokonce by to mohla jednotka se snazit jeste ochudit protoze nadetekuje prilis nespalene smesi ve vyfuku.... ale obavam se ze proudeni neni tak jednoducha vec aby se dalo takhle snadno predpovedet co se tam bude dit...
ale muzu se plist, v tomhle mam prakticke zkusenosti jen z motorek a tam se dost lisi jak dodavka paliva tak rezim v jakym motor pracuje.. u motorek se temer v closed loop nejezdi... u auta zas naopak...

u toho bawa myslim o odpor vyfuku kvuli fungovani v nizkejch otackach moc nejde, to uz je jen v koncovym tlumici a tam podle me pujde uz jen o kraval.. resp propustnost vs hlukove limity...
hlavne u aut co maj promeny casovani dneska i vejfukovy vacky si myslim ze ten odpor vejfuku neni tak dulezitej (tam slo vzdy o to aby kvuli vacce s velkym uhlem otevreni ktera tam musi byt kvuli vykonu ve velkejch otackach nevylitala smes do vyfuku v nizkejch-coz s ruznejma systemama variabilniho casovani nebude tolik treba-asi taky zalezi jak je to sofistikovanej system..) vysokootackovy NA motory ho pro fungovani v nizkejch potrebuji a na motorkach se vyfukovy privery s touhle funkci delaj casto, ale u tech aut bych to fakt videl spis na tom hluku...

u tech amerik kde odklanej vejfuk od tlumicu hned za svodama to bude zas trochu neco jineho...

u tech tdi to bude taky spis jen nejaka legislativni vychytavka .. ala hluk v nizkejch a propustnost ve vysokejch... u preplnovanyho motoru asi na tom tlaku ve vyfuku tolik nesejde (co se tyka vykonu tak asi cim min tim lip)


o 26.07.2011, 09:35 | assassin
Meda: ja myslim ze tohle ti nakej sikovnejsi clovek co dela naky kovoobrabeni vyrobi... uriznout a svarit dve nerez roury, klapku vyriznout na laseru z plechu + osa s tahlem... cena je otazka no, to chce spis nekoho znamyho, dnesak remeslnici nevedi co si za zakazkovou praci vzit:) treba bych zkusil kluky co delaj vyfuky na moto - creptus, budu pro ne ted neco delat, tak bych se ti moh zeptat... (jakoze nekdo od fochu bude mit trubky, atd a pujde mu to rychle...)
o 26.07.2011, 12:27 | CervinVega
Nismo- ta klapka u te 328 funguje jen kvuli hluku na volnobeh, je totiz ovladana podtlakem, tzn. je otevrena pri nebezicim motoru nebo "plnem" plynu, kdy je v sani nizky-zadny podtlak... a tlumic ma 2 vetve, "potichu" s uzavrenou klapkou to jde pres dlouhou a pod plynem pres kratkou a mene tlumicici...
o 26.07.2011, 19:20 | macomb
Tohle je i na 3000GT VR4 a je to tam taky jen z čistě ekologického hlediska ;)
o 26.07.2011, 20:18 | Nismo.Power
assassin : nn je bohatší s děravym vejfukem, proto jak řikám děravej vejfuk dokáže kurvit spotřebu auta.... lambda počítá že ve vejfuku naměří něco málo benzínu kterej nevyhořel ve válci protože směs je záměrně bohatší pro zahoření katalyzátoru a následně udržení ho v provozní teplotě....když mu plyn uteče rychlejc tak na labdě je úbytek a řj to přikrmí dokud lambda nehodí správný volty ..... pokud má auto i O2 senzory z katíkem dá se tohle částečně ochcat že ty čidla našroubuješ do vzduchotechnický průchodky kterou navaříš na stěnu vejfuku a navrtáš tam menší dirku, tim auto pak ani nepozná že třeba nemá katalyzátor a bude si myslet že vše funguje ok.....

Cervin : tak hluk teda taky no :) ale i tak když se na něm neotvírá druhej okruh tak to auto de hůř do otáček, standardně třeba zpuchřená podtlakovka nebo ulomená uplně....

vůbec bych to nevyráběl, pokud to stojí těch 60doláčů to mechanický tak pohoda
o 27.07.2011, 07:52 | assassin | Upraveno: 2011-07-27 07:53:45
nismo: co nameri lambda a jak to koriguje sem u auta nikdy nezkoumal, u motorky lambdu mam(sirokopasmovou) a s montazi urvanejch vejfuku je motor chudej(podle projevu a teploty) a i ve vejfuku namerim chudou smes...

to ze to vic zere to je podle vzdycky kdyz auto nejede jak ma ..tzn jak na chudou tak na bohatou... ono s deravym vejfukem chlastaj vic i karburatorovy auta kde zadna ta zpetna vazba neni...

ale jak rikam u aut sem to nijak do podrobna nezkoumal a ty jejich ridici jednotky jsou podstatne slozitejsi nez na co sem zvyklej a vymejsli si hrozny veci... zlaty alpha-n :)

BTW me se zda ze 328 nejede ani kdyz se ta druha normalne otvira:) asi prisel cas na M/// :)
o 27.07.2011, 08:30 | CervinVega
jasne, ze to hur nejede s pruchodnejsim tlumicem, to co pise Nismo je zavadejici, rozhodujici je rychlost proudeni/objem plynu v potrubi... ano, pokud seberu celej metr potrubi a ucpavku na konci (tlumic), zmeni se plynulej tok na prerusovane pulzy s nizsim prutocnym objemem/cas a v dusledku klesne vykon...
u auta s maf a lambdou v closed loop je uplne jedno co udelam pred a za temahle cidlama (samo pokud budou mit obe moznost merit spravne, tzn. pred vahou nebude napr. 90 st koleno a za lambdou nebude bezprostredne koncit svod), motor vi kolik jde vzduchu dovnitr a jak bohata smes jde ven, ze zbytku cidel (hlavne teplota nasavaneho vzduchu, cidlo klepani, teplota motoru, poloha skrtici klapky) a dat vymysli, co je pro danou situaci nejlepsi...
o 27.07.2011, 13:54 | Nismo.Power
1) ne všechny auta resp. ecu uměj ladit směs na základě informací lambda sondy, tam je fakt jedno co se s vejfukem dělá neb to je jen "odsaď pocaď" čidlo který rozsvítí nebo zhasne kontrolku motoru

2) ecu který uměj doladit množství paliva ve směsi na základe informace lambda sondy tak zde neni jedno co si dělám s vejfukem za lambdou, lze jednoduše prokázat na digi osciloskopu .... kdo nevěří či potřebuje nějakou podobnou profi diagnostiku v Praze ať už se jedná o lambdu, vstřiky, cívky všechno co se týče správný el. funkcionality tak mám kontakt dobrej ;-)

prostě vejfuk neni jen část auta která tlumí hluk ale u většiny aut je to funkční část motoru potřebná k jeho správnýmu chodu stejně tak jako olej.... jasně že když se vefuk vykuchá tak to neskončí třeba propálenym pístem nebo upeklym motorem ale celej systém to rozhodí....

v dnešních poměrech a pos*anejch DPF filterch tohle platí dvojnásob....
o 27.07.2011, 15:23 | assassin
nismo: tak on cervin to nemyslel ze co udelas za lambdou nema vliv.. ale ze si jednotka s tou zmenou nejak poradi-nebo se aspon bude snazit. samozrejme je rec o naky sirokopasmovy lambde podle ktery to opravdu upravuje smes a ne o skokovce za katem ktera je tam spis pro zlost :) pokud resime naky klapky ve vyfuku apod, tak je jasny ze je rec o nakejch sofistikovanejsich motorech a ne o naky 3-4valcovy herce v naky nakupni tasce :)
o 28.07.2011, 08:26 | Meda
Co jsem tak vycetl, na M5 je podstatny stredovy tlumic, nikdo, kdo urezal zadni tlumice pry nepozoroval zadne zhorseni, at uz se jedna o vykon, nebo spotrebu..

Me jde o to, ze nechci mit auto porad urvane, zase ale bez tech tlumicu to ma pekny zvuk, kort na vynalozene finance v podobe klapek :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3276 sekund.